Urmaresc F1 de mai bine de 20 de ani. Nu este un sport al nobililor cum mulți ar fi tentați să creadă. Mai degraba este tărâm al razboiaielor politice ale marilor companii care investesc sume uriașe în aceste echipe. Un campion ajunge să câștige pe merit de puține ori. Cel mai des însă vedem jocuri de culise, tehnologii printre regulamente și oameni care nu au nimic în comun cu etica.
Includ aici cam orice echipa din top 5 din ultimii 30 de ani. Sunt fan Ferrari dar cu toate astea m-am bucurat sa il vad pe M. Schumacher depasit cu un tur de Alonso pe vremea cand era pilot Renault. M-am bucurat sa il vad pe Hamilton subiect de discutie printre cei care nu credeau posibil ca un pilot de culoare să caștige un titlu la piloți. Am sperat sa il vad pe Massa campion pentru ca am crezut în el mai mult decat în Schumacher. Dominația Ferrari era atunci cusută cu ață albă însă poate într-o masură mai mică decat se întâmplă astăzi cu Red Bull.
Apreciez însă Ferrari pentru faptul ca din 1950 este echipa care există în absolut fiecare pagină a istoriei acestui sport. Am avut chiar șansa să ajung pe Hungaroring în paddock-ul echipei în urmă cu câțiva ani și să cunosc o parte din oamenii din spatele a ceea ce vedem pe pistă. Există înainte de toate un cult pentru aceste mașini roșii.
Apreciez echipe precum McLaren, Lotus/Renault, Sauber sau Williams pentru ca la rândul lor înseamnă istoria acestui sport. Am sperat în acesti ani să avem din nou Alfa Romeo în rândul acestor echipe. În primul rând pentru că Ferrari este moștenitoarea de drept a ceea ce a fost odata echipa de curse Alfa Romeo. DIn păcate deocamdată nu este loc pentru doua echipe în grupul FIAT.
Nu pot însă aprecia echipe precum Red Bull, Toro Rosso, Brown GP sau oricare alte astfel de invenții ale politicilor de marketing. Nu le consider echipe ci pur și simplu niște campanii de comunicare. Dacă celebra băutură a epocii de aur românești, Brifcor, ar fi ajuns un brand internațional, cum ar fi arătat o echipă sub numele Brifcor F1 Racing Team?
În consecință nu am cum să apreciez absolut nimic din ce reușește o astfel de echipă în F1. Datorează cam totul unor tehnicieni formați de echipele tradiționale și cumpărați cu bani grei de gigantul garbogazos. Când Red Bull investește sute de milioane de euro pe an in F1 pentru a avea 4 monoposturi pe pistă, regulamentele nu mai există decât pentru ceilalți. Poate cel mai relevant moment al cursei de duminică a fost atunci când Bernie Eccelstone și-a facut loc printre jurnaliști pentru a-l felicita personal pe Vettel în loc să pastreze momentul pentru mai târziu și să meargă mai întâi spre podimul Brazilian.
Nu am nimic personal cu Vettel, ba chiar il simpatizez pe Webber (ca să nu creadă cineva că sunt un fananic). În consider pe Vettel un puși talentat, foarte răsfățat însă destul de departe de calitățile unor piloți precum Alonso, Massa, Hamilton sau Raikkonen. Ba este chiar mult mai departe de alți campioni precum Sena, Jack Villeneuve sau Nigel Manssel daca ma refer doar la nume din ultimii 20 de ani. Nu cred ca are rost o comparație cu alte personalități ale acestui sport din perioada anilor 50-70 pentru că atunci lucrurile stăteau cu totul altfel din perspectiva înplicațiilor comerciale.
Vettel câștigă al 3-lea titlu. Red Bull îngenunchează numele mari din industria auto precum Ferrari, Mc Laren, Lotus sau Mercedes. Ceea ce sper este să ajungem în 2013 să vedem un campionat câștigat de o marcă de automobile și nu de oricine altcineva își permite în aceste vremuri să spele banii cu ajutorul unui britanic senil condamnat pentru evaziune fiscală.
@automarket
Daca a pierdut Alonso campionatul din cauza lui Grosjean sau daca Vettel l-a caștigat pentru că nu a fost penalizat la Suzuka ajung să rămână simple speculații tardive. Faptul că redactorul Daniel Popescu are opinii în numele redacției Automarket, în sesuri favorabile lui Vettel? Nu este chiar obiectivismul așteptat de la o astfel de publicație. Să nu fiu greșit înțeles totuși. Nu condam afinitățile "redacției" pentru echipa Red Bull cat gestul în sine de a exprima astfel de opinii, indiferent despre ce echipă ar fi vorba.
@Automarket
"Sebastian Vettel şi Fernando Alonso îşi propun să câştige mai multe puncte decât celălalt..."
Oare cine o fi celălalt? Ar fi bine sa revizuiți formularea!
Deci iPad cu care inlocuiesc toata consola centrala. Arata destul de dubios integrarea. Pare a fi opera cuiva care si-a modificat bordul pentru a infige acolo un iPad. Solutia de a avea o tableta in loc de sistemul multimedia mi se pare abordarea potrivita pentru industria auto insa cred ca ar trebui sa se limiteze la unele cu ecran de 7" pentru a putea fi integrate mai armonios in design-ul consolei centrale. La Tesla este alta poveste. Acolo au un ecran construit special pentru acel interior. In cazul acestui Audi vorbim despre un simplu iPad caruia i-a fost adaptat un suport si pentru care Audi a dezvoltat o aplicatie sau un set de aplicatii.
Automarket, cel mai sanatos ar fi sa stati departe de subiectul Alfa Romeo Giulia daca nu cunoasteti detalii reale. Autocar umple paginile cu bazaconii iar voi le preluati si le comunicati si mai gresit decat o fac ei.
1. Motorul 1.8 despre care spuneti ca ar fi 1750 TBI de pe 159/Giulietta este de fapt un motor nou aflat in dezvoltare. Giulia va avea asadar un nou propulsor 1.8 Multiair (nu TBI) de 300 CP realizat din aluminiu si dezvoltat pe specificatii EURO 6 si US Tier2Bin5 de catre fabrica FPT din Pratola Serra.
2. Propulsorul V6 Pentastar este intradevar o optiune insa adaptat la tehnologia Multiair. Cu toate acestea, exista un alt propulsor V6 in specificatii turbo si biturbo benzina dezvoltat de Ferrari pentru a fi utilizat de marcile Ferrari, Maserati si Alfa Romeo. In prezent nu exsta informatii concrete despre propulsorul care va fi prezent pe Giulia dar este posibil ca varianta europeana sa aiba o versiune GTA cu propulsorul Ferrari.
3. Platforma CUSW derivata din C-Evo (si nu din platforma lui Fiat Bravo) este o alta incertitudine. Sergio Marchione doreste ca Giulia sa fie lansata pe arhitectura RWD si AWD iar in momentul de fata se evalueaza doua optiuni iar decizia este dependenta de costuri si de modelele care o vor utiliza. Cele doua optiuni sunt adaptarea platformei CSUW pentru RWD sau realizarea Giuliei pe o platforma noua dezvoltata pentru inlocuitorul lui Chrysler 300C, viitorul Maserati Levante si un nou model Dodge. Decizia va fi luata si in functie de un potential parteneriat cu un alt constructor (probabil Volvo) cu care sa imparta costurile de dezvoltare.
4. Giulia nu va avea o versiune cabrio. Alfa Romeo Spider va fi dezvoltata pe o noua platforma RWD impreuna cu Mazda.
5. Alfa Romeo 4C nu este dezvoltata in parteneriat cu Mazda. Aceasta va fi construita in uzina Maserati din Modena pe o platforma dezvoltata initial in parteneriat cu Dallara (producator de monoposturi FIA GP2, GP3 etc). Aceiasi platforma va fi folosita si pentru un model Maserati si unul Abarth.
Nu sustin ca informatiile pe care le-am enumerat sunt 100% confirmate. O parte se bazeaza pe declaratii ale oficialilor FGA (publicate chiar si de Automarket) iar altele sunt "scapari" ale unor angajati ai FGA care sunt si colegi din cluburile Alfa europene :)
Ramane in continuare mult loc pentru zvonuri si interpretari insa atunci cand le publicati ar fi bine sa se bazeze pe un minim studiu asupra subiectului. Altfel este can-can despre masini.
Cu stima
Arata foarte bine noul Leon. Nu pot sa nu remarc insa inca odata cat de mult design a importat VW Group de la italieni. De la modelele anilor 2000 desenate de fostul designer sef de la Alfa, Walter de Silva pana la acest nou Leon care imi pare a avea influente puternice Giugiaro. Dupa cum stiti, casa italiana de design Italdesign a lui Giugiaro a fost cumparata de VW. Observ influente de design de la Alfa Brera in partea din spate, model desenat tot de Giugiaro.
In rest, un pas important pentru Seat.
Ultimele comentarii
55 in total