Iar clișeele cele mai convenabile, de Uberist sau livrator.
Primele 4 exemple găsite rapid:
Dacia Logan GPL sub 15.000.
Fiat Tipo sedan diesel 130CP sub 18.000.
Skoda Scala TSI 115CP sub 20.000.
Citroen C4 sub 22.000.
Cu utilizatori care nu au posibilitatea să încarce acasă, nici o ”bijuterie” tehnologică având inovatorul motor electric de secol XIV, luată ”chilipir” la minim 35-40.000 n-are nici cea mai mică șansă măcar să se apropie de amortizare, dar să fie competitivă.
Repet, pentru utilizatori normali, nu mocangii navetiști cu rata subvenționată la un Zoe încărcat la serviciu sau la Lidl, care n-au nici cea mai mică șansă la un concediu cu asemenea arătare.
Evident, segment de masă nu există. Pentru electricele cu baterii.
Stând strâmb și judecând drept hibridele (cu sau fără încărcare directă a bateriei) par a fi cele mai inovative, încercând să combine avantajele ambelor propulsii: electrică și benzină. Din păcate gradul de sofisticare plus alte mici dezavantaje inerente le duc prețul peste ce pot sau sunt dispuși mulți clienți. Care rămân la variante ”depășite tehnologic”, dar fiabile, ieftine și uneori chiar mai eficiente.
Când electricele se vor putea adresa segmentului de masă cu prețuri și performanțe echivalente, atunci vor avea o șansă, până atunci.....vânzări de nișă.
Exact ca la Mitsubishi Eclipse, și amintirea zveltă a lui Ford Capri a fost metamorfozată în doar altă omidă mutantă cu baterii, care să-și târâie cele peste 2 tone din reprezentanțe doar ajutată de subvenții sau discounturi generoase.
Eu nu știu cum naiba ”denumirea joacă un rol important în tot acest proces de acceptare a unui nou model electric”, mai bine lăsau numele cu rezonanță în pace și-i spuneau oricum acestei ”altămăgăoaiescumpăcudraci”.
Asta e mostră din aia de marketing jignitor de-a dreptul, au clienții probleme de ”acceptare”, n-are legătură că le-a ieșit lor chestie cel mult discutabilă care costă cât două Kuga...
Nu prea le oferă, cât timp la hibride sunt amestecate și mild-urile adică diferitele forme prin care sunt mascate motorizări în special pe benzină, dar și diesel.
Ce e foarte clar e că-n primele 3 trimestre electricele cu baterie și hibridele cu încărcare la priză scad ușor, piața crescând foarte puțin (1%).
Electrollski, ce-ai dat tu acolo de la Tezla costă într-adevăr între 1,85 și 2,05. CU ABONAMENT!
”Posesorii de mașini electrice, care nu plătesc un abonament lunar de 65 de lei, vor plăti tarife mai mari – 2.5 lei/kWh.” Iar Tezla are 8 stații de încărcare în România! OPT!
Deci la liber e prețul care e și pe piață, 2,5 lei / kWh(https://www.plugshare.com/map/bucure%C8%99ti-rom%C3%A2nia).
Eu ți-am mai făcut calculele, văd că insiști să le repet:
electric 20 kWh x 2,5 lei = 50 lei / 100 km
GPL 8 l x 3,5 lei = 28 lei / 100 km,
benzină 7 l x 7 lei = 49 lei / 100 km,
motorină 6 l x 7,1 lei = 42,6 lei / 100km
Deci cine nu încarcă acasă sau la curent alternativ (caz în care ori face 2 drumuri la stație ori doarme în mașină), iese mai scump și la combustibil, după ce oricum a dat mai mult pe troacă, și cu mama subvenției! Iar la drum lung.....cafele-cafele!
Ultimele comentarii
824 in total