This is Brazil! Fascinanta cursa! Cu anumite perioade de monotonie, dar Interlagos ramane unul dintre cele mai interesante curse ale Formulei 1. In fiecare an avem curse de poveste aici. Sper sa ramana in calendar multi ani de acum inainte.
Superba victoria Mercedes! Nu stiu cat de mult a contat faptul ca MP a avut loc la o altitudine de cca 700 m, sau faptul ca upgrade-urile Mercedes si-au aratat eficienta. Oricum, sincere felicitari lui Russell, care in sfarsit si-a trecut prima victorie din cariera. Este un pilot exceptional, constanta cu care livreaza rezultate sunt deosebite.
Imi pare rau pt Kevin Magnusen ca nu a avut sansa sa prinda ceva puncte duminica, dupa pole-positionul remarcabil din ziua de vineri.
Ferrari nu a aratat deloc atat de rau pe cat se credea, din contra, rezultatele lui Sainz si mai ales ale lui Leclerc sunt extraordinare. La primul restart din cursa, dupa acrosajul cu Lando nu credeam ca Leclerc va mai putea continua, si totusi a reusit un remarcabil loc 4, dupa ce ajunsese printre ultimii din cursa la un moment dat.
Si acum ajungem la cartoful fierbinte al cursei. Nu se poate sa avem cursa in Brazilia fara a avea discutii aprinse dupa: 2021 - Max vs Hamilton, 2020 - Vettel vs Leclerc, 2019(?) - Max vs Ocon, 2008 - Hamilton vs Massa, 2007 - Hamilton vs Alonso vs Raikonnen. Ei bine, avem un nou punct fierbinte: Red Bull Racing - Max vs Checo. Urat, foarte urat, mizerabil - parerea mea. Atitudinea lui Max in ceea ce priveste "team spirit" arata de fapt cat de mult ii pasa acestuia de coechipieri. Cred ca ne putem da seama de ce Ricciardo, Gasly si Albon nu au reusit mare lucru atata timp cat au fost coechipieri cu Max. Nu spun ca sunt la acelasi nivel, Max avand calitati remarcabile, rar intalnite in F1, dar cred ca atitudinea lui fata de colegii i-a influentat pe acestia. Se discuta la un moment dat printre specialisti, ca toate setarile masinilor RBR s-au facut pe cerintele lui Max. Prin acest mod de operare, s-a ajuns ca Max se considere ca e dreptul lui sa decida ce si cum se intampla in echipa.
Imi pare tare rau pt Checo, pt ca a ascultat tot timpul de ordinele de echipa si a contribuit decisiv la obtinerea primul titlu pt Max. "He shows who he really is" spune exact ceea ce multi dintre cei care urmaresc F1 stiau deja.
Pacat, pt ca nu asa trebuie sa se comporte un campion.
PS: au aparut interviurile cu el in care spune foarte clar ca nu a avut niciun gand sa cedeze in lupta cu Hamilton din primele viraje dupa primul restart. Mai departe "he lost the fight for the 2nd place and I only had a 5 seconds penalty" - arata din nou mentalitatea "ori la bal ori la spital"
Trebuie sa intreb. De ce Formula E se desfasoara doar in orase? Si nu merge asta total in contradictoriu cu viziunea Formulei E, de a avea o mobilitate curata, nepoluanta? Spun asta deoarece organizarea unui eveniment intr-un oras impune o gramada de efort logistic: zona de pit lane, garaje, depozite, parcuri de asistenta si cel mai important ridicarea tribunelor. Sa-mi fie cu pardon, dar toate acestea sunt facute cu utilaje care folosesc motoare diesel, care produc pana la urma poluare. Si mai este un aspect. In momentul in care se organizeaza competitia in orase, traficul este dat peste cap din cauza restrictiilor si se creaza ambuteiaje uriase, care pana la urma inseamna poluare mai multa. Si atunci revin? Nu merge toata aceasta strategie exact invers a ceea ce se predica? Nu ne simtim cumva cam ipocriti cand clamam din strafundul plamanilor mobilitatea electrica (net zero si alte mizerii de-astea de marketing) iar pe de alta parte ne doare in dos de efectele dpdv logistic si organizatoric?
De ce Formula E nu foloseste deja circuitele gata construite, dornice sa primeasca noi oaspeti?
Sunt un fan inrait F1, WRC, WEC dar nu am reusit sa urmaresc niciodata o cursa intreaga de FE. Imi pare rau sa o spun, dar e de nivel B. Sa nu uitam ca Nick deVries, proaspat campion mondial in FE nu s-a putut da jos din monopostul Williams la finalul cursei din Monza. Asta arata marea diferenta...
Sunt tot mai multe voci care spun ca pur si simplu, din toate punctele de vedere - infrastructura, putere de lucru, componente, materiale si materie prima - trecerea la mobilitate 100% este imposibila in viitorul apropiat, adica termenul pt 2035 este complet nerealist.
Spune careva ca Bosch are de pierdut daca se trece la modele electrice. Daca tu crezi ca Bosch face doar placute de frana si stergatoare, te inseli amarnic. Bosch este un jucator cheie pt industria auto, la fel cum e Continental, Gea, Denso, Valeo, Magna si alti mari producatori OEM.
Hidrogenul este viitorul - folosit atat pt viitoarele motoare cu ardere interna cat si ca alternativa pentru fuel-cell.
Stiu, stiu, combustia cu hidrogen se face la temperaturi mai mari si asta inseamna ca materialele folosite la constructia motoarelor vor fi revizuite, sau inlocuite. Yamaha, Kawasaki, Mazda, Subaru si Toyota lucreaza intens pentru a dezvolta astfel de motoare. "At the same time, ‘Motor’ is in our company name and we accordingly have a strong passion for and level of commitment to the internal combustion engine.” - asta spune seful Yamaha.
https://www.yamaha-motor.eu/cy/en/news/tapping-the-potential-within-100--hydrogen-powered-engines/#/
Daca le iasa, pentru pasionatii de masini va fi o bucurie imensa, sa poata avea in continuare bucuria de a auzi turatiile motoarelor.
Pana la urma, multi dintre noi suntem pe acest site fiindca iubim masinile si motoarele cu combustie interna si nu vrem sa le vedem ca dispar... Cel putin pentru mine a fost si va ramane pasiunea vietii...
@Alexandru Monenciu - informatia ca uzina din Ungaria de la Kecskemet ar fi prima uzina Mercedes din Europa situata in afara Germaniei este falsa.
Mercedes detine o uzina in Spania din 1981. Uzina este situata in nordul Spaniei, la cca 80 km de Bilbao. https://group.mercedes-benz.com/careers/about-us/locations/location-detail-page-5071.html
In Spania se fabrica V-Class si Vito.
Ultimele comentarii
162 in total