Era bine daca se puneau in articol si numerele de inmatriculari de anul trecut fata de anul acesta. Asa se putea face o imagine mai corecta.
O posibila explicatie vine si din faptul ca timpii de asteptare sunt mult mai mari pentru masinile electrificate si atunci inmatricularile de acum au fost platite acum mult mai mult timp. La cele clasice omul se mai poate razgandi ca stie ca le cumpara de pe stoc.
Uite asa tesla intra incet incet in linia producatorilor de volum. Cand esti mic si vrei sa te afirmi trebuie sa directionezi resurse catre proiecte sonore care sa "umfle imaginea"asa cum scrie @Kiro.
Pe de alta parte cand esti deja activ in piata trebuie sa te uiti si la produsele care genereaza venitul, si atunci mai tai din resursele pentru wow factor si le bagi in cresterea productiei de masini mai putin interesante.
Asteptam sa vedem ce o sa vina, ca anul trecut nimeni nu credea ca o sa stea atat de mult pe acasa.
@fanel Nu contest ca ar fi cum zici tu dar imi exprim mirarea. Adica la camioane s-ar vedea beneficiul financiar imediat pe cand la automobile va ramane un gadget pana sa fie adoptat in masa si ulterior obligatoriu la fel ca ABS-ul, ESP, auto bake si altele.
De fapt Mercedes (Daimler) anunta in 2019 ca este gata-gata sa scoata camionul autonom iar Volvo lucreaza si el intens la niste capete tractoare fara cabina pentru rute predestinate.
Banuiala mea (si este foarte posibil sa ma insel) este ca se testeaza pe masini tocmai pentru ca sunt mai greu de implementat acolo dar si pentru ca da mai bine la imaginea de high-tech. Nu are prea mare impact asupra maselor ca un camion poate sa mearga singur pe autostrada dar o masina ce poate merge singura prin oras sau se poate duce singura sa-si caute loc de parcare aprinde imaginatia multora. Din nou, e doar o opinie.
De fapt daca ma gandesc putin nu cred ca pot numi 5 functii ale masinii care sa nu fi fost asistate electronic. Chiar asa, cine poate sa enumere cat mai multe functii neasistate?
O fi bine, o fi rau? cert e ca lumea le cumpara ca altfel nu se mai faceau. Unele incercari au disparut, alele sunt convins ca o sa dispara in curand (precum abundenta de controale touch pentru orice).
Partea mecanica a masinilor, desi a evoluat, este in mare cam aceeasi si la masinile de azi fata de cele de acum 50 de ani. Diferenta e ca la automobilele din ultimii 40 de ani au inceput sa apara tot mai multe functii care sunt asistate daca nu gestionate intru totul de calculatoare. Asta pe langa multele optiuni suplimentare care au aparut. Si atunci mi se pare normal ca si ponderea lor in pretul final sa fie pe masura.
Ultimele comentarii
727 in total