@Moldovean Ai cateva probleme la acel calcul:
1. Consumul ala de 5.5 e cam optimist.
2. Nu ai inclus costul masinii. Sau plecam de la ideea ca oricum, oricine are o masina diesel pe acasa, care consuma 5.5 l/100 km pe autostrada, si care poate decide sa o foloseasca sau nu? Daca nu treci pretul de achizitie in calcul, poti sa treci costul cu inchierea unei masini si tot ajungi mai scump decat cu trenul. Mai vorbim si de celelalte costuri cu o masina? RCA, rovinieta?
Daca tot m-am pus pe comentat, mai dau o replica si atat, ca am de scris recenzii partinitoare cu masini electrice :)
Am zis 'rau-voitoare' pentru ca suntem acuzati, pe nedrept, ca am lua partea masinilor electrice sau ca le-am lauda fara motiv, sugerand ceva intelegeri oneroase ascunse. Cred ca in fiecare recenzie veti gasi adevarul gol golut despre masinile testate, cu bune si cu rele. De la cifrele reale de autonomie (care isca de multe ori discutii aprinse cu producatorii) pana la problemele dese vazute pe parte de suspensie, etc.
Cat despre preturi, din fericire, nu e nimeni obligat sa cumpere masini electrice, inca. Deocamdata exista multe alternative, atat noi cat si second hand. O discutie despre ce pret pune un producator pe masinile sale, e o discutie inutila. Fiecare decide cat o sa coste produsul dupa anumite calcule. Noi nu avem niciun cuvant de spus in acest sens, si nu vad de ce ni se reproseaza noua, ca mentionam preturile in articole. Sunt masini scumpe pentru ca asa e cu orice tehnologie noua la inceput. In timp se vor ieftini. Dar nu uitati ca si masinile cu motoare termice sunt din ce in ce mai scumpe.
Cat despre recenzia lui Dan, atat de sus tinuta de scepticii anti electrice, nu pot sa zic decat ca este gresita de la inceput, pentru ca omul nu a inteles cu ce masina mergea. Sigur, e usor sa consideri ca daca stii sa faci recenzii la telefoane si televizoare, poti sa faci acelasi lucru si la masini electrice, acum ca folosesc amandoua curent, nu? Dar adevarul este ca, anumite masini au un tipar de folosire diferit fata de altele, asa cum am dat exemplul cu masinile off-road si cele sport mai sus. Nu vreau sa apar Fiat aici, dar principiul per total din spatele acelei 'recenzii' este gresit. Si mai frustrant este dublul standard acolo. Pentru ca in cazul multor echipamente IT, Dan intelege ca unele sunt mai 'universale' si altele mai 'aplicate'. El explica in multe clipuri ca exista telefoane care fac de toate, si altele care sunt dedicate unor utilizatori ce nu au nevoie de toate functiile. Acelasi principiu insa nu e aplicat si in cazul masinilor. Iar daca ne uitam la comentarii, e normal ca ele sa fie aprobatoare, daca stai sa te gandesti un pic. Pana la urma, vorbim de oamenii ce il urmaresc si rezoneaza cu opiniile lui.
Mai oameni buni, de obicei nu raspund comentariilor vadit rau-voitoare, dar nu vreau sa credeti ca noi nu citim ce scrieti voi aici si nu stim ce parere aveti. Vreau sa fac cateva lamuriri:
1. Aici nu e vorba despre promovarea masinilor electrice. Nu le facem sa para ceea ce nu sunt. Incercam sa va aratam toate partile lor, atat bune cat si rele. De asta la fiecare test, va aratam cifrele reale de consum si de autonomie, nu cele oferite de producator. Altfel, am fi trecut doar datele oficiale, care fac toate masinile electrice sa arate bine, si gata. Credeti-ma, ca as economisi cel putin 10 ore din viata, la fiecare test. DAR, nu facem asta, pentru ca incercam sa creionam un portret cat mai obiectiv pentru fiecare masina, astfel incat cei ce vor sa isi ia una, sa aiba date reale la indemana.
2. Noi suntem o publicatie ce se ocupa de cele mai noi modele lansate. Sigur, de la distanta, pare ca scriem aproape exclusiv despre modele electrificate intr-un fel sau altul. Ca sunt hibride, PHEV, EV, etc. Dar v-ati gandit vreodata de ce stirile si recenziile sunt dominate de astfel de masini? Pentru ca asta se lanseaza! Daca ar fi sa scriem doar ce doresc anumiti cititori, mai ales cei care comenteaza destul de des pe aici, am avea 2 stiri pe zi, 1 test pe luna, si cam atat. Asta e tendinta, astea sunt modelele noi lansate, asta trebuie sa abordam in articolele noastre. Noi reflectam doar ce se cumpara de catre clienti. Producatorii auto produc doar ce se cumpara, si lanseaza modele noi in consecinta. Sigur, pentru multi, pare ca lumea a luat-o razna. Altii nu pot sa creada ca masinile electrice sunt din ce in ce mai cautate, dar adevarul asta e, indiferent cat de mult dam noi din picioare si nu vrem sa credem.
3. Masinile trebuie puse si intelese in anumite contexte. Faptul ca unii nu au inteles cum se foloseste un model definit de producator drept 'masina de oras' in toate comunicatele de presa, si care nu e recomandabil pentru calatorii lungi (si merge pe autostrada de parca ar avea un diesel sub capota), nu inseamna ca o masina este proasta. Daca iti cumperi o masina sport, iesi cu ea in off-road si ramai cu ea suspendata pe camp, nu inseamna ca masina aia e proasta, ci ca tu nu intelegi cum a fost facuta, pentru ce a fost facuta si cum sa o folosesti. Stiu, pentru unii ideea ca masinile au anumite scopuri sau ca sunt facute pentru anumite scenarii de exploatare, pare utopica, dar exista de cand s-a inventat acest mod de a calatori. Nu exista masina universala, si buna la toate, ca altfel ne luam toti Corolla si gata. E bine ca exista diversitate, e bine ca unele masini sunt facute pentru anumite lucruri si e bine ca putem sa ne alegem in consecinta.
@adi_10 timpul de incarcare de 33 de ore este pentru un plin. Ori tu daca o folosesti zilnic, pentru rutina ta, probabil o sa parcurgi 20-50 de kilometri, deci sa zicem 10% din baterie. Asadar, o sa ai nevoie de 3 ore de incarcare acasa, sa o readuci la plin, nu o sa stai sa o incarci 33 de ore de fiecare data. Cat despre autonomie, temperaturile au fost scazute si cauciucurile de iarna. Nu mai tai 150 km din cei 450, ci mai degraba 50.
@Kirotractor - capacitatea portbagajului mentionata in test este cea oferia de Hyundai in fisa tehnica a masinii. De altfel, in cazul modelelor MHEV nici nu pierzi din spatiul din portbagaj, bateria pentru acest sistem fiind depozitata sub podeaua acestuia, fara a afecta in vreun fel spatiul total.
Cat despre testul de consum al italienilor... Nu poti compara o cutie manuala cu una automata si nici traficul Bucurestean cu .... nimic altceva.
Ultimele comentarii
37 in total