Iar vine electrollul și-mparte media anuală de km la ce vrea el ca să rezulte electrica utilă.
Și cel ce face 230 km săptămânal, și cel ce face 1000 km lunar, și cel ce face 50 în zi de lucru, cam toți totalizează 12.000 anual.
Exact ID7 acoperă nevoile europenilor, în varianta Pro S la preț de Alpine A110 sau Porsche Boxster.
În loc să-mparți aiurea media anuală la câte drumuri NU știi că face un european, nu mai bine calculezi câte sute de mii de km face gratis (comparativ cu un client de IDT Pro S) un european care alege la puțin peste 40.000 un Peugeot 508, un Citroen C5X sau un Toyota Camry hibrid? Și asta fără constrângerile și neplăcerile unui drum lung neplanificat...
Presupunerea mă onorează, dar nu e cazul, doar am pus uneori întrebări din interes unor persoane mai avizate.
Dacă un 1.5 dCi euro 6 în 4 cilindri a fost proiectat să încapă sub capota Dusterului 2, nu știu dacă un 1.6 dCi ar fi ușor de acomodat, cu minim de proiectare, la caroseria ușor redusă (după umila-mi părere) a noului Duster. Aspiratul 1.6 MPI al variantei hibride sigur e mai simplu, fără turbină, EGR, pompă de presiune și poate alte sisteme auxiliare pe care turbodieselul le necesită.
Probabil la limită s-ar fi putut adapta, dar aici intervin și normele actuale și viitoare în care trebuie să se încadreze producătorul, și asta nu pentru un an doi ci pentru durata normată de viață a modelului.
Deci pentru aceste motive cumulate au considerat că nu merită, altfel puneau în continuare măcar dieselul de 115 CP.
Nici nu știu dacă are loc 1.6 dCi sub capota noului Duster darămite 2.0 dCi, în plus costurile de adaptare ale acestor agregate la caroseria dispusă la motoare mai mici ar fi împins și mai sus prețurile, de parcă oricum cârcoteala ”Dacie de 30.000 de euro” nu s-ar auzi destul despre Bigster.
Altuia nu-i convine că Duster 3 facelift va avea și automată și 4x4, el voia din prima. Nu contează că trebuie oarece proiectare, aceata necesită timp, că sunt motoare de generația mai nouă, nu el vrea din prima. Și evident ieftin, că așa l-a obișnuit Dacia......nu contează miile de euro distanță la care e concurența.
Genul de pretențios care o vrea și frumoasă și devreme-acasă și cu zestre și se duce apoi la prima nemțoaică rodată un pic pe-afară.....
Mare ți-e grădina, Doamne și mulți au sărit gardul ... la protest!
”One of the major constraints to growth, however, has been lacklustre demand by private buyers, with only one in 10 choosing an EV in 2024. Petrol remained the most popular powertrain among these buyers, commanding 61.0% of demand, with hybrid electric vehicles (HEVs) in second place (16.0%). Conversely, around 64,000 more BEVs were registered by businesses and fleets than a year ago, with such vehicles representing a quarter (25.4%) of those segments’ registrations and demonstrating the effectiveness of the compelling tax incentives afforded non-private buyers.”
Deci electrice pentru flote din cauza taxelor, nu pentru că ar convinge altfel.
În plus, cu toate vânzările flotelor din Marea Britanie, la 11 luni totalul e tot pe minus:
EU + EFTA + UK -1.4%
Vedem în curând și pe tot anul.
Dramă personală e că se crede amuzant câte unul care-și screme conserva goală de pe umeri despre ”subansamblele” daciilor din Maroc, despre care se știe că vin în mare parte din România, spre deosebire de ”subansamblele” mașinilor ”calitative” al căror drum se pierde în negura dezmembrărilor.
Ultimele comentarii
793 in total