Dupa multiple incercari de fuziune cu nissan, Renault a primit o oferta de fuziune de la altii. Acum cat de tentanta este...or sa vada ei. Eu in locul celor de la Nissan as fi ingrijorat.
Era un nene care afirma la un moment dat ca ba din potriva: e posibil ca in loc sa scada traficul el sa creasca din cauza celor care pentru a nu plati parcarea (sau pentru ca nu gasesc loc liber) sa-si trimita masinile sa se invarta prin zona.
@PMC:
"acest test a demonstrat ... ca practic nu exista o tehnologie mai buna la ora asta. Mai fiabila si mai economica."
Pentru a demonstra ce spui tu mi sus trebuia sa fie un test comparativ cu toate celelalte tipuri de sisteme de propulsie. Acest test a demonstrat ca masina aia a facut drumul respectiv cu un plin. Adica in conditiile date (destul de favorabile) s-a comportat cum trebuie.
Cum a demonstrat ca este cea mai fiabila solutie testul?
Cum a demonstrat ca e cea mai performanta? a fost o intrecere?
Cum a demonstrat ca este CEA MAI economica? pentru asta trebuia o comparatie.
Dupa cum ziceam si mai sus diesel-ul are locul lui la drumuri lungi si nu numai. Dar in oras de exemplu nu cred ca se apropie de un hibrid, fie el plug-in sau nu. Si de asta spuneam, depinde de fiecare cum si unde utilizeaza masina.
Comparatia cu electrice poate fi facuta si ea, desi sunt inca scumpe si rentabilitatea lor este foarte variabila.
@Hunter sa nu confundam poluarea globala si schimbarea climatica cu efectele locale. Faptul ca la nivel mondial se polueaza este adevarat dar daca reusesti sa elimini o sursa de poluare locala, efectul in zona este destul de mare.
Ia gandestete la o intersectie aglomerata precum cea din centrul orasului, cum ar fi sa dispara toate masinile, crezi ca ar fi aerul mai curat? Indiferent de cat polueaza aia din America, pe plan local conteaza sursele locale.
Si referitor la diesel, am o masina diesel cu euro 6 si cand o pornesc in garaj (cu spatele la usa deschisa) dupa 1 min nu se mai poate respira in garaj (desi pe teava nu se vede deloc negru). La benzina nu este asa.
@Anonim: atitudinea ta imi spune ca nu am suficiente trepte ca sa cobor la nivelul tau.
@PMC, vezi ca ai o problema de logica in afirmatia ta: Testul a demonstrat o posibilitate (de a parcurs drumul cu un consum de 5.2 l/100km.) nu lipsa unei alternative.
Alternative la diesel exista la diverse preturi si in functie de nevoile fiecaruia.
Mi se pare amuzant ca intr-o tara care sufera profund la capitolul infrastructura rutiera, noi cautam/laudam masinile care au ca principal avantaj autonomia. Pe nemti ii inteleg, acolo diesel-ul se potriveste cu distantele/autostrazile, dar in Romania este greu (nu imposibil) sa faci intr-o zi mai mult de 600km oricum. Si atunci problema autonomiei este inexistenta.
Exista loc sub soare pentru fiecare tip de propulsie, trebuie doar sa le aplicam in mediul lor. De asta lumea civilizata incepe sa interzica diesel-ul in orase.
Este vorba de complexitatea sistemului si de pret. Intradevar sistemul freevalve arata genial dpdv al performantelor si adaptabilitatii la diverse conditii, dar din ce stiu este vorba de pret.
M-as fi asteptat totusi sa fie adoptat de marcile premium in prima faza.
Este pacat ca apar aceste tehnologii de imbunatatire a motoarelor termice (aprinderea prin compresie de la mazda, freevalve, compresia variabila de la Infiniti, etc) acum cand se pare ca trend-ul general este de electrificare. Si ma tem ca nu vor mai apuca sa ajunga mainstream.
Ultimele comentarii
727 in total