@pipo, eu unul am fost surprins ca ma asteptam sa fie mai prost scrisa legea.
Referitor la cei cu masini clasice din centru: "taxa nu se aplica in zilele de sambata, duminica si in sarbatorile legale, dar nici pe timpul noptii". Cei cu masini de colectie le scot in principiu doar in weekend si nu are nimeni nimic cu ei.
La fel este si pentru cei care merg cu masina la supermarket, daca sunt putin organizati nu au de ce sa o plateasca.
Pentru mers la serviciu insa se recomanda o masina mai mica dar cu euro5 macar.Optiuni exista, cu 3-5k euro se poate cumpara un ursulet sau un "cinciar" din 1900 toamna sau un clio (de exemplu) euro 5 in stare foarte decenta.
Mi se pare ca toata ideea asta cu car-sharing-ul de la persoane fizice, desi a plecat de la o ideie buna, este destinata esecului.
Din umilele mele cunostinte toata tarasenia a plecat de la Tesla care a anuntat ca dupa implementarea unui grad mare de autonomie, acestea vor putea fi inscrise pe o platforma de car sharing ( gen uber) pentru a genera bani pentru proprietar.
Problema este ca inca nu exista masini autonome, si atunci car sharing-ul este doar o platforma de inchirieri pe termen scurt.
Daca mai vorbim si de o tara cu o infrastructura rutiera praf....rezultatul poate fi dezastruos pentru cine se incumeta sa-si inscrie masina in asa ceva.
Daca tot e gratis datul cu parerea, ia sa bag si eu o fisa:
Mie mi se pare ca la ora actuala VAG-ul se straduieste sa gaseasca o identitate pentru fiecare marca a grupului si singurul careia ii lipsea una era Seat.
Skoda e marca accesibila si practica,
VW este marca de volum impinsa usor in sus,
Audi Premium,
Porsche este in zona sport,
Bentley Lux si asa mai departe.
Si atunci daca tot era Seat-ul in zona cu un plus la design (desi mie unul nu mi se pare dar nah, asa era vorba) au vrut sa-l impinga in zona Sport de volum. Cam ce au mai zis ei acum un an cand se uitau la Alfa-Romeo. Doar ca performanta cere bani si de aici creerea identitatii Cupra care sa asimileze ulterior si marca mama Seat.
Nu e un proiect rau dar parca mai intai ar trebui sa construiasca autostrada asta A0 ca sa aiba de ce sa lege nodul. Ca e posibil ca dupa ce se apuca ei de facut nodul (in cazul fericit in care chiar se apuca) sa se schimbe traseul autostrazii.
@Kiro, sa stii ca eu te astept cu continuarea....nu de alta dar as vrea sa vad si padurea. :)
Si cu referintele ma descurc binisor, desi nu am fost in tokio am fost in cateva orase cu numar de locuitori comparabil.
Ca ideie eu sunt total pentru renuntarea la masini personale complet in zonele centrale dar asta e alta discutie iar daca zici asa ceva pe aici se starneste jihad-ul...(ala mic pentru ca ala mare este despre altceva ;).
@alter ego-ul meu incolor: renuntarea la masina personala in oras nu trebuie sa fie doar pentru cei cu posibilitati reduse, ci pentru toti. Abia atunci solutiile de "mobilitate urbana" vor fi cunctionale, cand si cei bogati si cei de la conducere vor fi obligati sa le foloseasca. Altfel ramanem tara bananiera.
@fratele meu negru: nu stiu ce da sonda aia, dar la scoala am invatat ca resurse naturale in stare pura nu prea se mai gasesc...poate doar prostia.:)
Ultimele comentarii
727 in total