Unghiul din care am vazut reluarea nu permite sa vezi exact ce s-a intamplat.
Daca face cineva rost de un link cu fimarea incidentului dintruna din masini poate ne lamurim civa a gresit.
Renault a fost surpriza weekendului - toata lumea de acord? :D
Ferrai au probleme pe ploaie din cauza ampatamentului mai mare decat concurentii.
Ceea ce castiga ei pe uscat cu acest sasiu pierd pe traseu ud si foarte ud.
Un ampatament mare are un caracter subvirator daca spatele nu impinge mult.
Din cauza acestui caracter subvirator Kimi are prestatii sub Massa anul asta.
Fernando a fost tatal lor in cursa asta.
Pe un circuit nou un pilot care e bun pe setari face diferenta si Fernando tocmai a demonstrat ca e number 1. Masinile Mclaren cu toate ca beneficiaza de aerodinamica, tractiune, frane si motor de top nu a reusit, in cursa, multe tururi foarte rapide. Anul viitor intra in ecuatie si inginerii (care cu datele culese in cursa) vor trasa setup-ul masinii in mare - degrevindu-i pe piloti de sarcina asta (mai ales pe aceia care nu se pricep - a se citi Hamilton).
Massa n-o fi cel mai tare driver insa spre deosebire de Kimi care a plecat de la boxe cand erau 2 becuri rosii aprinse alta data - el a plecat la lumina verde.
Montezemolo cred ca scotoceste prin contractele pilotilor lui clauze prin care sa-l aduca pe Nando mai devreme de 2011 la Ferrari.
Nici una din masini nu are aceleasi setari si nici aceiasi rezistenta aerodinamica la inaintare.
Pentru un timp bun in cursa echipele incearca in primul rand sa-si echilibreze punctele slabe ale masinii lor astfel pierzand cel mai putin timp.
Unii au probleme cu franele sau cu echilibrul masinii in curbe si incearca setari care chiar daca nu sunt in avantajul punctelor tari ale masini estompeaza pierderile din partea celor slabe.
Din tabelul alaturat se poate observa ca Mclaren are viteze mari in anumite portiuni ale circuitului insa are cea mai mica viteza de top asta poate insemna mai multe lucruri:
- setari cu apasare aerodinamica mai mare >>> viteza mai mare in viraje >>> viteza per ansamblu marita, dar nu si top speed.
- sistem de tractiune foarte bun, dar motor nu foarte puternic
- motor cu putere mai mare in aria 14-18.000 rotatii/min comparat cu celelalte.
- motor mai puternic in comparatie cu celelalte dar cu setari mai safe adica turatii maxime mai joase pentru momentul respectiv
- mai mult carburant in comparatie cu celelalte masini
- presiune diferita in pneuri si multe altele. (sper sa mai adaugati si voi)
Directorul tehnic de la BMW spunea ca o diferenta de 25 de cai putere la aceiasi rezistenta aerodinamica s-ar traduce in max 0.4 sec (aplicabil pe cateva circuite doar pentru ca pe majoritatea nu ar insemna mai mult de 0.2 sec).
Mi se pare mult prea amatoresc facuta analiza dintre puterea motoarelor pentru o revista din domeniul auto.
Ultimele comentarii
9 in total