Mama ce de nostalgici pe aici ai epocii de piatra, atunci viata era mult mai simpla, vanai mancai dormeai!
Ce vreau sa spun este ca nu este asa usor sa definesti conceptul/momentul ideal al societatii, si chiar daca o facem el va fi diferit pentru fiecare persoana.
E foarte simplu sa acuzam consumerismul dar adevarul este ca ne place sa conducem masina si chiar una cat mai buna (performanta, economica, comoda etc), ne place sa stam in case incalzite (mai mari sau mai mici, mai departe sau mai aproape de oras, daca se poate chiar in buricul targului), si asa mai departe. Si pentru ca exista diferente intre calitatea produselor si serviciilor pe care le vrem, cumparam exista diferente de pret si exista unii care le vor mai mult si altii care le vor mai putin. ce e atat de greu?
Iar catre comentatorii de mai sus: pe un site auto, in care vorbim de perforformantele si calitatile masinilor pe care ni le dorim sa acuzi consumerismul este o ipocrizie absoluta. Pai masina insasi este un lux consumerist. Daca ati predica ce spuneti ati merge toti pe jos, sau cu bicicleta ca in vremurile simple pe care le proslaviti.
@Inexo vs@"@inexo" desi sunteti de acord reusiti sa va certati.
Mai mai sa fiu de acord cu Inexo daca nu zicea de lipsa culturii uneia dintre parti. Sunt culturi diferite ca re au rezultat si din nevoi istorice diferite (distante, spatiu interior, etc.). La ora actuala insa intradevar este mult mai mult vorba despre moda si imagine (atat aici cat si acolo).
Cred ca multi constructori (si nu numai) se zgarie pe ochi ca nu au investit in Tesla acum 10 ani, si de aici apetenta pentru a investi intr-un startup ce ofera ceva similar.
Faptul ca se implica Ford ar putea ajuta cu experienta constructiei de masini la volum mare, zona in care Tesla a suferit.
Mai ramane de vazut la ce pret ar putea sa o scoata, dar am o vaga banuiala ca in state vor fi destui amatori de asa un simbol chiar si la scoruri de peste 150 k$.
@PMC confunzi lucrurile, necesitatea, viabilitatea si pretul sunt 3 lucruri diferite.
Eu nu am zis nimic de diesel aici, doar am aratat ca studiul in cauza este foarte partinitor pentru a induce ideea falsa ca emisiile de CO2 ale unei masini termice sunt comparabile cu cele ale unei masini electrice.
O schimbare derastica este intotdeauna dureroasa (dificila, scumpa) si tocmai de aia nu se va intampla daca nu este ajutata. Dar unii mai "progresisti" au constatat ca banii care ii economisesc anumite firme cu retehnologizarea ii cheltuie dupa aia statul cu spitalizarea (si altele). De aici necesitatea. Si de aici si subventia pentru a incuraja cercetarea si deci a creste viabilitatea.
Deci la Tesla se includ poluarea prin extragere a cobaltului si Litiului, poluarea aferenta procesului de fabricatie cat si cea asociata extragerii carbunelui si a generarii curentului folosit si se ajunge la 156-180 g/km.
Datele astea se compara cu Mercedes E class care emite 196-170 g/km in mers.
Pai si cu poluarea reprezentata de gasirea, producerea rafinarea petrolului si distributia carburantilor + procesul de fabricare al masinii ce facem? Aia nu o luam in calcul?
Ultimele comentarii
727 in total