Nu inteleg unde este exagerarea mea. Nu am sustinut ca motorul respectiv este inventia secolului si nu am facut comparatii cu concurenta. Am comparat propulsorul TBI cu alte motoare de la Alfa Romeo. Am adus in discutie performantele de top ale acestui propulsor ca sustinere a calitatilor viitorului motor de 1,8 si 300 CP. Sunt motoare bune si la alti producatori insa nu despre asa ceva discutam aici si nici nu caut sa ma lansez in astfel de polemici. Ma astept insa ca cei care ma citeaza sa fie bine informati si pertinenti in afirmatii. Vis a vis de Engine of the Year, au fost 4 motoare FGA care au totalizat 7 premii in 2011 . Acestea sunt 0,9 Twin Air, 1,4 Multiair, 1750 TBI si 4,5 V8 Ferrari.
Compar motorul de 3,2 V6 cu 1750 TBI pentru ca ... sunt comparabile. Detin o Alfa cu motorul V6 3,2 Busso si am o experienta vasta cu motoarele V6 de la Alfa asa ca am suficiente argumente care sa imi sustina afirmatia. Principala asemanare este cea legata de elasticitatea motorului 1750 TBI care desi este Turbo, nu este ineficient in plaja de turatii joase. Se comporta asemanator propulsorului de 3,2. Motorul TBI, desi este eficient doar pana la 6000 RPM, este ajutat de cuplu si in plaja joasa de turatii datorita sistemelor de injectie directa si de control variabil al valvelor. Oricum, performantele celor doua propulsoare sunt comparabile ca si putere sau cuplu. V6 3,2 are 250 CP si 300 Nm iar 1750 TBI are 235 CP si 340 Nm. Ambele motoare vin in combinatie cu cutii manuale cu 6 trepte.
Nu as renunta la V6 pentru TBI pentru ca pur si simplu iubesc acel motor. Asta insa este o opinie subiectiva. In ansamblul pietei actuale, 1750 TBI este un propulsor de top.
Actualul propulsor pe benzina, 1750 TBI, se comporta impecabil pe cele doua modele de Alfa pe care le-am condus. In versiunea de 200 CP montata pe 159, pana in prezent nu au aparut vre-un fel de probleme despre care sa stiu. Am condus vreo 3000 km un 159 cu acest motor si m-a impresionat. Nu se simte lag-ul si este foarte elastic. Comparabil cu motorul V6 de 3,2 pe care il am pe GTV. In cazul Giuliettei QV, motorul are 235 CP. Am condus si aceasta varianta, pe masina de presa a celor de la Autoitalia. Acum respectiva masina are aproximativ 50k dintre care majoritatea facuti in regim de testare de catre jurnalistii auto din Romania. Si in acest caz motorul se comporta excelent. Inca nu am referinte despre motoare trecute de 200k pentru ca acest propulsor este prea nou iar prietenii care detin masini dotate cu el, nu au ajuns la acest numar de km.
In concluzie nu ma mira stirea referitoare la noul propulsor pentru ca FPT a dovedit ca stie cu adevarat sa produca motoare performante. Anul 2011 le-a adus 7 premii la Engine of The Year, inclusiv titlul pentru cel mai bun motor al anului acordat motorului 900 Twin Air. Propulsorul 1750 TBI a castigat locul 2 in categoria Best Engine 1,4-1,8L.
Odata cu conversia noilor motoare americane la tehnologiile FPT, ma astept ca FIAT Group sa domine competitia si in urmatorii ani.
Singurul capitol pe care il consider vital si care nu este inca acoperit de catre FIAT este cel al propulsoarelor hibride. Aici trebuie sa gaseasca urgent solutii. Exista cateva parteneriate dar nu sunt inca concretizate in produse.
"prin cocalareala ma refer la steagul acela pus pe mijlocul drumului si tras in poza, de parca ar fi vreun dumnezeu" Poti te rog sa explici sensul afirmatiei citate? "Cocalareala" este un termen potrivit periferiei sociale si nu reusesc sa gasesc asocierea lui cu actiunile Alfa Club sau cu oamenii care participa la acestea.
Ultimele comentarii
55 in total