Imi este greu sa imi imaginez ca in 20 ani, UE va reusi sa inlocuiasca complet cererea de combustibili doar cu produse sintetice. Fiind o persoana pragmatica, am zis sa ma iau la tranta cu cifrele. Iata:
- conform anumitor date gasite, in momentul de fata, la nivel mondial se produc cca 90 milioane de barili de combustibili sintetici / an (la nivel mondial, atentie!)
- acum ne uitam peste UE, unde in 2022 conform datelor oficiale s-au comercializat cca 1.776 miliarde (din nou, miliarde) de barilli de combustibili petrolieri strict pentru transportul rutier.
Nu imi pot imagina cum va reusi UE sa inlocuiasca asemenea cantitati uriase de combustibili petrolieri in doar 20 ani cu combustibili sintetici. Si cu ce costuri?
Din nou se apuca niste birocrati sa lanseze proiecte fara nicio fundamentare clara si pertinenta.
Am.avut șansa, chiar astăzi să văd live un Cybertruck expus într-un mall în Italia. Știu că sunt subiectiv, pt că nu îmi place de Musk și ce reprezintă, dar vorba aia "bă băiatule" să cumperi urâțenia asta... E o hidoşenie. Da, arată absolut impozant, dar la fel sunt și mașinile militare. Păcat că nu pot pune poze, dar chiar și pt o mașină de expoziție, se văd problemele de calitate de la o poștă. Cel mai tare se observă "îmbinarea" între capotă și aripă, care pe lungimea aripii are diferențe de la 2-3 mm la 6-8 mm. Liniștit intră degetul mlc. Ștergătorul de parbriz este ireal de mare. Alea de autobuz par să se potrivească. Sincer, nu îmi dau seama cum reușește motorul de ștergător să opereze imensitatea aia la viteze mari.
Interiorul este bleah! Este o vorbă care spune că "simple sales" dar Cybertruck ca toate celelalte Tesla sunt multe prea simple. Bordul de Trabant (am avut) este mai spectaculos.
Întrebare pentru cunoscători: știți cumva dacă Cybertruck poate fi cumpărată și înmatriculată în UE? Dacă ar fi după mine, nu aș aproba un astfel de utilaj pe străzi.
@@dan_grc 18:30 - e bună asta cu Volvo :))
Cineva să-l informeze pe acest domn ca Volvo este o marcă chinezească, deținută de Geely. Nu știu cum să o spun academic, dar nu am încredere în chinezi și ruși nici dacă spun că plouă de sus în jos.
Iata cum au aparut toti apostolii electrificarii auto! Dragi e-coli, scuze e.cologisti, as dori sa intreb "la dumneavoastra", daca s-ar scoate motoarele cu combustie stiti ce ati rezolvat? Frectie la picior de lemn, asta ati rezolvat. Ati scos din orase masinile care polueaza, bravo. Dar ce faceti mai departe, pentru ca poluarea auto in orase este doar o parte mica din ceea ce reprezinta noxele nocive. Motoarele de ultima generatie sunt cu mult mult mult mai putin poluante decat tot ceea ce reprezinta poluarea din constructii, incalzirea imobilelor (civile, industriale), productia de electricitate.
Comform datelor World Resource Institute, poluarea din transporturi a UE, reprezinta 1,74% din totalul emisiilor de gaze cu efect de sera la nivel global!!! 1,74 % (unu virgula saptezeci si patru la suta)!!!
Nimeni, absolut nimeni, nu spune ca nu trebuie sa luam masuri pentru un aer mai curat si pentru a reduce poluarea si a incetini schimbarile climatice, dar a vedea ca singurul vinovat pentru intreaga poluare doar domeniul auto este o greseala mai mare decat cea a directorilor din firmele auto care si-au prognozat niste planuri total nerealiste.
PS: in incheiere sa stiti ca Leoni, unul dintre cei mai mari producatori de cablaje auto din lume, isi inchide fabrica din Bulgaria si isi muta operatiunile in Romania. In acelasi timp, chiar si cu aceasta mutare, va concedia sute de angajati in Romania. Motivul: scaderea brutala a cererii de vehicule electrice
PS2: multe marci auto din China, mai ales producatori de BEV vor da faliment in curand, pt ca nu mai este cerere si au ajuns sa aiba supra stocuri.
Dragi comentatori, să revenim la subiectul articolului, adică noul A5.
În primul rând, RIP A4!
Noul model are un design frumos per ansamblu, însă am câteva remarci:
- noua grilă m-a dus prima dată cu gândul la o față de Ford (Focus sau Fiesta). Asta a fost prima impresie. Să facem acum un exercițiu sper eu amuzant. Când Ford a adoptat noul limbaj de design cu grilă tip fagure (Mondeo a fost primul model), comentariul general a fost că s-au inspirat de la Aston Martin. Prin deducție logică, putem spune ca noua grilă față a lui A5 este de inspirație Aston Martin?
- rămânem la partea frontală și nu pot să nu remarc acel guri de ventilație pe lateralele măștii față. De data asta, mi-am adus aminte de Opel Insignia OPC
- din lateral, modelul fastback nu aduce deloc a Audi ci mai degrabă a BMW Seria 4.
Îmi pare rău că identitatea Audi s-a diluat cu acest nou model.
În rest, mașina nu arată rău deloc. Le urez succes.
@Redactia - cunoașteți ce planuri de motorizări mai are Audi și pe când? Doar 3 propulsoare oarecum entry level pentru o marcă premium mi se pare destul de puțin.
Ultimele comentarii
170 in total