Dar ce ar fi dupa vreo 2-3 curse sa fie un mare WOW:))? Este un fel de joaca cu fanii F1 cred eu. Nu cred ca ar dezvalui nimeni de la Honda sau Mclaren cu cat va creste puterea motorului in realitate:P. Hai sa urmarim pana la capat si sa vedem. La finalul campionatului vedem daca dam drumul la critici:))))
@alex si andrei. In legatura cu turatia va cam inselati si am sa va explic si de ce. Fiind vorba de un motor diesel procesul de amestecare este foarte influentat de gazele rezultate din faza precedenta asta insemnand ca in aceasta perioada viteza de ardere din cilindrii depinde de viteza formare a amestecului. Viteza de formare a amestecului este mai mica decat viteza de ardere. Deci in zonele cu concentratii ridicate de combustibil, datorita presiunii si temperaturii ridicate are loc un fenomen de cracare in urma caruia hidrocarburile pierd hidrogenul iar fulgii de carbon prin aglomerare formeaza funinginea,. Deci, funinginea apare ca drept umare a ineficientei utilizarii oxigenului in camera de ardere, asta inseamna ca sansele tale sunt nule ca sa ai o ardere fara fum la motorul diesel. Deci ca mergi turat sau subturat tot nu scapi de particulele de fum. Insa, TURATIA are totusi rolul ei, atat in procesul schimbului de gaze cat si asupra depunerilor de funingine. Cert este ca avem o crestere a presiunii de evacuare odata cu cresterea turatiei. Acum, trage singur concluzia ce se intampla in domeniul turatiilor scazute si in domeniul celor ridicate. La turatii scazute o mare parte din funingine nu va fi evacuata ci va fi acumulata in turbina, EGR, DPF etc, iar odata cu cresterea turatiei si mai ales la accelerari, unde se duce? Afara pe teava de esapament.Deci cum e mai bine? Pentru cel care proiecteaza motorul ideal e sa elimine complet arderea cu fum la diesel insa pana acum nu se ajuta decat de DPF pentru ca nici in atmosfera nu mai ai voie sa o lasi ca cica sunt cancerigene, dar pentru mine ca utilizator mai bine dau afara cat de multe pot. De cate ori nu ati vazut la autoturismele echipate cu diesel, fum in spate la accelerare? Sper ca am fost explicit.
http://acurazine.com/forums/performance-parts-modifications-112/3-80-final-drive-910949/page7/ - pentru cei care vor sa vada si cu ce cutie de viteze este imperecheat motorul acesta de pe Civic. Si asta are ceva particular fata de alte cutii de viteze de pe piata(descoperiti singurei). Nu veti gasi pe Golf sau oricare alt concurent direct al sau o cutie de genul.
Asta este asa ca si info....
@mowgli. Discutam de cel mai usor motor diesel de 1.6 de pe piata, un motor care are un bloc din aluminiu de tip "open deck"(peretii cilindrilor acestui motor sunt subtiri). Deja nu ai de unde sa iei un motor de 1.6 diesel similar, deci cu ce il compari? Aparent ai putea spune ca speranta lui de viata ar fi infima si cu toate astea este garantat 1 mil. de km. Este un motor foarte bine optimizat din punct de vedere mecanic si despre care se spune ca are pierderi prin frecare comparabile cu ale unui motor pe benzina, Motorul insusi, la prima vedere, daca nu ai sti ce tip este (benzina sau diesel), uitandu-te la blocul motor s-ar putea sa ai impresia ca te uiti la un motor pe benzina. Avantajul motorului este ca are capacitatea de a ajunge foarte usor la temperatura optima de functionare ceea ce reprezinta un avantaj mare, mai ales fiind vorba de un diesel. Atat piesele aflate in miscare de rotatie cat si cele aflate in miscare de translatie au fost gandite extraordinar de inteligent astfel ca sunt compacte si usoare ceea ce e clar ca vorbim de momente de inertie mai mici(cuzinetii au o constructie aparte, mantaua pistonului de dimensiuni reduse fata de ce am vazut la alte motoare diesel, arborele cotit foarte compact dat fiind faptul ca si distanta intre cilindrii este vizibil redusa etc).Nici nu are rost sa discutam de partea de admisie si evacuare etc. E suficient sa ridici capota sa te uiti si apoi sa te uiti si la concurentii directi. Iti vei da seama imediat.
Ar fi multe de adaugat dar ca sa-ti dau un retur asupra benchmarking-ului : " Un motor destul de scump pentru un vehicul care nu lupta in clasa premium".
Perere personala : Daca avea si arbori de echilibrare(asta ii mai ridica putin masa ca si inconvenient) si injectoare piezo era de nota 20. Dar daca stau sa ma gandesc mai bine, nici nu are nevoie.
Ultimele comentarii
57 in total