Tocmai ce am condus ieri una bucata Mazda 3 hatch cu motorul de 120 cai si masina este superba. Ma asteptam sa fie slabuta motorizarea dar de fapt se simte foarte bine, asa ca sunt tare curios sa o incerc pe cea de 180 cai.
Acum, 26k euro pe un hatchback mi se pare mult, este aproape cat am dat pe CX5, dar cand imi amintesc interiorul masinii as spune ca de fapt pretul este sub clasa premium cu care ar trebui sa se compare (dpdv interior, putere si chiar design).
La consum, proprietarul avea 6.2 l/100km pe calculatorul de bord si mersese doar prin oras, deci X-ul ar trebui sa stea si mai bine.
In tari cu apa calda exista ceva numit taxa pe amprenta de (dioxid de) carbon. In momentul ala oricare business (vezi statile de benzina) poate sa-si reduca amprenta (si respectiv taxa) instaland tehnologii alternative de generare a energiilor regenerabile si/sau macar surse de alimentare cu energie electrica.
Astfel in momentul in care ministerul mediului ar dori sa promoveze o tehnologie/initiativa ar putea da un scor mai bun tehnologiei respective si ar devini mai atractiva instalarea ei de catre agenti economici.
Se pot face multe, trebuie doar un guvern interesat (si de altceva decat spaga/furt) si cu jumatate de creier macar per unitate politician.
Tesla a dovedit pana acum ca poate veni cu niste idei de design foarte radicale cu riscul de a intarzia/complica productia de serie.Acum ramane de vazut daca aceste abordari vor ajuta sau doar complica lucrurile pentru noul pick-up.
Oricum disponibilitatea mai multor optiuni nu poate fi decat benefica pentru consumatori.
Cat timp statul nu impune/verifica conformitatea masinilor cu un standard de emisii nu vad de ce ar merge oamenii sa-si faca masinile mai neperformante decat sunt acum (dpdv consum si performante).
Oricum la noi, de cand s-a scos taxa de prima inmatriculare, norma de poluare nu conteaza absolut deloc, si atunci nu vad de ca ar conta pentru stat sa fie masinile cu standardul de poluare eur6.
Ca respiram cu totii un aer mai poluat...nu este o prioritate pentru guvernanti.
Ultimele comentarii
727 in total