@@Dutz si Danutz - ce va mai place sa umblati cu cioara vopsita!!! Informatia este partial corecta, ca sunt peste 500.000 de puncte de incarcare in toata Olanda. Dar ai lasat ascuns un pasaj important: "There were 518,000 charging points in the Netherlands at the end of April, the NAL said. These include private points, public and semi-public charging stations at offices, business parks and supermarkets, and rapid charging points along motorways. The vast majority of 384,200 are charging stations at residences".
Adica, din alea peste 500K de puncte de incarcare, doar 130K sunt publice. Dar Olanda fiind o tara relativ mica ca suprafata si complet plata, clar infrastructura se poate spune ca este deja bine creata. In tari cu suprafata mult mai mare si cu o geografie complexa, Germania, Franta, Polonia, Spania o infrastructura atat de densa implica niste costuri uriase, iar acest lucru continuati unii sa il ignorati complet, ca si cum punctele de incarcare cresc in cires!
Mi-ar placea sa-l vad pe Jason Cammisa intr-un astfel de format. Omul e doxa de cunostinte auto, are umor, stie sa rada de el insusi si se vede ca are o pasiune reala pt domeniul auto.
Cred ca am gasit raspunsul.
In Germania sunt disponibile alte versiuni mai "linistite", adica variantele Core si Plus nu exista in oferta din Romania. E totusi ciudat, nu?
Probabil au vazut ca romanii nu cumpara ieftinituri de 83.700 €, asa ca nici nu isi mai bat capul sa le puna in oferta. Au pastrat doar varianta Ultra pt romani. Vorba aia, ori la bal, ori la spital
Poate sa ne explice jurnalistii Automarket de ce pretul de pornire pentru Volvo EX90 este de 106.200 € in Romania, insa in Germania acelasi model are un pret de pornire de 83.700 € (https://www.volvocars.com/de/cars/ex90-electric/)
Diferenta de 22.500 €!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Care sunt motivele pentru aceste diferente uriase de preturi?
Din cate stiu, produsele fabricate in SUA au acelasi nivel de taxare pentru toate tarile UE.
O realitate pe care multi o ignora, este ca asa cum au spus si altii, industra din Romania depinde masiv de industria auto din Germania. Ca ne place acest lucru sau nu, este o alta discutie, dar realitatea este aceasta - Germania este un partener strategic pentru Romania dpdv economic.
Apoi am vazut comentarii de genul "ce, doar la nemti le putem face piese?". Se vede o totala lipsa de intelegere a mediului de afaceri, a mediului economic. Cine crede ca o fabrica de componente auto din Romania poate de pe azi de maine sa isi schimbe clientii (sa treaca de la Mercedes sau BMW la Peugeot sau Fiat) de pe o zi pe alta, habar nu are ce implicatii majore sunt in spate. De la inginerie la logistica, de la preturi la forta de munca. Astfel de persoane au un whishful thinking dar care nu are nimic la baza.
Nu se va inchide nicio fabrica din Germania, insa VW vrea sa santajeze autoritatile Germane de a primi anumite facilitati. Asta este intotdeauna metoda marilor corporatii de a face amenintari doar pt a primi ceva in plus. Cred ca se merge pe strategia "too big to fail"
Ultimele comentarii
162 in total