Iata cum au aparut toti apostolii electrificarii auto! Dragi e-coli, scuze e.cologisti, as dori sa intreb "la dumneavoastra", daca s-ar scoate motoarele cu combustie stiti ce ati rezolvat? Frectie la picior de lemn, asta ati rezolvat. Ati scos din orase masinile care polueaza, bravo. Dar ce faceti mai departe, pentru ca poluarea auto in orase este doar o parte mica din ceea ce reprezinta noxele nocive. Motoarele de ultima generatie sunt cu mult mult mult mai putin poluante decat tot ceea ce reprezinta poluarea din constructii, incalzirea imobilelor (civile, industriale), productia de electricitate.
Comform datelor World Resource Institute, poluarea din transporturi a UE, reprezinta 1,74% din totalul emisiilor de gaze cu efect de sera la nivel global!!! 1,74 % (unu virgula saptezeci si patru la suta)!!!
Nimeni, absolut nimeni, nu spune ca nu trebuie sa luam masuri pentru un aer mai curat si pentru a reduce poluarea si a incetini schimbarile climatice, dar a vedea ca singurul vinovat pentru intreaga poluare doar domeniul auto este o greseala mai mare decat cea a directorilor din firmele auto care si-au prognozat niste planuri total nerealiste.
PS: in incheiere sa stiti ca Leoni, unul dintre cei mai mari producatori de cablaje auto din lume, isi inchide fabrica din Bulgaria si isi muta operatiunile in Romania. In acelasi timp, chiar si cu aceasta mutare, va concedia sute de angajati in Romania. Motivul: scaderea brutala a cererii de vehicule electrice
PS2: multe marci auto din China, mai ales producatori de BEV vor da faliment in curand, pt ca nu mai este cerere si au ajuns sa aiba supra stocuri.
Dragi comentatori, să revenim la subiectul articolului, adică noul A5.
În primul rând, RIP A4!
Noul model are un design frumos per ansamblu, însă am câteva remarci:
- noua grilă m-a dus prima dată cu gândul la o față de Ford (Focus sau Fiesta). Asta a fost prima impresie. Să facem acum un exercițiu sper eu amuzant. Când Ford a adoptat noul limbaj de design cu grilă tip fagure (Mondeo a fost primul model), comentariul general a fost că s-au inspirat de la Aston Martin. Prin deducție logică, putem spune ca noua grilă față a lui A5 este de inspirație Aston Martin?
- rămânem la partea frontală și nu pot să nu remarc acel guri de ventilație pe lateralele măștii față. De data asta, mi-am adus aminte de Opel Insignia OPC
- din lateral, modelul fastback nu aduce deloc a Audi ci mai degrabă a BMW Seria 4.
Îmi pare rău că identitatea Audi s-a diluat cu acest nou model.
În rest, mașina nu arată rău deloc. Le urez succes.
@Redactia - cunoașteți ce planuri de motorizări mai are Audi și pe când? Doar 3 propulsoare oarecum entry level pentru o marcă premium mi se pare destul de puțin.
@DanG - complet de acord. I-am cumparat mai multe carti, de fapt o colectie ale cronicilor sale din Sunday Times si The Sun.
Clarkson are un fel de a scrie fantastic! Daca vi se par amuzante comentariile din timpul filmarilor, sa ii cititi cronicile - sunt dementiale.
Iar cu ultimul show, Clarkson's Farm, a dat lovitura. Cine s-ar fi gandit ca un petrolhead neindemanatic va ajunge sa faca agricultura, sa manevreze utilaje care la cea mai mica greseala pot sa te omoare. Mi se pare una dintre cele mai realiste prezentari a dificultatilor din viata fermierilor, bineinteles presarat cu mult umor.
@Dutz - n-are rost, asa sunt unii, se plang ca-s acrii strugurii.
E totusi o surpriza ca reuseste sa vanda asa de bine avand in vedere modelele destul de controversate ca estetica :)
Mercedes "pierde" din vanzari pentru ca si-au schimbat politica. In momentul de fata la Mercedes este o perioada de tranzitie catre clientii de la middle-class in sus, de aceea vor disparea din gama anumite modele de clasa compacta (CLA, GLA) si pe langa asta au introdus o politica de preturi mai mari. Doar ca daca nu isi imbunatatesc calitatea avand in vedere preturile marite, pe termen lung ii va costa.
Ultimele comentarii
162 in total