Nu este corect ca titlul acestui articol sa inceapa cu un citat cand de fapt reprezinta o interpretare a unei declaratii a lui S. Marchione. Am verificat si articolul de pe Carscoop si nu vad unde a spus el: "Maserati va avea trei modele noi. Alfa Romeo poate fi vândută".
Ce a afirmat este ca pe viitor, pentru o oferta de nerefuzat, Alfa ar putea fi de vanzare. In acelasi context insa, daca ar fi fost intrebat de Ferrari probabil ar fi raspuns asemanator.
Inainte sa faci astfel de afirmatii ar trebui sa ai idee despre ce vorbesti. Altfel nu imi explic de ce ai vrea sa dispara din Europa o marca cu 100 de ani de istorie. Alfa Romeo alaturi de marci precum Opel, Mercedes, Peugeot, Chevrolet si alte cateva sunt entitati care au scris istoria automobilului decenii la rand si care isi merita locul in orice colt al lumii.
Cand spui ca Giulietta a copiat Seat Leon ma impingi spre prejudecati legate de varsta ta frageda. Seat Leon a fost desenat de fostul designer sef al Alfa Romeo, Walter de Silva. Acelasi care a desenat Alfa 147, model ale carui linii sunt urmate de catre Giulietta in calitate de succesor.
Acest Range Evoque arata extraordinar de bine. Am avut ocazia sa il vad live prima oara la salonul de la Geneva in primavara. Am remarcat si atunci ca ceasurile de bord seamana foarte mult cu cele pe care le vad zilnic in masina mea, Alfa Romeo GTV. Bineinteles ca cele de pe Evoque arata mult mai contemporan decat cele de pe Alfa mea din 2004 insa nu am avut cum sa nu observ asemanarea :)
Afirmatia conform careia "BMW are cele mai bune masini din lume" este discutabila. Produc automobile de calitate insa asta nu ii fereste de prezente spre mijlocul clasamentului in astfel de topuri. Deci sa ramanem obiectivi.
Revenind la noul seria 3, design-ul este destul de echilibrat insa nu vine neaparat cu ceva nou. Ca si in cazul modelelor recente de la Audi sau VW, noul 3 pare a fi mai mult un facelift pronuntat decat un model complet nou. In contextul pietei insa, alegerea lor probabil este suficienta pentru a-si asigura vanzarile in aceasta clasa. Nu sunt un client al marcii BMW pentru ca sunt fan al marcii Alfa Romeo, insa pot aprecia obiectiv alte produse. Cu siguranta, noul 3 arata suficient de bine ca si design exterior. In schimb nu ma impac cu interioarele BMW. Referinta mea in clasa, in materie de design, ramane in continuare Alfa 159 (chiar daca a iesit din fabricatie). Din noua generatie BMW, cel mai nereusit consider ca este noul seria 1. Seria 5 si 7 exprima un design matur insa conservator. Nu consider modelele BMW ca fiind frumoase insa au un caracter aparte. Apreciez totisi marca BMW pentru consecventa de care da dovada in dezvoltarea tehnologiilor aplicate pe modelele sale.
Oricine conduce o masina in mod responsabil, cunoaste si caracteristicile de functionare optima a pneurilor. "Gumele" de vara pur si simplu nu stau pe asfalt atunci cand temperatura coboara sub 3 grade. Cine cauta sa ocoleasca legea ar trebui sa se fie constient ca pune in pericol viata celorlati participanti la trafic. Daca el este prea imbecil incat sa se gandeasca la el insusi, macar sa aiba o idee despre consecintele pe care le poate genera.
Fix acum o saptamana, chiar eu m-am trezit facand involuntar drift-uri intr-un sens giratoriu din Brasov. Cu o zi inainte, temperatura era intre 10-14 grade. Sambata insa, in timpul zilei a coborat pana la 3 grade iar noaptea a ajuns la zero. Masina mea are pneuri Pirelli P Zero Rosso 17", in stare perfecta. Compozitia acestora devine foarte dura la temperaturi sub 5 grade si pierd repede aderenta. Intre timp am trecut la cele de iarna.
Tot weekend-ul trecut, duminica, mergeam de la Brasov spre Fagaras. Pe o distanta de 30 km am vazut 4 accidente rezultate din derapaje. Toate s-au intamplat cam in acelasi interval de timp pentru ca soferii erau langa masini, fara politie sau platforme. Langa unul m-am oprit sa il intreb daca are nevoie de ajutor. Derapase intr-o curba, cu 5 min inainte, si s-a lovit de parapetul unui pod. Avea cauciucuri de vara. Dobitocul cauta prin telefon platforma in timp ce masina lui bloca o banda, in curba, fara a semnaliza macar accidentul cu un triunghi reflectorizant. M-am oprit eu la 50m dupa el pentru a semnaliza masinile care veneau spre el si a evita astfel alte accidente. In final am plecat, dupa ce m-am asigurat ca muta idiotul masina. La nici 2 km mai departe am intalnit un Cielo care a derapat la randul lui si s-a lovit de parapet. Era jumatate rasturnat intr-un sant.
Mentionez ca temperatura de afara era de 4 grade.
In concluzie, anvelopele de iarna sunt obligatorii nu pentru ca le impune legea cat pentru ca atunci cand detinem o masina suntem responsabili pentru toate consecintele pe care le putem genera.
Ultimele comentarii
55 in total