Unii văd doar baterii peste tot, dar pe calea ferată soluțiile sunt electrificarea liniilor sau utilizarea trenurilor cu hidrogen, abia lansate pentru transport de persoane în Germania:
”Niederbarnimer Eisenbahn Betriebsgesellschaft va opera 7 trenuri cu hidrogen Mireo Plus H pe linia Heidekrautbahn din Berlin-Brandenburg. Aceste trenuri vor economisi 1,1 milioane de litri de motorină pe an și vor reduce emisiile de CO2 cu 3.000 de tone. Hidrogenul produs local va alimenta celulele de combustibil ale trenurilor, iar vaporii de apă vor fi singurul produs secundar emis.”
https://mobilitate.eu/trenurile-siemens-hidrogen-serviciu/
Deci 10% e exagerare.
Dar ”emisii 0” este adevărul adevărat, chiar dacă arsul combustibililor fosili a sărit de 50% în multe țări europene.
Combustibilii alternativi (sintetici, bio sau combinații) au capacitatea de a da fatala electricelor. A doua oară în istorie.
Cât costă o electrică având baterie utilă de 80 kWh? Cât durează încărcarea la o priză care să ”aibe” capacitate măcar 11 kWh?
Foarte economic și convenabil, ce să zic...până una alta minciunile presară propaganda electrică, precum droaia de asteriscuri din ofertele la credite...
Rapide câteva sute de metri că altfel preocuparea va fi găsirea unei stații rapide.
Economice? Pentru livratorii sau taximetriștii cu panouri pe casă care pot amortiza costul dublu al electricei pe sute bune de mii de km?
Care e consumul real al unei electrice la viteze medii de peste 100 km / h, eventual și cu aer condiționat sau căldură pornită?
Evaluând performanțele și costurile totale față de o mașină clasică, electrica este căruța poleită.
Ultimele comentarii
787 in total