@ silviu23
Motoarele elctrice aproape ating perfectiunea avand in unele cazuri eficienta de 95%. Cu alte cuvinte doar 5% din energie se pierde prin frecare sau degajare de caldura.
Cred ca ceea ce ai vrut sa zici este ca masina in ansamblu trebuei sa mai evolueze din cateva puncte de vedere (autonomie si pret sunt primele care se deduc) si cred ca momentan e dificil argumentat in favoarea lor.
Am stat mult si m-am gandit la scopul Alfei Giuliasi am discutat si cu un amic, fan si posesorde 159.
Look-ul nu pare a fi cel mai potrivit/reusit (unora le place, altora, printre care ma numar si eu, nu) iar singura motorizare anuntata, cea de 500 de cai, pare sa fie destinata catorva show-uri TV in genul Top Gear in care cativa moshulici rup un set de cauciucuri inainte de pranz.
Cred ca scopul principal al acestui model este sa reintre pe piata americana. Pentru asta au nevoie de un model, pe benzina, puternic, opulent si zgomotos (la propriu si la figurat). Ca design ii lipseste acea finete pe care o cer europenii si are fix acel "muscle feeling" pe care il apreciaza americanii.
E clar ca un model pe benzina de 500 de cai nu are ce sa caute in Europa. In Europa, fara motoare diesel de 1.6 si 2.0 nu au ce sa caute, oricat de mult blamam noi momentan dieselurile si nivelurile reale de poluare a acestora. Si nu vad de ce ai baga atata amar de bani sa dezvolti o masina cu tractiune spate capabila sa suporte un motor de 500 de cai ca sa-i pui mai apoi un 2 litri diesel de 150-170-200 cp. Pare oarecum o blasfemie la adresa platformei.
La americani pacaleala e mai cu perdea. La ei consumurile si emisiile sunt un pic mai aproape de realitate.
In Europa in ultima vreme minciuna e pe fata.
S-au intrecut in cifre de consum care de care mai fantasmagorice.
De exemplu Audi A4 2.0 TFSI S-tronic 185Kw consumuri 7.4/5.7/4.7? Serios? De cand consuma un 2 litri benzina turbo 1.5 tone 5-6-7%?
Alea-s consumuri de masina de oras cu motor 1.0 - 1.2, conduse cu grija.
Acum 10-15 ani parca mai aveau pic de bun simt. Tin minte ca prima mea masina, din 95 fiind, era un 2 litri aspirat benzina 1.5 tone ce consuma 12.0-9.8-7.8.
In zilele noastre, mai adauga si un turbo nesimtit, dubleaza puterea si aproape taie consumurile in jumate.
Magie frate!
@ @ilici02
Spre deosebire de tine, am vorbit in cunostinta de cauza.
Urmaresc tehnologia asta de la primele idei si ipoteze de acum vreo 7-8 ani si nimic nu s-a concretizat. S-au depasit multe probleme dar s-au descoperit cel putin la fel de mutle
Cauta articole tehnice despre subiect sa vezi cu ce provocari imense se confrunta cercetatorii.
Uite unul pentru tine http://sciencewatch.com/articles/lithium-air-batteries-are-great-so-are-their-problems
Desi articolul e vechi de un an te asigur ca nu s-a schimbat mare lucru intre timp.
Si ca sa-ti folosesc analogia, la sfarsitul secolului 19 eram mult mai slab educati, mult mai putin informati dar tind sa cred ca gandeam (noi ca umanitate) ceva mai mult decat acum. Acum inghitim pe nemestecate orice stire apare.
Doar nu-si imagina cineva ca 3.0 TDI are un cu totul alt soft decat 2.0 TDI si ca la 3.0 au muncit mult mai mult sa-l aduca in parametrii legali cu toate ca vand mult mai putine bucati comparativ cu 2.0/1.6.
Au "das-o" cam nasol cu "hautorile" lor. cam toate si cam pe linie.
Un lucru e de observat totusi. Toata nebunia cu mintit la consumuri si emisii a inceput cam in ultimii 10 ani.
Au crescut miraculos performantele motoarelor in timp ce emisiile scadeau cu zeci de procente intre modele fara ca masele si aerodinamicile sa se imbunatateasca deloc.
Ai putea zice ca masinile din ziua de azi sunt dezvoltate de magicieni nu de ingineri.
Ultimele comentarii
112 in total