@33+11=44
Zici de Rosberg ca era las? Cand toata presa britanica era impotriva lui si era hartuit permanent de a trebuit sa isi inchida conturile pe retelele de socializare?
Las a fost Hamilton care dupa Malaysia 2016 acuza echipa ca il saboteaza, sau dupa Belgia 2012 cand publica pe Internet telemetria lui Button.
E usor sa inghiti gogoasa asta servita de rapandulele de britanici unde Hamitlon e infatisat ca un zeu. Ala nu face parte din nicio elita, cum nu face parte nici Vettel.
Las-o moarta cu replicile astea ca "nu vreau ordine de echipa, ci spectacol", Leclerc daca avea sustinerea pe care o merita, pe masura talentului sau, era acum peste Max in clasament, chiar si cu cele 2 cedari de motor. Dar na juniorul Sainz aduce milioanele de la Santander si e tare-n tata, trebuie ajutat :))
Deci Vettel si-a facut cont de Instagram doar ca sa isi anunte retragerea, wow! :))
N-am inteles niciodata de ce marile vedete trebuie sa vina cu astfel de discursuri lacrimogene, poetice, filosofice, de speaker motivational wannabe. Pe Vettel chiar nu il prinde rolul asta.
Inainte sa aplaudam si sa venim cu elogii, hai sa ne amintim de acel Vettel din perioada tilturilor cu Red Bull, cum arata provocator degetul aratator pe podium, cum striga ca apucatul prin radio sa fie dat Webber la o parte din fata lui si in general ce atitudine trufasa avea, cum a inceput sa ia niste batai, cum a devenit environmentalist, meditationist, moralist, activist si multe altele. Si inca ceva, pentru cunoscatori: a inceput sa devina iubit mai ales de media britanica din momentul cand nu a mai reprezentat un pericol pentru Hamilton. Altfel, propaganda aia din vara lui 2020 ca "un cvadruplu campion mondial nu merita tratat astfel", era sa-l lase fara volan in F1 pe Sergio Perez, ca s-a dat lumea peste cap ca Vettel sa ramana in F1.
Nu a fost vreun mare campion, cu toate titlurile lui, e o insulta ca are la fel de multe campionate si mai multe victorii decat Alain Prost. Cum e o insulta si ca Hamilton e la fel fata de Schumacher. Ultimii 12 ani de F1 au fost crunti cu astia doi supraevaluati luand majoritatea titlurilor.
Raikkonen a fost un pilot foarte bun, cel mai rapid intre 2002 si 2006 in perioada tyre-war pe Michelin. El sau Montoya ar fi meritat in 2003 sa opreasca dominatia lui Schumacher, altfel s-ar fi vorbit de Alonso azi daca nu era Nurburgring 2003. Oricat de mare campion e spaniolul, aura lui vine din titlul de "cel care a incheiat dominatia lui Schumacher", altfel el prin 2003 si 2004 avea probleme in a se impune cu Trulli in aceeasi echipa.
Ce s-a intamplat dupa are multiple cauze si explicatii, in afara de unii fani Hamilton frustrati, nimeni nu ii poate contesta campionatul din 2007, primul sau an in cadrul Scuderiei, pe pneuri Bridgestone, fara sa vorbeasca italiana. A fost si ultimul sezon de traction control.
Massa era impresariat pe atunci de Nicolas Todt, iar aducerea lui a fost buna pentru piata sud-americana, a oferit continuitate dupa Barrichello (si pe Montoya Ferrari l-a dorit la final de 2001). Nu a fost el atat de rapid cat a fost ajutat sa fie rapid, cum se incearca acum cu juniorul Sainz care vine cu milioanele de la Santander, aceleasi milioane pentru care Kimi a fost inlaturat in 2009 ca sa vina Alonso.
Pe afara se discuta prin comentarii ca Ferrari ar testa diferite limite ale masinii in vederea sezonului viitor si ca din acest motiv Binotto ar fi declarat ca "nu e titlul mondial obiectivul pe anul acesta". Mie aceste speculatii nu imi plac si nu cred ca poti avea certitudinea unei masini bulletproof pentru anul viitor, indiferent cat de bine te pregatesti.
Ferrari da in continuare senzatia de nesiguranta/incompetenta, cu oameni nepregatiti sa se lupte constant pentru victorii si etapa de etapa sa aiba acelasi mindset: "vrem titlul". Doar pentru ca in 2017 si 2018, dezvoltarea masinii pe parcurs a fost slabiciunea lor, in timp ce in mod traditional Mercedes si Red Bull merg mai bine in a doua parte a sezonului, nu inseamna ca trebuie sa fie asta o constanta si sa se intample la fel an de an de acum incolo.
O alta discutie importanta trebuie sa fie legata de FIA si comisarii de cursa. Anul trecut abia dupa ultima etapa au aparut controversele pentru ca pe parcursul sezonului duelul dintre Mercedes si Red Bull, atacurile intre Wolff si Horner, au fost in centrul atentiei.
Anul acesta cum Mercedes e departe, iar intre Ferrari si Red Bull nu sunt controverse sau atacuri sub centura, incompetenta FIA, a celor doi directori de cursa si a stewarzilor este mult prea evidenta. Safety Carul din Australia si reactia cu privire la pilotii intarziati, limita de timp de la Monaco, restartul dar cu un tur contabilizat de la Silverstone, dubla masura folosita la track limits sau weaving in nenumarate ocazii, black and orange flag aratat doar unora, rolling starts amestecat cu standing start, SC cand putea fi folosit si VSC, toate adunate sunt un dezastru; ori regulamentul e prost folosit si prea exigent, ori cei responsabili nu stiu sa il interpreteze.
Inainte cu Charlie Whiting nu vedeai atatea controverse, desi multe tampenii au inceput cu el race director, sa nu uitam de vechile penalizari de 10-25 de secunde, sau nu ai voie sa realimentezi sub Safety Car pre-2010. Dar cumva, cu experienta lui, apropierea prietenoasa fata de piloti comparativ cu rigiditatea celor de dupa el, reusise sa mentina actiunea pe pista, nu in birouri.
Dulce victoria lui Leclerc, cu atat mai dulce cu cat a rezistat eroic pe primul loc cu acele probleme de acceleratie.
Dulci si lacrimile lui Costel cand a abandonat juniorul Sainz.
Ultimele comentarii
42 in total