Domnul Kiro, va citesc postarile despre masini si industria auto cu destul interes si am gasit multe informatii si opinii interesante in ele, dar de ceva timp vad ca incepeti sa va luati de mana cu domnul inexo intru-o atitudine paranoid-conspirationista.
Inteleg admiratia pentru masinile termice, cat si rezervele fata de solutiile perfectibile ale BEV-urilor curente, dar respingerea incercarilor de a dezvolta noi tehnologii si criticarea aspra a celor care adopta noul (suportand riscurile aferente) mi se pare o atitudine total daunatoare.
Iar daca ajungem sa vorbim si despre Coudenhove-Kalergi, incep sa vad si urmele unui rasism ascuns acolo. Unul dintre punctele pe care se bazeaza autorul mai sus mentionat este tocmai suprematia rasei albe, care odata metisata devine inferioara... De aici se poate opri orice logica, si spune cam cat de multa baza se poate pune pe argumentatia autorului.
@tzenu: NU e deloc o jignire, au potential de a se vinde si de a face profit, tocmai pentru ca sunt masini capabile.
@Mihai: radem, glumim, ne speriem, si dupa aia dam banii pe aceasi coaja cu o platforma generica. Pai daca vrem sa impiedicam procesul asta ar trebui sa punem si banu jos si sa cumparam de la producatorii aia mai mici care incearca sa nu fie mainstream. Eu am mers cu Mazda, dar mai sunt si altii. Dar daca noi cumparatorii le dam girul (prin cumpararea produselor) normal ca fabricantii vor cauta sa-si reduca din costuri facand doar caroseriile diferite.
@ Zarnesteanu: superb scris. Desi nu am ocazia sa ma dau cu un V8 cam acolo sunt si eu...cu dorintele.
@ Horatiu si Ali: oameni buni hai sa evaluam masinile pentru ce sunt si sa ignoram faptul ca unii oameni taie sau vor taia DPF-ul si poate vor arunca bateriile. Aia este problema legiuitorului nu a masinii.
O mica problema in articolul dumneavoastra: VW nu "a gresit ... si si-a recunoscut greseala", ci a mintit(furat) si in afara de SUA unde a platit despagubiri, in Europa inca nu recunoaste ca este in culpa. Faptul ca a chemat masinile la resoftare (cu scadere a performantelor) se cheama ca si-a batut joc de clienti. Dar vad ca sunt suficienti pe care nu ii deranjeaza...deci e ok.
E ca in politica: ne fura politicienii, dar sunt de-ai nostrii si ii votam iar.
Din punctul meu de vedere alegerea masinii trebuie sa tina cont de utilizarea ei pe viitor: cine merge preponderent extraurban are toate motivele sa ia un diesel, iar pentru mixt sau mai mult urban cred ca solutia decenta este la hibrid.
Total de acord cu Someone: Mazda a abordat din nou problema in felul propriu, care nu cauta sa impresioneze prin valori extreme ci sa ofere un pachet rezonabil.
@andrei
"Suv-ul nu este pentru oras" de ce? ca asa am invatat noi ca aro este pentru paduri? Daca ar fi sa luam 2 exemple cu spatiu interior comparabil suv compact (tiguan) vs sedan mediu (passat) cred ca e mult mai potrivit primul in oras si al doilea in extraurban. Si chiar ca amprenta la sol suv-ul este mai mic decat sedanul echivalent.
Daca ma uit prin orasele mari (unde exista putere de cumparare) vad o groaza de suv-uri...si nu numai in Romania.
Si da, in afara de cei care au job-uri specifice cei mai multi oameni parcurg sub 150 km/zi deci cred ca Mazda si-a facut temele bine. Si daca evita si niste penalizari pentru CO2, calculul poate avea multiple beneficii (pentru ei).
Iar cu range extender cred ca e fix ce trebuie, nu este nici foarte grea si nici nu ramai in pana cand se termina bateria.
Din nou, cine nu vrea nu cumpara.
Ultimele comentarii
727 in total