Domnul Costel continua sa te faci de ras prin sustinerea ta vadita pentru Carlos Sainz care este sinonima cu asteptarile fanilor din sezoanele trecute ca Bottas sa ii puna probleme lui Hamilton in lupta pentru titluri.
Declaratia lui Leclerc este scoasa din context, este parte dintr-un material video scos in MARTIE 2021 unde toti pilotii au spus motivul pentru care si-au ales numerele de pilotaj
https://www.youtube.com/watch?v=ktxrNpwi7TA
Nu in ultimul rand Costele, daca tot dai sursa, atunci citeste articolul pana la capat, altfel demonstrezi doar ca esti un analfabet functional
The former Sauber driver could change his number, but according to the regulations, a change is not easily made: "Such numbers must then be used by that driver during every Formula One World Championship Event he takes part in throughout his career in Formula 1." So it looks like Leclerc is out of luck and might have to keep number 16.
Mai scrie in sursa ca trebuie sa treaca 2 ani de cand un pilot paraseste F1 pentru ca a sa cariera sa fie considerata incheiata si nr. lui sa devina disponibil pentru altcineva. Din acest motiv Latifi in 2020 a luat nr.6 purtat de Rosberg ultima oara in 2016, iar Mazepin in 2021 a luat nr.9 purtat ultima data de Ericsson in 2018.
E grele Costele cu pianul pe scari, nu? Mult succes cu Sebica, Merlin Stroll pare dispus sa intareasca echipa pentru ca al sau Lancelot sa se lupte la varf cu baietii grei.
In 1995 cand Pedro Diniz a debutat in F1 la Forti cu ajutorul sponsorului sau, Parmalat, l-a angajat pe fostul pilot Ferrari Rene Arnoux ca personal racing coach. Cam asa este si Sebica la Aston Martin, un racing coach pentru juniorul Stroll, ce-i drept unul foarte bine platit.
Costele, mai termina cu prostiile tale cu Vettel- colos al pilotajului si nu mai veni cu statistici ca la fotbal.
Vrei sa imi spui tu mie ca se compara Vettel cu Alain Prost sau Ayrton Senna, doar pentru ca statistic e peste ei???
Hai sa nu ne prefacem ca ne-am nascut ieri si daca nu-ti place unul, trebuie neaparat sa iti placa altul.
Pentru mine atat Hamilton cat si Vettel sunt doi piloti care au castigat mult mai mult decat meritau, au avut norocul sa vina in Formula 1 in momentul in care era un vid de putere.
Cei care ar fi trebuit sa preia mantia de la Schumacher si sa domine Formula 1, cei care demonstrasera ca se pot lua la tranta cu un multiplu campion, fara frica au fost Raikkonen si Alonso, doi raceri adevarati, diferiti ca stil si personalitate, dar amandoi directi care nu lasa loc de interpretari si piloteaza la limita dar fair. La fel cum meritat a fost si titlul unui Jenson Button, care s-a chinuit ani de zile cu masini inferioare, dar cand a putut s-a duelat si el cu Schumacher. As mai fi vrut foarte mult in acei ani si ca Jarno Trulli sa aiba la Toyota o masina capabila sa castige curse.
Atat Hamilton cat si Vettel nu au avut obstacole la inceput de cariera in Formula 1, nu au avut presiunea de a donori un monstru sacru si a-i prelua coroana de campion. Englezul in 2008 si germanul in 2010 s-au chinuit ca Hristos pe cruce sa castige primul titlu, desi la doar 23 de ani deja erau pilot nr. 1 la o echipa super competitiva. Au castigat in masini dominante pe urmatoarele, totul le-a venit mult mai usor, iar in momentul in care au avut competitie in echipa, s-a vazut ca nu sunt asa rupti din rai.
Uite aici statistici relevante:
Hamilton in 6 ani de McLaren a obtinut 21 de victorii.
Rosberg in 3 ani de Mercedes in era hibrida a obtinut 20 de victorii.
Ca sa ne facem doar o idee ce racheta a avut Hamilton in ultimii ani si echipa i-a mai adus si un nr.2 umil ca Bottas cu 10 victorii in 5 ani cu cea mai buna masina, doar ca sa doboare cavalerul reginei toate recordurile.
Iar despre Vettel, in toate cele 53 de victorii nu a plecat de pe o pozitie mai joasa de locul 3 de pe grila de start. Intotdeauna a fost la volanul unor monoposturi super competitive cand a castigat, o sa zici acum de Monza 2008, dar aia sincer a fost mai mult o exceptie, a plecat primul de sub Safety Car si nu a avut cine sa-l ajunga, dupa el era Kovalainen care numai specialist in depasiri nu a fost. Si Bourdais in acea zi se calificase al patrulea.
Unde au fost cele 4 titluri mondiale ale lui Vettel cand a fost la Ferrari? Si nu ma refer ca a castigat 14 curse, de cele mai mult ori cu plecare din pole! Unde a fost Vettel cand a trebuit sa se lupte roata la roata, cand a trebuit sa faca fata jocurilor psihologice ale lui Hamilton, cand era pus Bottas ca sicana mobila in fata lui! Nu a aratat nimic atunci din sangele rece si psihicul impenetrabil pe care l-a aratat Max acum, desi aveai pretentii de la el.
Vettel a venit la Ferrari crezand ca i se va asterne covorul rosu si va reusi sa faca ce a facut Schumacher, poate ar fi trebuit un Willi Weber sau un Luca Di Montezemolo sa-l sune sa ii spuna ca Michael nu a facut performanta la Ferrari cu "Grazie ragazzi, bella machina", a facut-o cu o atitudine serioasa si motivatoare. Vettel doar venea cu glumite si jovialitate cand castiga, iar cand pierdea incepea cu #@%*&, morman de injuraturi si isterii colerice, ba pentru ca blue flags, ba una, ba alta, n-a fost niciodata un lider care sa traga echipa dupa el.
Si spre ghinionul lui, a avut si un marketing mult inferior lui Hamilton, care l-a facut din start sa piarda simpatia generala a majoritatii media.
AyrtonSenna1991
Popularitatea de care se bucura Hamilton e datorita cetateniei britanice, aia fiind disperati sa fie unul de-al lor cel mai cel si pentru ca un bad boy ca el a prins bine pe piata americana de cand era cuplat cu Nicole Scherzinger si se remarca mai des prin tabloide decat pe pista. Acum a schimbat trendul si se alatura corului discriminatilor si militeaza pentru diversitate si protectia mediului :))
Referitor si la Malaiezia 2016, de atunci au trecut 5 ani si peste 100 de curse, iar Hamilton a mai avut un singur abandon tehnic, in Austria 2018. Ditamai racheta de masina si fiabila care l-a propulsat spre titluri usoare.
Cat despre fanboy-ul de mai sus, mi-ar fi rusine sa mai fiu considerat cel mai bun din istorie dupa asa o umilinta. Sa ai toata sustinerea FIA, Sky Sports si statut de pilot nr. 1, iar in 8 ani consecutivi cu cea mai buna masina sa ai doar 6 titluri, asta inseamna sa fii sir (da, cu minuscule) Lewis Hamilton.
In 2012 Hamilton miorlaia ca nu se va duce niciodata sa piloteze pentru o producatoare de bauturi energizante.
In 2013 se plangea iar ca Formula 1 devine plictisitoare daca o singura echipa castiga, aluzie la Red Bull.
Tot atunci, decizia Mercedes de a-si bate joc de McLaren odata ce l-au luat pe Hamilton, era sa-l coste cariera in Formula 1 pe Sergio Perez, care il inlocuise pe britanic si fusese scos tap ispasitor pentru sezonul slab al echipei, desi castigase duelul cu Button din calificari.
Iar acum in ultima cursa din 2021, Sergio Perez la volanul unui Red Bull i-a pus o frana decisiva lui Hamilton in drumul lui spre a deveni recordmen de titluri mondiale.
Karma mai intarzie, dar in cele din urma isi face treaba.
Mi se pare culmea ipocriziei ca fosti fani ai McLaren sa fie acum fani Mercedes, adica fix ceea ce detestau ei mai mult la inceputul anilor 2000: o echipa de uzina cu buget nelimitat care il face pe un pilot multiplu campion cu ajutorul unui locotenent si cu ajutor de sus (sa ne amintim ca acum 20 de ani in media britanica se stia ca Max Mosley nu-l avea la suflet pe Ron Dennis si de FIA se spunea ca e Ferrari International Assistance).
McLaren atunci reprezenta gratie lui Dennis, Whitmarsh, Mansour Ojjeh (RIP), Adrian Newey, etc, cea mai puternica echipa din randul celor private. Sa ne amintim ca de-alde Jordan, Arrows, ori au fost vandute, ori au dat faliment, iar Williams dupa ce a pierdut motoarele BMW s-a scufundat in mediocritate. Sportul devenea tot mai costisitor, iar jumatate din grila se umpluse de constructori, Bernie si cu Max, facusera sportul atat de popular incat aveai inainte de criza din 2009: Ferrari, Renault, Honda, BMW, Toyota. Plus Jaguar (cu o mare investitie Ford) si Spyker cu ceva ani inainte.
McLaren, gratie oamenilor de mai sus, mai ales Dennis, era singura care reusea de multe ori cu buget inferior echipelor de mai sus, sa termine mai sus in clasament. Desi Mercedes detinea 40% din actiuni, nu se punea problema unei cumparari.
Iar apoi in 2009 cand in conteztul crizei, Daimler a inaintat o oferta, respinsa de sefii McLaren, nemtii s-au reorientat si au cumparat echipa lui Ross Brawn, care dispunea de motoare Mercedes fix datorita marinimiei lui Dennis. Pe principiul "pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti". Mercedes i-a luat tot lui McLaren in anii ce au urmat, incepand de la calitatea motoarelor, pana la pilotul crescut de ei. Caci Hamilton in 2012 a tradat cu zambetul pe buze pe Ron care a fost ca un al doilea tata, a plans prin presa ca Whitmarsh il favoriza pe Button, si s-a dus la Mercedes unde era deja pregatit motorul pentru era hibrida. Iar pentru asta el primeste acum titlul de Sir si saracii fani cu duhul McLaren l-au urmat la noua echipa.
S-a pregatit bine de tot aceasta lovitura de imagine, cum a plecat Hamilton, cum McLaren n-a mai obtinut victorii, abia a mai prins 1-2 podiumuri in urmatorii ani, ca sa creada oamenii ca pilotul facea diferenta. Mercedes si-a concentrat tot bugetul pe echipa de uzina, in 2013 deja au facut un salt imens in clasament, ajutati si de testele private Pirelli, iar din 2014 au rupt, pe cand McLaren in noua era hibrida a ajuns si sub Williams care primise motoare mai de calitate datorita conexiunilor lui Toto Wolff.
Dennis de aceea a si decis sa intrerupa parteneriatul dupa 20 de ani, la final de 2014 si sa treaca la alt motorist, ca dezamagirea era deja prea mare. Sa devina unii din fani McLaren, fani Mercedes, cand nemtii sunt vinovatii ca echipa din Woking a luat-o la vale in ultimii ani, mi se pare o magarie fara margini, sa te dai cu dusmanul pe fata, in ochii lumii.
Ultimele comentarii
42 in total