Desi sustin 100% ca hidrogenul este solutia pe termen lung, problema succesului masinilor echipate cu aceasta tehnologie este pretul! O Toyota Mirai incepe de la 60K €, ceea ce pentru o Toyota e foarte mult.
Am mai spus-o si cu alta ocazie...nu stiu de ce producatorii auto, cu puterea lor financiara, nu doresc sa mearga pe strategia cu hidrogen si o tot tin langa cu electricele pe baterii desi se stie ca nu acesta este viitorul.
Stimati jurnalisti, va rugam din suflet sa fiti mai clari cand traduceti articole de pe alte site-uri. In articolul celor de la InsideEv se precizeaza clar ca este vorba despre sistemul AUXILIAR de baterii, adica acele baterii care sunt folosite pentru anumite functionalitati ale masinilor (de ex. stergatoarele) care functioneaza cu 12V, exact ca la modelele cu ICE.
Pentru majoritatea cumparatorilor, cand electricele vor oferi optiunea de mobilitate existenta in acest moment (autonomie + timpi de incarcare), cand preturile vor fi mult mai decente, atunci se va putea vorbi despre o repozitionare a pietei fara interventie politica. Piata libera functioneaza doar daca este... (surpriza...) libera!
Putem lua in considerare si poluarea cauzata de extragerea materialelor necesare productiei de baterii, (putinele) optiuni de reciclare, durata de viata a bateriilor, riscul (mare) de incendiu - mai ales in caz de accident, dar toate aceste conditii vin de-abia dupa ce primele criterii au fost deja indeplinite.
Intreb pentru un prieten: daca cei de la Toyota, reusesc sa dezvolte un motor cu ardere interna care foloseste hidrogen, va mai intra sub incidenta acestei legi cretine?
Toyota a facut pasi uriasi in ultimul an in ceea ce priveste performantele motoarelor pe hidrogen (HPE - Hydrogen-Powered Engine), "folosindu-se" de motorsport: "This season, the hydrogen-powered Corolla increased its power output by 7%, torque by 5%, and driving range by 15%. Compared to its debut race last year, output has improved by 24%, and the driving range has improved by 30%. Pre-ignition suppression technology has also steadily improved, with the frequency of pre-ignition during the final race being reduced to less than half of what it was during the opening race."
https://toyotatimes.jp/en/report/hpe_challenge_2022/008.html#anchorTitles
Hartia suporta orice. Realitatea insa va arata ca asa ceva nu se va intampla, iar motivele sunt multe si sunt obiective. Le-am enumerat de mai multe ori pe acest site.
Ultimele comentarii
162 in total