Cam atat tine cu ecologia, pana la buzunar. Cel mai mare aparator al electricelor si hibridelor ne spune acum ca nu conteaza norma de poluare a masinii, ca de fapt benzina polueaza. Pai atunci la ce rost sa mai dea lumea banii pe hibride si Euro6 daca nu conteaza norma? Se duce naibii toata argumentatia de ani de zile.
Intradevar poluarea este proportionala cu combustibilul folosit, dar nu poti discrimina la pompa intre o afumatoare NON euro si un Euro6 sau hibrid.
In bucuresti (si orice oras mai mare) sunt 2 aspecte ce pun probleme: congestia si poluarea.
Congestia se cam taxeaza singura prin timpul pierdut, si se poate remedia oferind o alternativa mai rapida si civilizata: transport public independent de trafic (benzi separate).
Poluarea insa nu se poate elimina fara taxare sau restrictii, dar asta doar in zonele cu densitate mare de locuitori. Nu cred ca este necesar sa taxezi pe padurarul care conduce aro in padure, dar mi se pare necesar sa limitezi accesul unui tip de masina in zonele foarte aglomerate, macar intre anumite ore, cum se face in tari civilizate. Astfel proprietarii de masini non-euro le pot folosi in continuare dar numai in weekend, sau in afara orasului.
Oricum o astfel de masura ar trebui anuntata cu macar 1 an inainte pentru a da timp oamenilor sa gaseasca solutii.
Mare e gradina, si multi ii sar gardul, atat prin lume cat si aici pe site!
Aia care au spart masinile nu cred ca au ei prea multa treaba cu salvarea planetei, dar s-au ascuns si ei in spatele unei lozinci ca sa-si justifice niste actiuni. Din astia tot apar periodic si critica de la globalizare sau capitalism pana la faptul ca ploua sau ca mergem in 2 picioare.
Pe de alta parte sunt tot mai multe studii si indicatii ca planeta se duce incet incet pe copca si cu toate astea foarte multi oameni refuza sa accepte sau sa faca ceva, asta daca nu le iese si lor ceva.
Din pacate orice fel de masuri / politici cu impact global nu le poate lua o singura tara ci trebuie luate la nivel global pentru a avea un rezultat.
Chiar nu va inteleg pe astia "anti-ecofascisti".
Faptul ca se usureaza accesul la o masina/serviciu in romania ar trebui sa fie un lucru bun indiferent cum privesti lucrurile. Mai ales daca masina respectiva este in topul alegerilor clientilor din tari civilizate cu care ne place sa ne comparam.
Alegerea de a da banii mi se pare ca apartine fiecaruia si este personala, nu ar trebui sa-i deranjeze cu nimic pe ceilalti. Aaa, un TDI la mana a 7-a cu DPF anulat, este o alegerea care ii poate deranja pe ceilalti pe langa care trece...pentru ca fum negru.
@someone inteleg ce spui dar nu prea sunt de acord.
In momentul in care aduci ceva nou pe piata te compari cu ce exista mai bun la momentul ala. Daca oferi ceva mai bun este ok, daca nu...e cam nasol.
Skyactive x-ul o functionand el in regim aspirat (majoritatea timpului) dar oricum dai banii si pe compresorul ala. Ce vreau sa spun este ca s-a facut mult tam-tam ca este o tehnologie noua si revolutionara (ce-i drept este) dar daca avantajele nu depasesc dezavantajele....va ramane piesa de muzeu, o curiozitate.
Ori motorul asta este mai complicat decat un turbo/compresor cu performante relativ apropiate in medie (superioare pe alocuri, inferioare in alte parti).
Despre restul masinii nu comentez aici ca o stiu si imi place.
@AM ar fi interesant de pus aici un grafic de putere/cuplu vs turatii daca au dat asa ceva ca pe maritul internet nu am gasit decat pe cele fara valori.
Ultimele comentarii
727 in total