Nu lanseaza diesel pentru ca nu au. Singurele dieseluri cu care s-au jucat sunt vechi si neactualizate. Nu stiu insa de ce nu imprumuta un motor cum se mai practica.
In alta ordine de idei, vanzarile bune de CHR sun determinate mai degraba de excentricitatea modelului decat de motorizarea hibrida. Din pacate pentru ei, numarul de clienti excentrici (si cu ceva bani), nu e mare si e saturat repede. Volumele de vanzari nu se fac de catre fani/pasionati/excentrici/hipsteri etc. A se vedea vanzarile extrem de slabe ale noilor Alfa Romeo.
Par oameni cu capul pe umeri coreenii astia. Si-au dat seama ca mai dureaza pana sa-ti poti incarca masina de la telefon si c-o sa mai dam la demaror o perioada. Si daca tot mai avem ceva timp "impreuna cu termicele" au zis ca n-ar fi rau sa-l petrecem frumos optimizandu-le.
In alta ordine de idei, cred ca s-au cam hazardat cu 50%-ul ala. Momentan, cele mai eficiente motoare idiferent ca sunt benzina sau diesel, nu prea sar de 40% eficienta termica (exista 50% in anumite aplicatii industriale dar sunt alta discutie).
Dupa spusele Hyundai s-ar ajunge la un 60% eficienta ceea ce nu prea cred. Oricum, e de urmarit.
Facem comparatia intre 1.5 si 2.0 pentru ca au aceiasi putere si teoretic sunt marketate ca identice (150 CP ambele).
Daca vreti neaparat sa comparam 1.5 (150cp) cu 1.6 (~120cp) le comparam dar limitam 1.5-ul la 4k rpm ca sa fie cat de cat echilibrat testul si in cazul asta eu tot pe diesel pariez ca se misca mai bine.
In fine, eu unul nu imbratisez un curent pentru ca-i impins de cine stie ce interese. Am analizat "redescoperirea" benzinei sub forma de down-sizing si e fake. Arata bine doar pe hartie. Pe sosea dieselul ramane mai bun din toate punctele de vedere inafara de poluare si zgomot desi ambele aspecte mai suporta ameliorare (vezi skyactive si noile dieseluri mult imbunatatite la nivel de zgomot).
@zet Printre altele si ambulantele sunt tot diesel ca trebuie sa rupa asfaltul in drum spre urgenta. Si nici n-ar fi ok sa vina copilasii pe lume prin benzinarii in timp ce soferul ar alimenta cu benzina.
Cine vrea, poate nega evidentele. Aparent, inca suntem liberi.
@Andy. Pe hartie 1.5-ul cu 8.4s sta mai bine decat 2.0 cu 8.9s dar in viata reala cand nu prea sari de 3000 rpm dieselul se simte muuult mai bine. Plus ca are cuplu generos la turatii joase. Diferenta de pret de la achizitie o recuperezi la revanzare considerand ca kilometrii sunt aceiasi si la benzina si la diesel. In plus un diesel il vei revinde mult mai usor decat o benzina pentru ca vei da de clienti mult mai atenti la consum comparativ cu cei care au 25k euro pentru o masina noua.
@bogdanm. Trendul anti-diesel e o chestie fashion si va trece mai devreme sau mai tarziu cand isi vor da seama si clientii c-au fost pacaliti cu benzine mici turbo, si producatorii c-au investit in tehnologie care nu prea livreaza nimic pe sosea, indiferent cate premii si diplome or fi avand.
@petrol Nu vad mari motive de bucurie. Motivele sunt de gasit in text. Consumul de 8.3% pentru un crossover 4x2 cu DCT 1.5 turbo de ultima generatie e mare. Un Diesel echivalent s-ar fi oprit la 7% in acelseasi conditii de fuga. In conditii de mers la consum, un diesel s-ar opri la 5.5 pe cand 1.5-ul asta n-ar scadea sub 6.5.
Ajungem la vechea problema. Benzina consuma cu 10-20% mai mult decat un diesel si dpdv. dinamic, se comporta mai prost cu 10-20% decat acesta (ambele de ultima generatie). Diferenta de pret nu mai e nici ea ce era pe vremea benzina aspirat vs. diesel turbo. Nu-i greu de ales intre ele atat timp cat esti sincer cu tine.
Ultimele comentarii
112 in total