Permiteti?
Hamilton a procedat corect. Si-a jucat absolut toate cartile pentru a castiga campionatul mondial. Nu vorbim despre etica. Din punct de vedere al unui pilot a procedat 100% corect si si-a jucat toate sansele pentru a castiga. Daca privesti din prisma unui om de echipa, a pus in pericol o noua victorie si un nou 1-2 menit sa mai fie pus la catastif in recordurile F1.
In schimb, pentru toti cunoscatorii de F1 ("mari") care sustin ca Rosberg nu merita sa fie campion fara sa il atace pe Hamilton in Abu Dhabi si ca a fost favorizat mereu de Mercedes:
1. Se stie ca actuala configuratie si specificatie a monoposturilor au menirea de a "uza" pneurile daca se sta la mai putin de 1.5s fata de cel din fata. Pilotul din spate trebuie sa treaca rapid de cel din fata, iar daca cei doi au acelasi ritm de cursa, devine relativ imposibil sa treaca. Astfel, joaca lui Hamilton de a il bloca pe Rosberg a avut dubla menire:
- uzura prematura a pneurilor
- posibilitate de a fi depasit in urma impachetarii pe circuit cu alti piloti
Uzand pneurilor prematur, monopostul nu mai este la fel de stabil, ergo exista posibilitatea de a fi depasit de cel din spate. (strategie nu tocmai etica aleasa de Hamilton, dar competitiva).
2. Rosberg a fost constant in toate cursele. Merge mai incet si stie sa lupte cu daunele. Hamilton e racer, alearga tare, imprima uzura mult mai mare la monopost in stilul in care alearga. Exemple vizibile: lock pe rotile fata in multe cazuri de franare la Hamilton. Efecte vizibile: unele greseli - trase largi si chiar spargeri de motor. Rosberg nu a avut probleme si a scos ce s-a putut scoate din cursa, fara sa bubuie un motor din cele uzate. Dat fiind faptul ca Formula 1 se joaca si pe puncte, nu doar pe curse castigate, se foloseste termenul de "damage limitation" si se scoate maximul din ce se poate.
3. Reveniti-va: Mercedes e un motor, un ansamblu nemtesc. Echipa e la Brackley, dezvoltarea se face la Brackley, Marea Britanie - inseamna ca 80% din personal este britanic. Faceti-va calculele si vedeti cine trebuie, in mod teoretic, sa fie sabotat de echipa.
4. Hamilton a fost ajutat de echipa. Sa pleci intr-o singura cursa de pe ultimul loc cu beneficiul a 3 motoare inseamna ajutor. Daca pleci in 5 curse cu penalizari, ce inseamna? Sabotaj, nu? De ce sa nu pleci din 5 curse cu o singura penalizare cat pentru toate 5 la un loc.
5. Nu e vina lui Rosberg ca Hamilton a ratat starturi. Stia ca are probleme, trebuia sa invete sa lucreze cu problema, cum a invatat si Rosberg.
Ceva imi spune ca Mercedes va decide sa il lase pe Rosberg cu actualele componente. Se stie ca transmisia lui Rosberg e cam la capat de viata, MGU-H-ul la fel...
Planul va fi ca Rosberg sa traga tare pentru P1/P2 in calificari, dar in cursa sa mentina un ritm suficient de slab sa termine. Pot aparea probleme, iar daca echipa nu va gestiona cum trebuie aceasta problema, e posibil sa apara speculatii in cazul unui esec tehnic.
Ultimele comentarii
422 in total