Se pare ca au cam uitat copilasii cat consuma un "benzinar".
Un mic refresh:
- 320i 2010 E5 cumparat de nou 17-18% iarna urban. 13-15% vara urban. 11-12% urban in cele mai bune conditii, fara AC si cu 15-20 grade afara. Extraurban 7% in conditii ideale si 8% in conditii uzuale (AC, drumuri nationale, urcari si coborari).
- Vitara 2016 1.6 4x4 10-11% urban vara conditii grele. 9% urban in cele mai bune conditii. 5.8% cel mai bun extraurban in cele mai bune conditii. 6.5-7% extraurban conditii normale de vreme, viteza, teren si incarcare. Soferul e foarte bun, cu intelegeri profunde ale momentului motor, cuplu, demaraj, aerodinamica si foarte atent la consum (si cu mari regrete ca a ales benzina in loc de diesel din punct de vedere al consumului si dinamicii; face ~30k km pe an)
- Fiesta 2015 1.0 ecoboost 8-9% urban in conditii bune de vreme si trafic.
- Swift 2015 1.2 6.5% mixt.
- Punto 2014 1.2 extraurban conditii grele de temeperatura si incarcare, 7.2%.
- Audi A6 2007 2.4i automat 14% mixt spre extraurban, perioada lunga, toate conditiile.
Consumurile la diesel-uri echivalente le cunoasteti si voi.
Daca la clasele mici mai merge benzina, de la compacte in sus incepi sa te crucesti si incepi sa realizezi de ce imping dealerii doar dieseluri la teste. Pentru ca nu ar mai intra nimeni pe usa showroom-urilor daca primesti 3 stele la consum.
Si mai trebuie mentionat ca daca incerci sa faci o benzina sa traga precum un diesel, iesi in decor, sa alimentezi, mult mai des.
Viitorul e orice dar nu benzina. Nu in Europa unde distantele sunt relativ mici, orasele sunt mari si se merge mult in trafic de oras. Si nu in Europa unde oamenii au cam vazut ce inseamna dieselul, cum trage si cum consuma.
Nu inteleg de ce sunt asa blamate cutiile CVT. Mie mi se pare transmisia perfecta. Tot timpul motorul poate sta in turatia perfecta pentru efortul care i se cere. Adica indiferent de sarcina, cutia are raportul perfect pentru ea. In plus, lipsa schimbarilor de treapta, mi se pare dezideratul suprem.
@Dan: e foarte tare comentariul desi lista ta cred ca poate fi amendata si cu alte tipologii umane.
@Ara: bune observatiile, mai ales EDC-ul care e poate cel mai bun tip de cutie automata de pe piata la ora actuala pus pe o masina low-cost.
Cea mai buna solutie ar fi fost asigurarea pe sofer, nu pe masina. Nu masina face accident ci soferul. Sigur, prima asigurare ti-o gfaci in functie de varsta, locatie etc. dar dupa aia asigurarea evolueaza in functie de comportament.
Daca esti cretin, indiferent de varsta, trebuie sa stii ca platesti. Platesti grav.
In modul asta ar fi fost responsabilizati soferii si ar fi avut mai mare grija de comportamentul la volan decat de masina. Masina daca o busesti, iei alta dar daca polita marita te urmareste minim 5 ani si dai 5000 euro in total, sigur pastrezi distanta si te asigur de 2 ori inainte de a trece.
Cine se plange de suspensia spate a masinii asteia (si similarele sunt la fel) trebuie sa stie ca este singura care rezista abuzurilor unui pick-up.
Suspensia cu arcuri foi si punte rigida nu te lasa niciodata in drum. Zicea cineva mai sus de Grand Cherokee ce are multilink pe spate. Are pentru ca nu e pick-up. Daca era pick-up, avea sigur arcuri foi.
Toate utilitarele medii-mari cu bena in spate sunt pe punte rigida si arcuri foi.
Ultimele comentarii
112 in total