Cred ca am gasit raspunsul.
In Germania sunt disponibile alte versiuni mai "linistite", adica variantele Core si Plus nu exista in oferta din Romania. E totusi ciudat, nu?
Probabil au vazut ca romanii nu cumpara ieftinituri de 83.700 €, asa ca nici nu isi mai bat capul sa le puna in oferta. Au pastrat doar varianta Ultra pt romani. Vorba aia, ori la bal, ori la spital
Poate sa ne explice jurnalistii Automarket de ce pretul de pornire pentru Volvo EX90 este de 106.200 € in Romania, insa in Germania acelasi model are un pret de pornire de 83.700 € (https://www.volvocars.com/de/cars/ex90-electric/)
Diferenta de 22.500 €!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Care sunt motivele pentru aceste diferente uriase de preturi?
Din cate stiu, produsele fabricate in SUA au acelasi nivel de taxare pentru toate tarile UE.
O realitate pe care multi o ignora, este ca asa cum au spus si altii, industra din Romania depinde masiv de industria auto din Germania. Ca ne place acest lucru sau nu, este o alta discutie, dar realitatea este aceasta - Germania este un partener strategic pentru Romania dpdv economic.
Apoi am vazut comentarii de genul "ce, doar la nemti le putem face piese?". Se vede o totala lipsa de intelegere a mediului de afaceri, a mediului economic. Cine crede ca o fabrica de componente auto din Romania poate de pe azi de maine sa isi schimbe clientii (sa treaca de la Mercedes sau BMW la Peugeot sau Fiat) de pe o zi pe alta, habar nu are ce implicatii majore sunt in spate. De la inginerie la logistica, de la preturi la forta de munca. Astfel de persoane au un whishful thinking dar care nu are nimic la baza.
Nu se va inchide nicio fabrica din Germania, insa VW vrea sa santajeze autoritatile Germane de a primi anumite facilitati. Asta este intotdeauna metoda marilor corporatii de a face amenintari doar pt a primi ceva in plus. Cred ca se merge pe strategia "too big to fail"
@MarS - nu stiu daca Bortoleto este peste. Daca faci comparatie, Bortoleto are doar titlul din F3 2023. In rest, a avut doar clasari mediocre. Asta nu inseamna ca nu e un pilot bun, chiar a impresionat sezonul asta. Insa Kimi Antonelli parca are alt pedigree:
- 2023: Champion - Formula Regional European Championship by Alpine;
Champion - Formula Regional Middle East Championship certified by FIA
- 2022: Champion - Italian Formula 4 Championship; Champion - ADAC Formula 4 Germany
Desi in antrenamentele de vineri in F1 Kimi a iesit in decor, a aratat ca are un racecraft foarte bun. Este clar ca lipsa de experienta l-a facut sa piarda controlul in Parabolica. Acest viraj era sa faca mai multe victime - Sainz si Hulkenberg au scapat la limita, iar Colapinto a facut o drumetie prin pietris
Era timpul sa plece Sargeant! Cand te bate tot timpul coechipierul, atat in calificari cat si in cursa, nu poti da vina nici pe vant, nici pe ploaie, nici pe setup, nici pe motor. Pur si simplu nu esti de nivelul Formulei 1. Si nu e ca si cum te-a batut un Verstappen sau Hamilton (in tinerete), ci Albon. Nu ma intelegeti gresit, Albon este un pilot foarte bun, dar nu este la nivelul celor cu adevarat mari.
Astept sa iasa urmatorul: Guanyu Zhou! (Macar asta nu le aduce pagube celor de la Sauber)
Ultimele comentarii
170 in total