Ia sa incerc sa raspund cu un singur post si lui PMC si Lui Kiro:
1.(pseudo)Tendinta de car sharing va fi viitorul pentru ca va fi cea mai ieftina optiune de a conduce masina....asta daca va mai fi permis. Nu pentru ca va fi impusa de cineva, ci pentru ca piata liberalist-capitalista se va duce acolo in mod (mai mult sau mai putin) natural. Pai de cand toata lumea vrea in oras, preturile spatiilor tot cresc si implicit pretul parcarilor din orase cresc si ele, pana vor ajunge la valori ridicole.
Si atunci fiecare se va intreba: ce rost are sa am masina daca o tin la marginea orasului (cand eu stau in oras)?. Sau ce rost are sa vin cu masina la munca daca nu am unde sa o las? Si uite asa ajungem la car sharing, sau la taxiuri autonome, ca si asta e alta previziune (mai mult sau mai putin) sumbra. Nu impune nimeni car-sharing-ul, fiecare il va alege atunci cand va avea sens (economic) pentru el.
Ca exemplu personal, eu merg la munca si nu numai cu motorul, si as renunta cu brio la a doua masina cu care fac sub 1000km pe an, dar momentan este varianta cea mai ieftina. Dar daca vor creste costurile in mod cert voi apela la car sharing.
2.@assur: de wifesharing exista platforme deja...trebuie doar sa cauti putin. Exista servicii de inchiriat si haine de ocazie. Conceptul e vechi, doar evolueaza si la masini si case (vezi airbnb). Si pentru cine functioneaza asta o face deja, fara sa fie obligat de nimeni.
Cred ca unii de pe aici vad prea multe conspiratii oculte acolo unde exista doar business si anticiparea pietei.
@Kiro In Bucuresti sistemul este la inceput si implicit scump.
Cel putin la ora actuala eu nu cred ca e gandit pentru mersul zilnic la munca, ci pentru drumurile ocazionale pe care le au de facut cei care folosesc alte metode pentru mersul la munca (transport in comun, bicicleta, trotineta).
Oamenii astia poate merg si ei la hypermarket, sau cand au ceva de carat ce nu merge pe bicicleta, sau cand merg la o nunta...sunt multe cazuri din astea cand o masina din asta poate fi utila.
Asa le vad eu rostul deocamdata. Cand or fi multe si ieftine, atunci or sa inlocuiasca masinile personale.
car sharing-ul (si nu numai) este viitorul mobilitatii personale, asta pana o sa apara teleportarea sau altele asemenea. Ce rost poate avea sa platesti pentru o masina care sta degeaba 90% din timp?
Prezenta electricelor in schema mi se pare doar o prima faza data de profitabilitatea unui astfel de serviciu, dar in viitor vor aparea si masini mai interesante (cu combustie sau electrice). Si atunci in functie de dorinte si putinte fiecare poate alege sa foloseasca o masina pe gustul sau (diesel sau de orice natura).
Dar asta se va realiza doar cand parcarea in orase va fi platita la adevaratul ei cost, pana atunci intradevar e ieftin sa cumperi masini care sa putrezeasca pe trotuare/strazi si sa se miste 1 data pe saptamana/luna. Cunosc cazuri suficiente care fac asta.
"nici sunetul motorului nu mai e ce a fost...", afara simuleaza sunetul (motorului) ca sa sperie pietonii, in masina simuleaza sunetul in boxe ca sa se simta bine soferul...... cutiile cvt simuleaza treptele de viteza...
Parca vad anuntul pentru autonome: "Noul bmw ixz (aici poate fi oricare marca) cu multiple moduri de condus autonom ce simuleaza comportamentul unui pilot (sau a unui meltean cu ceafa lata) o senzatie de dinamism pe bancheta spate....
La modul meltean va arunca si cu coji de seminte pe geam ca sa fie cat mai reala.
Gata, s-a dus vremea lucrurilor reale, acum se umbla la stimulli potriviti si se simuleaza lucruri pentru care trebuia munca si rabdare.
Ultimele comentarii
727 in total