Sper ca sa dispara toate aberatiile astea de SUV-uri "coupé"! Functionalitate ioc, off-road ioc, acces si spatiu in spate ioc.
"Just because you can doesn't mean you should"
Si sper ca hemoragia asta de SUV-uri, Cross-Overe si ce rahaturi de masini mai sunt sa inceteze. Daca tot vor firmele auto sa reuseasca sa atinga tintele de emisii pt 2025 atunci sa renunte la SUV-uri si sa faca masini normale, care nu sunt asa grele si nici nu consuma asa multi. Dar e problema - SUV-urile au marje de profit mare. Atunci, sa ia amenzi.
@DS - nu am stiut de modelul asta, merci. S-a vrut a fi un Urus foarte ieftin :))
Cum si-au dat cu stangu-n dreptu toti producatorii auto care au vrut sa faca din China "vaca de muls". Au stiut chinezii ca vor trebui sa astepte, sa astepte, sa astepte iar acum...le-o da "perversa de pe Tg. Ocna".
Au furat chinezii la tehnologie si know-how ca nimeni altii, iar acum, folosindu-se de subventiile uriase ale guvernului chinez vin sa ne arate ca "uite noi ce masini ieftine si bune stim sa facem".
Cand expertii independenti le atrageau atentia sa nu isi puna la dispozitie toata expertiza, tehnologia, know-how, marii producatori auto au ras si le-au spus ca habar nu au despre ce vorbesc, ca aici este bizniz nu teorie.
Acum isi dau cu caramida-n oua, ca nu mai stiu cum sa iasa din incurcatura in care singuri s-au bagat.
Cand producatorii si-au intensificat eforturile si epuizat bugetele pe campanii de marketing "care prinde mai repede suta" (ceva de genul care o are mai mare - si nu la baterie ma refer) in loc sa investeasca mai mult in cercetare si optimizare de produs pt un pret mai accesibil, acum si-o iau in bot. Unui cumparator simplu nu-i trebuie 500-600 cai, dar fa-i o masina decenta care sa ii fie utila si cat de cat accesibila.
Am cerut oferta oficiala de la VW pt un ID.7 Tourer ProS - pret cu tot cu discounturi 64.534 €!!! Bai frate, e un VW nu vreo limuzina Mercedes. Si cam la fel e la toti producatorii! Preturi la care pur si simplu nu poti ajunge ca persoana cu venituri medii. Iar acum se plang ca nu se cumpara.
Undeva ceva pute, pentru ca de ex. VW, Mercedes, BMW toti au avut profituri anul trecut. Iar VW sa spuna ca inchide fabrici dupa mai putin de 6 luni de la anuntarea rezultatelor pe 2023 mi se pare ridicol. Unii ar spune ca profiturile nu sunt mari luate procentual, dar asa au fost intotdeauna in industria auto.
Este clar ca piata europeana sufera, pt ca multe reglementari (unele absurde) nu fac decat sa puna piedici si pana la urma europenii vor ajunge sa aiba produse necompetitive dar extrem de scumpe.
@Andrei - Eu am incercat sa spun ca optiunea de a folosi trenul in loc de masina, nu e tot timpul viabila, ca oamenii mai merg si prin zone rurale. In mediul de business de exemplu, se intampla ca ai un meeting intr-o locatie la 250-300 km distanta, undeva prin nu stiu ce zona rurala. Si nu este o exceptie. In toate tarile, in zonele rurale sunt o multime de fabrici, deloc aproape de autostrazi si zone urbane, ergo retea de incarcare limitata. Pleci dimineata, iti faci treaba pt cateva ore, te intorci dupa-masa. Dar daca ai doar incarcare de 11 KW sau 22 KW, oare se va incarca suficient sa te poti intoarce inapoi (stiu, inting firul destul de mult, dar nu cred ca sunt cazuri izolate). Ce-i drept acum sunt o multime de aplicatii care pot ajuta cu planificarea rutelor (ABRP, PlugShare, ChargeMap, viaMichelin) si iti arata unde sunt statii de incarcare, puterea de incarcare, dar daca mergi in afara autostrazilor in aceste tari mari, vei vedea ca mai este mult de lucru.
Daca tot ai adus vorba de Model Y, inafara de putere si consum eu nu gasesc de ce ar da cineva banii pe aceasta masina. Am putut compara direct Model Y si VW ID.7 ProS Variant. Doua lumi complet diferite, cu un VW absolut fascinant comparativ cu Model Y. Ce-i drept diferenta de pret e undeva pe la 10-15K € in functie de dotari.
Ce uita multa lume, inclusiv Andrei, este ca luand exemplul Spaniei, aceasta tara nu se reduce doar la Madrid si Barcelona. Sunt multe zone si orase unde chiar si calatoria cu trenul poate dura mai mult, ca mai sunt si trenuri regionale, mai sunt trenuri locale etc. Nu trebuie sa ne gandim la infrastructura de incarcare doar pentru distante uriase, de 1300 km. Ajunge sa ai nevoie sa faci un drum de 300 km dus/intors in aceasi zi (total 600 km), iar trenul nu este o optiune pt. ca... (gasiti voi motivul). La ditamai Spania, cam cat de mari trebuie sa fie investitiile pentru a acoperi in mod decent tara cu puncte de incarcare.
Ah, si sa mai adaug, pentru astfel de drumuri ai nevoie de puncte de incarcare rapida de cel putin 50 - 150 kWh, ca daca trebuie sa stai la 11 sau 22 kWh cumva devine cam lunga calatoria.
Trebuie sa adaug ceva, ca sa nu creada lumea ca sunt un Gica Contra doar de dragul de a fi. Sunt persoane pentru care masina electrica este exact ce cautau. Nu polueaza, nu sunt zgomotoase, calatoresc cel mai mult local. Daca stau si la casa si au panouri solare deja e parfum. Dar sunt multi oameni, MAJORITATEA, pt care masina electrica este prea scumpa, fac drumuri lungi si infrastructura nu e inca la nivelul care trebuie, nu stau la casa iar incarcarea doar la statii gen Supercharge nu este rentabila dpdv al bugetului. Este clar ca pana la urma vom ajunge toti la masini BEV, pe hidrogen sau alte alternative verzi, dar acest lucru se va face in timp.
Cred ca cel mai mare obstacol in adoptia masinilor electrice este pretul! In primul rand pretul! Bateriile au ajuns deja cu autonomia oarecum rezonabil, dar sunt inca al naibii de scumpe.
Ultimele comentarii
162 in total