@@jugaru... de multe ori, cei care sufera de teorii conspirationiste sunt redirectionati catre spitale care se ocupa cu tratamentul de mansarda.. Nu de alta, dar sa nu ne mai jignim subtil.
Eu repet ceea ce fac si gandesc niste oameni care depasesc o varsta: daca ai fi patron in cadrul unei echipe, ai vrea mereu ca ambele tale monoposturi sa ocupe primele 2 locuri. Ai vrea sa zdrobesti competitia si sa scrii istorie, nu te-ai risca cu fel si fel de giumbuslucuri ca sa periclitezi dublele. Ai face cum s-a procedat in 2015 cand "nu existau ordine de echipa la Mercedes", doar regula aceea cu primul Mercedes intrat in viraj dupa start, care nu mai este atacat ulterior in debutul cursei.
De altfel tot o tineti ca Hamilton e defavorizat mereu de vreo 2 ani incoace, vin si pun IAR intrebarile - am mai pus intrebarile astea in trecut:
1. Ce interes ar avea 2 austrieci, care in prezent sunt manageri (unul general si unul de imagine), sa castige un neamt? Austriecii si nemtii nu sunt tocmai prieteni, nici dusmani cum sunt cu polonezii - nu rimeaza. Daca era patron german, intelegeam.
2. 75% din garajul Mercedes este format din britanici, fabrica e la Brackley (tot in Anglia). De ce Nico Rosberg nu e mereu "sabotat" cu fel si fel de probleme tehnice? De ce partea garajului lui Hamilton au pus umerii la treaba pentru a aduce monopostul lui Rosberg in calificari? Nu puteau sa lase partea lui Rosberg de garaj sa se ocupe de monopost? Repet: de ce britanicii nu il saboteaza pe neamt in detrimentul lui Hamilton?
3. In calitate de patron, ce ai vrea sa faci? Sa castigi tot si sa scoti maximul din fiecare cursa: pole-uri si loc secund, victorie si loc secund, fastest lap si eventual distanta cat mai mare fata de competitie? Sau sa invoci probleme la monoposturi pentru a scoate in fata un favorit, riscandu-ti pozitia in clasamentul general al constructorilor?
Da, repet si insist pentru fanii Hamilton: din garajul Mercedes tin cu el. Din toate cele 22 de monoposturi de pe grila tin cu Raikkonen, Hulkenberg, Rosberg si Werhlein.
In acelasi timp pot spune cat se poate de obiectiv ca:
- in Spania Rosberg s-a aparat corect in fata lui Hamilton - greseala lui fiind ca nu a fost pe setarea de motor ok de a permis britanicului sa se apropie vertiginos de el;
- in Monaco a procedat corect Rosberg facandu-i loc lui Hamilton pentru a scoate echipa maximul posibil din cursa aia - ca patron as fi cerut asta pilotului meu, dat fiind faptul ca era foarte lent (chit ca era sau nu problema la monopost) - iar daca Lewis Hamilton spune ca gestul lui Rosberg a fost de gentleman, atunci adversarul tau direct a recunoscut asta si te-a apreciat ca si coechipier, dar si ca om;
- in Canada Rosberg a gresit monumental si era de asteptat ca Hamilton sa urmeze trasa ideala - a fortat unde nu trebuia, iar rezultatul slab este bine-meritat pentru gafa comisa;
- in Austria Rosberg l-a fortat pe Hamilton sa renunte la atacul din exterior - s-a vazut clar ca neamtul a tinut volanul drept pentru a nu ii permite lui Hamilton sa revina pe o trasa buna pentru a sarja un nou atac. Este vinovat de impact 100% si merita penalizarea data de stewarzi.
Eu pe tema asta am incheiat discutia. Cine vrea sa vada iar teorii conspirationiste,, sa le vada! Insa va spun cat se poate de serios: nu este sanatos pentru voi sa priviti cu atata patos o cursa de Formula1. Baietii astia isi dau la gioale pe circuit, iar in timpul liber se duc sa isi discute problemele. Vedeti declaratia lui Hamilton de dinaintea cursei in care spune ca se duc si isi spun ce probleme au de impartit.
@Alex... amice, vorbesti prostii. Subliniez faptul ca in 2014, daca mergem pe ideea ca echipa favoriza un anumit pilot, inseamna ca dupa acrosajul din Spa, baietii de la garaj s-au hotarat sa il scoata pe Hamilton campion. Pentru ca, la fel de suspect cum zici tu, Rosberg a gafat permanent sau nu a mai tras atat de tare sa il prinda pe Hamilton, ba chiar la Suzuka nu s-a opus deloc depasirii britanicului si s-a vazut vadit mai slab. Nu, eu nu cred ca a fost altoit Rosberg in 2014 cum nu cred ca in 2016 a fost favorizat Rosberg. Problemele au fost de ambele parti ale garajului.
Faptul ca sunt fan al lui Rosberg cand vine vorba de el vs Hamilton e alta problema. Daca o sa citesti comentariile de mai sus, ai sa vezi ca am zis faptul ca Rosberg nu a procedat corect nici ieri, nici in Canada.
E interesant sa spui ca Hamilton a dat-o de gard in Baku pentru ca a fortat (nu asta trebuie sa faca un pilot in Formula1?) si ca Rosberg a inceput sa defileze in calificari. Nu stiti ce se intampla in garaj, nu stiti ce fac ei pe circuit in antrenamente si ce vor sau ce decizii iau pentru calificari. Uitam de cazurile cand Rosberg defila in antrenamente si Hamilton lua pole-ul? S-a intamplat de mai multe ori anul asta, chiar si anul trecut. Atunci nu era nimic suspect. Doar cand Hamilton nu performeaza ca lumea, atunci fanii lui sar si spun ca e defavorizat de echipa.
Treziti-va: Mercedes nu e echipa din Romania sa isi ia spaga pentru a scoate un campion.
@Aurelian: mentalitatea asta exista inainte sa ajunga N. Lauda in standurile Mercedes. In 2012 asta se dorea. Era echipa formata din 2 nemti: Schumacher si Rosberg. Nu ii interesa cine castiga titlul, important era sa fie un neamt. Intre timp, prin aducerea lui Hamilton la Mercdedes, dupa lobby-ul facut tocmai de Niki Lauda, s-a vazut clar ca se doreste doar produsul german sa fie in fata, nu si pilotul. Stiau ca daca fac un monopost bun, o sa fie bataie in cadrul echipei. Din cauza asta au lasat pilotii sa alerge intre ei si sa isi duca bataliile (fara ciocniri) pe pista. Pentru ca stiau foarte bine ca poate exista o sansa de produs+pilot nemtesc care sa domine in Formula1.
Daca tot ne dam loviti ca Rosberg e ajutat de Mercedes, sunt curios ce s-a intamplat in 2014 cu Rosberg: brusc nu mai performa deloc dupa Spa cand l-a atins pe Hamilton si a iesit ditamai sedinta acolo. La Monza 2014 Rosberg a facut fix 2 greseli pe circuit, suficient cat sa treaca Hamilton. Dupa aia a mers ceas. Nu credeti teoria conspiratiei la Rosberg (sanchi, a fost bun Hamilton), dar o credeti cand vine vorba de Hamilton, nu?
Nicio echipa, in mintile ei, nu se joaca cu strategiile ca sa defavorizeze clar un pilot. Orice echipa normala doreste record peste record. 1-2-uri. Daca erau la 5000 de puncte avans fata de competitie, poate se riscau sa scoata in fata un anumit pilot, dar in rest nu.
@Zifi, sa nu uitam totusi ca SkySports este post 100% engelzesc. Este normal sa i se tina partea britanicului, cum i s-a tinut partea sin in Spania unde clar nu a avut dreptate.
@fugiba razvan:
Nici tu nu te-ai uitat la cursa prea bine. Rosberg a tinut volanul drept. Nu a tras stanga. A incercat sa forteze mana lui Hamilton sa renunte la depasire, avand in vedere ca neamtul a avut probleme la sistemul Brake By Wire.
In schimb Rosberg era clar depasit din momentul in care a dat in vibratoarele din sectorul 1. Ceva a deranjat monopostul si nu i-a mai oferit deloc sansa de a functiona cum trebuie pe franare. Era evident ca va fi depasit. A incercat o manevra a la Schumacher de a nu se lasa intimidat. A pierdut. Rau.
Si-a distrus avansul considerabil, cand putea termina pe 2.
Ultimele comentarii
422 in total