Spune-ne tu Voiculescule cam cum vezi tu realist termenul de 2025 pentru o astfel de schimbare? Uite, chiar te ajut cu cateva idei:
- infrastructura
- tehnologie
- productie
- furnizori
- clienti
Unii dintre voi vorbiti fara sa ganditi, nu luati in considerare atat de multi factori. Aici nu vorbim de a trece de la televizoare cu tub catodic la LED (si aici a durat multi ani), aici vorbim de industrii foarte integrate si lanturi de aprovizionare complexe, si infrastruscturi, si forta de munca, si know-how, si materiale rare necesare productiei etc. etc.
Va uitati doar la industria auto, zici ca aici este sperietoarea planetei, insa voi n-ati plantat in viata voastra un copac!
Fan mare Mercedes aici. Am unul, super multumit. Insa ce cred eu ca se intampla aici, este doar vorba de PR! Nu sta in picioare business-planul asta nicio secunda. Cum vor vinde Mercedes 650K modele electrice in EU, ca sa inlocuiasca actualele cifre de vanzari?
Prevad ca brandurile mari, vor face ca bancile in 2008, iar in 2035 vor veni sa se milogeasca sa fie salvate, ca altfel inchid biznisul.
Ramane de vazut, dar eu unul nu ma vad cumparand o electrica prea curand, nu de alta, dar unde dracu' o incarc, ca io stau la bloc si nu exista infrastructura...iar de cumparat casa doar ca sa am un loc de incarcat masina pur si simplu nu imi permit.
Parlamentarii astia chiar nu pot intelege ca nu poti inlocui din pix realitatea??? Cum naiba va fi toata tranzitia? Si sunt curios, cati dintre cei care au votat "pentru" acum isi vor depune mandatul in momentul in care se va vedea ca pur si simplu cerintele astea nu au nimic de a face cu realitatea si sunt complet fanteziste din foarte multe puncte de vedere: capacitatea industriei de a inlocui vanzarile actuale cu electrice, infrastructura, puterea de cumparare pt masini electrice, industria suport etc. etc. etc.
Cateva remarci. Din punct de vedere al normelor statistice, studiul este o gluma. Puteti vedea datele "studiului" pt EMEA aici: https://www2.deloitte.com/global/en/pages/consumer-business/articles/global-automotive-consumer-study.html
Iata o intrebare din "studiu":
Q27. Where do you expect to charge your electrified vehicle most often?
Si iata numarul de raspunsuri primite: Sample size: Austria = 169; Belgium = 166; Czech Republic = 70; France = 155; Germany = 307; Italy = 233; Poland = 105; Romania = 137; South Africa = 57; Spain = 229; UK = 248
Studiul considera ca 150 - 300 de respondenti sunt reprezentativi pentru o intreaga tara.
Iar acum o intrebare preluata si de AM, dar care nu are baza statistica corecta/suficienta:
Q26. Please rank the following factors in terms of their impact on your decision to acquire an electrified vehicle (highest to lowest).
Sample size: Austria = 282; Belgium = 344; Czech Republic = 142; France = 330; Germany = 513; Italy = 512; Poland = 288; Romania = 335; South Africa = 143; Spain = 497; UK = 605
Ei bine, pe baza unor astfel de "studii", se iau si multe decizii politice care ne afecteaza apoi vietile. Sunt de rasul curcilor. Nu se specifica cati dintre respondenti vin din zona rurala sau urbana, nu se specifica nici daca locuiesc la casa sau la bloc (EXTREM DE RELEVANT!). Nu sunt un statistician, dar unele norme sunt de bun simt atunci cand se fac astfel de "studii".
Totul este doar de propaganda, pentru ca multi dintre cei care citesc astfel de stiri nu vor investiga sa vada cat de corecte sunt rezultatele studiilor promovate in mass-media. Propaganda pura, iar jurnalistii inghit pe nemestecate orice comunicat de presa, fara a mai face nici cel mai mic efort de a analiza intr-un mod critic informatiile primite de la agentiile de presa.
Fucking shit! Asta nu mai este economie de piata, asta este manipularea pietei! Cum a zis si @Seriff - gata, interzicem masinile cu combustie interna si am rezolvat problema (a se citi "ne-am spalat pe maini"). O idiotenie crunta. Se limiteaza drastic libera circulatie, pentru ca doar cei cu bani multi isi vor permite o electrica care sa aiba autonomie de peste 500 km. Tehnologia nu va avansa atat de mult in urmatorii 13 ani pentru a suplini dezavantajele foarte clare ale unei masini electrice: autonomie foarte mica, timpii de incarcare, scaderea drastica a performantelor in conditii de temperaturi extreme (frig sau caldura). Dar ce sa te astepti de la niste cioflingari de la Bruxelles...stiu ei mai bine ce avem nevoie, doar toti sunt ingineri...
Eu as vrea sa vad mai mult cojones din partea industriei: fratilor, nu vorbiti prostii, va trebui sa disponibilizam sute de mii de oameni + efectele asupra intregii industrii. Unde cacat vor inlocui vanzarea a milioane de masini cu combustie interna cu electrice??? Cine o sa le cumpere? Si ramane eterna problema: INFRASTRUCTURA!!! De la productia de energie pana la distributie! Sa se intample asta in 13 ani??? S-au luat in calcul ce investitii majore trebuie facute pentru a migra spre o astfel de politica? Zici ca traiesc intr-o alta lume politicienii astia...
Ultimele comentarii
162 in total