@Electric: din 2030 se va interzice vanzarea de masini noi care sa nu fie electrice, nu vor fi interzise masinile ICE. E o diferenta importanta aici.
Oricum asta este doar un anunt, din cate stiu eu nu exista lege adoptata in sensul asta. Din punctul meu de vedere prin astfel de anunturi politicienii vor sa arate ei cat de grijulii sunt cu mediu si sa castige ceva notorietate fara a face mare lucru.
@Edikk, vezi ca din articol se intelege ca de fapt este electrica cu range extender nu PHEV. Diferenta fiind ca motorul nu face decat sa incarce bateriile.
Inteleg ca ideea poate fi atractiva din punct de vedere al simplitatii trenului de rulare, dar nu stiu cum se rezolva eficienta generarii curentului si managementul bateriilor (care totusi nu cred ca vor fi foarte mari).
@netam: design-ul (sau mai cu seama conturul) m-a trimits instant cu gandul la un concept toyota mai vechi (toyota RSC), destul de radical.
Nu toate inventiile/incercarile scriu istorie, dar din astfel de incercari pot aparea tehnologii/idei care sa schimbe lumea (auto), asa ca bravo lor pentru incercare.
Totul tine de asteptari si intelegerea fenomenului de catre populatie. PHEV-urile sunt mai putin poluante decat HEV-uri si mult mai ok decat ICE-uri in conditiile pentru care au fost gandite. Nu exista panacee care sa functioneze optim in toate conditiile si performantele unei solutii trebuie evaluate in functie de asteptari (daca sunt realiste).
Saptamana trecuta citeam un articol din UK unde un sofer de taxi vroia sa renunte la PHEV-ul din dotare ca a auzit el ca existe hibride "self charging" si i se parea ca e mult mai ok sa nu mai stea el sa incarce masina. Si nu era caz singular. Cam asta este nivelul de intelegere al fenomenului, si asta la persoane direct implicate care-si castiga painea din automobil.
Criticatul e cel mai usor ca nu presupune un efort deosebit din pacate.
Ultimele comentarii
727 in total