Wow, ce stire, cum spuneam si acum cateva zile, vino cu o stire bomba si ai vanzare garantata. Ce contraza cat este de adevarata? Mai ales la un studiu cu mai mult de 3 pagini, nimeni nu-l va citi pana la capat...ca e greu.
Ca sa nu ma intind excesiv, oamenii astia au testat 3 masini phev intr-un mod diferit de WLTP (distante mai mari, incarcari mai mari, medii diferite) si acum sar in sus ca emit mai mult CO2 decat in testele oficiale.
Pai nu este nici o stire aici, masinile PHEV pornesc cu bateriile pline si cand se consuma, trec pe ICE si incep sa emita si CO2. Daca distanta este mai mica decat autonomia in mod EV, emisiile sunt 0 (sau aproape) cu cat distanta de testare creste emisiile se vor apropia de un hibrid non plugin (ba poate putin mai mari din cauza masei bateriei).
Oricum ar fi insa, hibridele emit mai putin CO2 decat versiunile pur ICE.
@DAN: performanta superioara a modelului BMW din test vine doar din faptul ca are baterie mai mare si implicit autonomie in modul EV mai mare. Daca ne uitam la test in modul EV, a fost singura care a obtinut valori mai mici decat cele declarate.
Nu vreau sa atac vreo marca, spun doar ca astfel de teste pot aduce informatii utile, dar trebuie citit mai departe de titlu si abstract.
Orice grup are dreptul sa ceara (aproape) orice, pana sa se aprobe insa astfel de cereri mai e. II inteleg ca cer, ca doar este in interesul lor sa ceara, dar ma indoiesc ca li se va aproba cererea prea curand. Cu atat mai putin in state, poate doar California sa ia niste masuri mai radicale, dar nici pe ei nu prea ii vad sa aprobe asa ceva.
Este posibil insa (si cumva previzibil) sa se interzica circulatia in orasele mari a unor masini mai poluante, sau chiar a tuturor celor care nu au si mod electric. Interzicerea cu totul a vanzarilor (nu circulatiei) de masinlor cu ICE cred ca este doar o bomba de presa pentru atentie, atat din partea politicienilor cat si a altora care cer asa ceva.
Astfel de declaratii vin in contextul media actual, al valorizarii traficului pe pagina mai mult decat al calitatii continutului. De aici si multele declaratii ale unor companii sau indivizi care au sanse foarte mici de succes sau vagi legaturi cu realitatea, dar presa le preia pentru ca socheaza/sperie lumea...si deci genereaza trafic.
Eu unul nu prea pierd somn din cauza declaratiei asteia.
@Danut, tu cred ca ai o fixatie cu dacia, am inteles, nu-ti place. Si da stiu (tin minte de la celelalte articole) ai statistica aia de la TUV pe care o citezi ca pe biblie.
Te-ai gandit totusi ca poate lucrurile nu sunt asa cum par?
De exemplu in cazul asta, Ford are crestere a productiei pentru ca are modelul puma proaspat lansat pe val. Pe de alta parte Dacia tocmai a lansat noile modele (logan si sandero + stepway) si urmeaza sa modifice modelele pe care le produce la Mioveni, deci o scadere a productiei este normala. Stirea de fapt nu mi se pare ca spune nimic nou/relevant.
Daca stai sa analizezi unpic, si statistica TUV poate intelegi si acolo niste detalii, dar daca te multumesti sa citesti doar titlurile....
Ultimele comentarii
727 in total