Cateva remarci. Din punct de vedere al normelor statistice, studiul este o gluma. Puteti vedea datele "studiului" pt EMEA aici: https://www2.deloitte.com/global/en/pages/consumer-business/articles/global-automotive-consumer-study.html
Iata o intrebare din "studiu":
Q27. Where do you expect to charge your electrified vehicle most often?
Si iata numarul de raspunsuri primite: Sample size: Austria = 169; Belgium = 166; Czech Republic = 70; France = 155; Germany = 307; Italy = 233; Poland = 105; Romania = 137; South Africa = 57; Spain = 229; UK = 248
Studiul considera ca 150 - 300 de respondenti sunt reprezentativi pentru o intreaga tara.
Iar acum o intrebare preluata si de AM, dar care nu are baza statistica corecta/suficienta:
Q26. Please rank the following factors in terms of their impact on your decision to acquire an electrified vehicle (highest to lowest).
Sample size: Austria = 282; Belgium = 344; Czech Republic = 142; France = 330; Germany = 513; Italy = 512; Poland = 288; Romania = 335; South Africa = 143; Spain = 497; UK = 605
Ei bine, pe baza unor astfel de "studii", se iau si multe decizii politice care ne afecteaza apoi vietile. Sunt de rasul curcilor. Nu se specifica cati dintre respondenti vin din zona rurala sau urbana, nu se specifica nici daca locuiesc la casa sau la bloc (EXTREM DE RELEVANT!). Nu sunt un statistician, dar unele norme sunt de bun simt atunci cand se fac astfel de "studii".
Totul este doar de propaganda, pentru ca multi dintre cei care citesc astfel de stiri nu vor investiga sa vada cat de corecte sunt rezultatele studiilor promovate in mass-media. Propaganda pura, iar jurnalistii inghit pe nemestecate orice comunicat de presa, fara a mai face nici cel mai mic efort de a analiza intr-un mod critic informatiile primite de la agentiile de presa.
Fucking shit! Asta nu mai este economie de piata, asta este manipularea pietei! Cum a zis si @Seriff - gata, interzicem masinile cu combustie interna si am rezolvat problema (a se citi "ne-am spalat pe maini"). O idiotenie crunta. Se limiteaza drastic libera circulatie, pentru ca doar cei cu bani multi isi vor permite o electrica care sa aiba autonomie de peste 500 km. Tehnologia nu va avansa atat de mult in urmatorii 13 ani pentru a suplini dezavantajele foarte clare ale unei masini electrice: autonomie foarte mica, timpii de incarcare, scaderea drastica a performantelor in conditii de temperaturi extreme (frig sau caldura). Dar ce sa te astepti de la niste cioflingari de la Bruxelles...stiu ei mai bine ce avem nevoie, doar toti sunt ingineri...
Eu as vrea sa vad mai mult cojones din partea industriei: fratilor, nu vorbiti prostii, va trebui sa disponibilizam sute de mii de oameni + efectele asupra intregii industrii. Unde cacat vor inlocui vanzarea a milioane de masini cu combustie interna cu electrice??? Cine o sa le cumpere? Si ramane eterna problema: INFRASTRUCTURA!!! De la productia de energie pana la distributie! Sa se intample asta in 13 ani??? S-au luat in calcul ce investitii majore trebuie facute pentru a migra spre o astfel de politica? Zici ca traiesc intr-o alta lume politicienii astia...
Locuiesc in afara Romaniei, dar in saptamana asta sunt in vizita in tara la rude si apropiati. Totusi, am avut si de rezolvat cateva chestiuni personale, asa ca am avut de circulat cateva sute de km prin Romania. O singura concluzie: DOAMNE FERESTE!!! Condusul in afara tarii este o placere, nu la fel de stresant si in niciun caz nu la fel de periculos ca in Romania. Vad mai multe incidente intr-o singura zi in Romania, decat vad in 5 ani in tara unde locuiesc: depasiri la limita, fara vizibilitate, depasiri de coloane, claxoane, franari la limita, flashuri, viteze exagerate in localitati, motociclisti care doresc sa devina donatori de organe...si multe altele. Respectul lipseste aproape complet. Nu pot intelege graba asta idioata care nu aduce niciun castig semnificativ (cateva minute poate la 100 km).
Este pana la urma o problema de educatie (de-acasa, civica, rutiera, scoala). Politia trebuie sa iasa din vechile metehne de a sta la panda. Ei trebuie sa fie in trafic, non-stop, cu masini marcate, cu masini fantoma, doar asa se vor produce schimbarile, altfel e frectie la picior de lemn. Oh, si sa mearga in zona rurala a tarii, au ce "recolta". Si cred ca este necesar ca Politia sa isi faca un departament de video tracking, in care teribilismele din trafic sunt distribuite si astfel pot avea o sursa foarte buna de venituri la buget + pot trage la raspundere pe cei care se cred invincibili la volan (nu stiu daca este baza legala pt asa ceva, dar ar fi bine sa existe).
@DAV - in 2007 a fost cursa FIA GT in Bucuresti. Stiu ca am fost prezent dar am fost foarte dezamagit de cat de goale erau tribunele. Si nu ca si cum nu ar fi fost lucruri faine de vazut: Lamborghini Murcielago (pfuai...si acum imi aduc aminte ce urlet avea), Ferrari, Aston Martin, Bentley, Corvette...
La noi in tara motorsportul este tinut in viata strict de pasionatii adevarati. Nu avem cultura sa mergem la un eveniment sportiv din motorsport (moto sau auto) doar pentru a ne destinde, fara a fi neaparat suporter a vreunei echipe sau vreunui pilot.
Ultimele comentarii
174 in total