@Vali - stiu ca ai aruncat momeala, dar ai uitat sa legi carligul. Daca citesti stirea pe care ne-ai dat-o vei descoperi un pasaj extrem de important: "În total, luna trecută, cumpărătorii europeni au înmatriculat 139.300 de automobile electrice noi, în scădere cu 6% comparativ cu situaţia din luna iulie 2023." Dar banuiesc ca asta nu are importanta pt cei care vor sa prezinta doar partea care le convine.
@alex - datele sunt de multe ori foarte confuze. Sunt site-uri unde etanolul este considerat combustibil sintentic, sunt site-uri unde este considerat biocombustibil, separat de cel sintetic. Nici naiba nu le mai intelege. Calculele mele sunt doar orientative, dar am vrut sa arat diferenta uriasa care exista in acest moment intre productia de combustibili sintetici si cei petrolieri.
Problema mare a electricelor este ca daca iau foc, pompierii nu prea mai pot face nimic, deoarece celulele bateriei se aprind in serie. James May a explicat foarte usor de inteles acest lucru ca urmare a accidentului lui Hammond cu Rimac, cand masina continua sa arda si dupa cateva zile: https://youtu.be/gj3KqgPNeiY?si=QBE6Uu7dActDmIUN&t=259
Imi este greu sa imi imaginez ca in 20 ani, UE va reusi sa inlocuiasca complet cererea de combustibili doar cu produse sintetice. Fiind o persoana pragmatica, am zis sa ma iau la tranta cu cifrele. Iata:
- conform anumitor date gasite, in momentul de fata, la nivel mondial se produc cca 90 milioane de barili de combustibili sintetici / an (la nivel mondial, atentie!)
- acum ne uitam peste UE, unde in 2022 conform datelor oficiale s-au comercializat cca 1.776 miliarde (din nou, miliarde) de barilli de combustibili petrolieri strict pentru transportul rutier.
Nu imi pot imagina cum va reusi UE sa inlocuiasca asemenea cantitati uriase de combustibili petrolieri in doar 20 ani cu combustibili sintetici. Si cu ce costuri?
Din nou se apuca niste birocrati sa lanseze proiecte fara nicio fundamentare clara si pertinenta.
Am.avut șansa, chiar astăzi să văd live un Cybertruck expus într-un mall în Italia. Știu că sunt subiectiv, pt că nu îmi place de Musk și ce reprezintă, dar vorba aia "bă băiatule" să cumperi urâțenia asta... E o hidoşenie. Da, arată absolut impozant, dar la fel sunt și mașinile militare. Păcat că nu pot pune poze, dar chiar și pt o mașină de expoziție, se văd problemele de calitate de la o poștă. Cel mai tare se observă "îmbinarea" între capotă și aripă, care pe lungimea aripii are diferențe de la 2-3 mm la 6-8 mm. Liniștit intră degetul mlc. Ștergătorul de parbriz este ireal de mare. Alea de autobuz par să se potrivească. Sincer, nu îmi dau seama cum reușește motorul de ștergător să opereze imensitatea aia la viteze mari.
Interiorul este bleah! Este o vorbă care spune că "simple sales" dar Cybertruck ca toate celelalte Tesla sunt multe prea simple. Bordul de Trabant (am avut) este mai spectaculos.
Întrebare pentru cunoscători: știți cumva dacă Cybertruck poate fi cumpărată și înmatriculată în UE? Dacă ar fi după mine, nu aș aproba un astfel de utilaj pe străzi.
@@dan_grc 18:30 - e bună asta cu Volvo :))
Cineva să-l informeze pe acest domn ca Volvo este o marcă chinezească, deținută de Geely. Nu știu cum să o spun academic, dar nu am încredere în chinezi și ruși nici dacă spun că plouă de sus în jos.
Ultimele comentarii
162 in total