Tot ce tine de Chrysler Group este controlat acum de catre FIAT. Mai exact marcile Chrysler, Dodge, Jeep, RAM, SRT si Mopar fac parte din portofoliul FGA (Fiat Group Automobiles), alaturi de Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, Lancia, Fiat si Abarth. Asadar ceea ce vedem in aceste imagini este un produs al FGA. Cu siguranta acel V10 aspirat poate dezvolta peste 640CP insa intervin ratiuni de marketing care obliga mentinerea cifrelor sub cele ale modelelor Ferrari. Acelasi lucru se intampla si in cazul Maserati sau Alfa Romeo.
Pe de alta parte SRT Viper nu este o masina care sa intre in aceiasi grupa valorica cu modele italiene, germane sau japoneze. Viper este un model care pune accent pe pilotaj fara interventii artificiale precum se intampla in cazul unui GTR de exemplu. Un Viper nu poate fi condus decat de soferi cu experienta si care stiu sa respecte cei 812 Nm de sub capota. Nu puterea de 640 CP este cea care iti rupe mainile ci cuplul impresionant care este pus pe asfalt fara prea multe interventii electronice. Versiunea anterioara nu avea nici macar ABS. Sistemele de siguranta active lipseau cu desavarsire motiv pentru care Viper-ul nu ierta nici un prost in spatele volanului. Cu siguranta un SRT Viper nu este o masina pentru condus in fiecare zi. Mai mult decat atat, a compara un Viper cu un Porsche 911 este ca si cum ai pune la spalat camasi albe cu chiloti roz. Un 911 il poate conduce orice pusti de 18 ani pentru ca este gandita sa fie utilizata de oricine si-o permite.
BTW, discutiile despre timpi pe circuit, acceleratii pe 400m si alte prostii sunt doar pentru cei care conduc masini in NFS, GT5 etc. Cel mai important aspect la orice masina este legat de cum o simti atunci cand o pilotezi. In final sunt niste obiecte care trebuie sa trezeasca reactiile unor oameni atunci cand se afla la volan si nu in spatele unor monitoare.
Povestea asta este comuna mai multor marci de super masini care apartin unor grupuri mari. In Lamborghini gasesti componente de Audi, in Aston Martin pe cele de la Volvo (cand ambele marci erau in proprietatea Ford) etc.
http://www.autoevolution.com/news-image/aston-martins-built-with-volvo-parts-1976-1.html
Sau... poate doar raceste lichidul de frana. Daca ma uit mai atent la imaginile cu RB8 mi se pare mai plauzibila varianta asta decat aceea de rol aerodinamic al acelei fante. Ma intriga totusi faptul ca spuneau ca foloseste la racirea cockpit-ului si nu vad pe unde s-ar scurge aerul captat de acea fanta. Gaurile care se vad pe peretele caroseriei sunt pentru prinderea nasului.
Ultimele comentarii
55 in total