@vianu
Multumesc pentru apreciere si mai ales pentru raspuns.
Dupa ce am experimentat suficiente masini (marci diferite), si am si vorbit de curand cu cineva care lucreaza la Toyota am ajuns la o concluzie apropiata de ce spui si tu mai sus, nu numai la toyota dar si la Honda si pe alocuri si la altii.
Acum fiecare client are criteriile sale, dar pentru mine abordarea asta mai conservatoare a japonezilor m-a convins, asa ca ultimele 3 masini au fost din tara soarelui rasare.
Eu ma bucur de faptul ca toyota a inteles ca trebuie sa ofere pe scara larga si hibrizi plug-in. Cred ca asta este zona de interes la momentul de fata. Este bine ca lumea cumpara electrice BEV, pentru ca finanteaza R&D-ul pentru viitor, dar la momentul asta intrevad ca urmatoarea mea masina va fi un PHEV.
Sunt convins ca Toyota (asa cum tocmai a facut prin Lexus ) poate foarte usor sa scoata si electrice BEV, dar ar creste mult volumul de baterii necesare si ar avea costuri mult mai mari. De asta cred ca prefera sa ofere la momentul asta doar hibride.
Si daca pana acum diferentele de public tinta erau foarte clare intre Renault si Dacia acum incep sa nu mai fie.
Dacia nu mai poate fi tinuta jos din punct de vedere al calitatii si preturilor, pentru ca fix clientii imping marca dacia in sus si vor optiuni mai multe si tehnologie mai noua. Sa vedem in conditiile astea cum se va face delimitarea marcilor in cadrul grupului, ca pe Renault nu-l vad urcand in partea superioara a pietei.
Foarte pertinente observatiile lui Radu de mai sus, nici eu nu cred ca masina asta va ajunge exact asa pe piata din cauza unor norme pe care trebuie sa le respecte.
Pe de alta parte insa nu pot sa nu remarc ipocrizia care pluteste in aer: multi se plang de uniformitatea solutiilor adoptate de constructorii auto si cand vine unul care incearca altceva i se da in cap din primele poze.
Masina asta mi se pare in primul rand ceva deosebit, ca imi place sau nu e o chestie de gust, dar apreciez faptul ca la fiecare model lansat, Tesla a incercat sa vina cu o abordare proprie; unele au mers si probabil ca vor deveni standard in viitor (daca nu au devenit deja), altele nu, si vor ramane o ciudatenie in lumea auto.
Alte aberatii offtopic ... eh, mai bine lasa.
Sincer nu cred ca este nevoie de mai mult de 60 hai 80 km e-autonomie la hibridele plugin. Rostul lor este sa foloseasca rularea electrica in orase si ICE-ul in afara, ori cati km poti face in oras? Pentru cine face mai mult de 100 km prin oras zilnic mai degraba se preteaza un BEV (cu sau fara range extender) care are avantajul simplitatii constructive.
Plus ca deja greutatea bateriilor incepe sa se simta in masa totala a masinii si risti sa nu mai fie ok nici cand se misca termic nici cand se misca electric.
Eu as spune ca un compromis ideal ar fi aici pe la 50-60 km e-autonomie si restul ICE.
Ultimele comentarii
727 in total