Cum am promis ca voi reveni cu detalii, mi-am amintit din cursa o imagine pe care a insistat televiziunea. Mclarenul lui Lewis la un closeup pe cauciucuri. Am spus mai devreme ca a fost neobisnuit ca Lewis a intrat primul din cei din fata la standuri si ultimul la pit2. S-ar putea ca Ron Dennis sa-i fi compromis cursa lui Lewis, involuntar fireste.
TV insista pe cauciucuri...de ce? erau UZATE. Si pentru ca pe Sakhir e nisip, cauciucurile uzate nu se mai apropie ca performante de slickuri. Sunt pur si simplu terminate. Lewis a stat prea mult pe acele cauciucuri.
Inainte sa inceapa sezonul stiam ca Bridgestone furnizeaza 7 seturi de cauciucuri pentru fiecare masina. Nu stiu daca asta e si acum adevarat, dar s-ar putea ca echipele sa mai ruleze pe acele cauciucuri in teste calificari, sa nu fie nou noute cand le pun pe masina-asta am vazut clar anul trecut.
Alonso e posibil ca a avut pur si simplu un weekend care nu i-a priit. Dar in cazul lui Lewis e sigur ca strategia lui Ron i-a stricat sansele de a se lupta pentru victorie. Pe cand el se chinuia cu cauciucuri neperformante, citind declaratiile lui Massa, brazilianul se bucura de o pereche foarte buna dupa pit1...pentru ca a stat mai putin pe pista cu ele. Imediat ce a pus alte cauciucuri, Lewis era din nou rapid.
Uneori ma enerveaza Ron, iar aceasta deducere e una destul de simpla. Cum de nu le-a trecut prin cap nimanui din echipa? cum de nu stiau din 4000km de teste la Bahrain?
In acelasi ton ca mai devreme, revin cu adaugarea ca Ron Dennis s-a plans ca al doilea rand de cauciucuri soft (cele dupa pit1) le-a stricat cursa celor 2 piloti Mclaren. Si apoi cand au pus cauciucuri hard au devenit mai rapizi fata de Ferrari, invers fata de finalul din Malaezia. E cu totul si cu totul neobisnuit.
Habar nu ai cine este Hamilton. Macar statistic e pilotul cu cel mai bun debut. Cursa urmatoare este pe Catalunya, un circuit care favorizeaza aerodinamica mai buna a lui Mclaren. R&D lor va mai aduce inca alte upgraduri importante, dar pana atunci Mclaren conduce campionatele.
Pe masuna ce zilele vor trece vom mai afla amanunte.
A fost o cursa neobinuita. In primul rand ca Lewis nu avea nici o problema sa se tina de Massa. Apoi ca a intrat mult mai devreme la pit, ca sa intre ultimul din cei 4 din fata la pit2. Si nu in ultimul rand Alonso depasit de Heidfeld destul de usor.
Pentru RTL Alonso declara sec ca a avut probleme cu setup-ul si cu aderenta.
Surprinzatori BMW ca au ajuns si ei la viteza necesara sa se bata in fata. Kubica era pe masina de rezerva cred. Daca au rezolvat si fiabilitatea...lucrurile se incing.
Si ultimul lucru neobisnuit pentru Formula1, 3 piloti la egalitate de puncte la conducerea competitiei. Bine baremi ca 2 sunt de la Mclaren.
Foarte bine Kimi! nici nu la-m mai vazut la fata cu ceva pe Speed de la startul sezonului; si totusi avea asa un nume misto si predestinat. Cel mai tare mi s-a parut insa Coulthard cand a facut si el odata gestul.
Lewis a mai castigat la Bahrain in Formula 3. Sper ca va avea puterea Mclarenul ala sa il puna intr-o pozitie buna sa-l depaseasca pe Massa pe franare. Dupa primele 2 curse sunt entuziasmat ca s-ar putea sa vedem in anii ce urmeaza o rivalitate de proportiile Prost vs Senna la Mclaren, sper insa fara trucuri murdare. Nici unul nu va pleca de la Mclaren. Alonso si-a dorit de mic sa conduca pentru Mclaren, iar Lewis are un al doilea tata in Ron Dennis.
Pentru podium cei 2 piloti Mclaren au sanse macar 50%-50%.
Ultimele comentarii
316 in total