Multi e-xtremisti trebuie sa inteleaga (verbul "a intelege" nu se afla in vocabularul extremistilor din pacate) ca realitatea nu are de a face cu ideologia, iar realitatea spune asa: masinile electrice sunt foarte scumpe si lipsa autonomiei si duratei lungi de incarcare nu le pot face o alternativa la ICE. In momentul in care producatorii anunta ca sunt complet neprofitabili, ca intampina probleme uriase cu vanzarile si trebuie sa concedieze mii si mii de oameni, pot sa vina toti e-xtremistii de la Last Generation, Letzte Generation - Klimakleber, Just Stop Oil, Greta (care mai nou se pricepe si la geopolitica) si sa urle pana nu mai pot, ca pana la urma totul este un wishful thinking.
Piata electricelor este oarecum saturata, pana acum cei mai multi clienti fiind cei care mai au in garaj si o masina cu combustie interna. O alta mare problema, care nu se va corecta prea curand, este lipsa unei piete second-hand pt modelele electrice. Apoi, lipsa acuta a mecanicilor specializati pe modele electrice - cred ca a fost recent un articol pe aceasta tema. Sa mai insiram?
Dar e-xtremistii tot nu vor intelege, pt ca ei o tin langa cu ideologia lor.
Normal ca vanzarile au fost sub asteptari. Pretul unui model Mirai era de 70K €, ceea ce sa ne fie cu pardon este foarte mult pentru o Toyota. Apoi, reteaua de alimentare, aproape inexistenta, cu cateva zeci de statii in toata UE nu atrag prea multi clienti.
Raman la parerea ca hidrogenul va fi sursa de energie pe termen lung a viitorului, dar mai sunt multi pasi de facut in aceasta directie.
@Skynet - bravo! foarte bine ai enuntat cam cum ar trebui sa se implementeze condusul autonom.
"Condusul" autonom tine de viata reala, nu de "whishful thinking" frumos ambalat sa sune bine pentru finantatori cand se uita in ppt. Este nevoie de foarte foarte multa evaluare, analiza, supraveghere. Nu poti implementa tot felul de sisteme avansate care pot cauza evenimente tragice fara o testare / calibrare / setare / evaluare amanuntita, luand in calcul tot felul de parametri din trafic si conditii climatice diferite. Sa ne aducem aminte de tragedia cu masina autonoma de la Uber care chiar cu sofer "supraveghetor" a omorat un om. "Supraveghetor" deoarece din cate stiu nu era deloc atent la drum. Sunt atatea scenarii in care personal nu vad cum un sistem autonom va reusi sa performeze fara interventie umana...
Musk, acest nenorocit (pe engleza suna mai bine) are nivelul de empatie al unui perete fata de nevoilor oamenilor simpli. Doar sa ii vezi unele postari pe Twitter si te iei de cap. Este un idiot care a avut mare noroc ca a fost fiul unui prorietar de mine de diamante in Africa de Sud, ca altfel este un mediocru. Space X, Tesla nu sunt ideile lui, au fost ideilor altor oameni mai destepti dar care nu au avut fondurile necesare sa le puna in practica, astfel a aparut in prim plan Elon. In schimb, isi abuzeaza angajatii pana la epuizare, iar apoi face ceva pe ei...cu bolta. De ce in Germania nici in momentul de fata nu au destui oameni. Intrati pe https://www.tesla.com/de_DE/careers/search/?department=manufacturing&site=DE si vedeti cate pozitii au deschise. De ce nu se ingesuie europenii sa lucreze cu Musk? Pt ca stiu cu cine au de a face.
Legat de greva, acesta este efectul deciziilor total incorecte pe care sefii si consiliile directoare l-au luat la nivelul conducerilor companiilor (nu doar in domeniul auto). Cand in 2008 erau salvate de guvern cu miliarde de $ si-au marit bonusurile si salariile, insa fara a se mai gandi la muncitori. Doar pt ei. Iar discrepanta dintre castigurile unor manageri si castigurile muncitorilor este uriasa, mult prea mare pt a mai putea fi ignorata. Citisem recent ca raportul veniturilor (salar, actiuni, bonusuri) intre CEO / muncitori era de 25:1 in 1965 si a ajuns la 351:1 in 2020!!! Iar apoi se mira de ce sunt muncitorii nemultumiti.
Nu stiu cat de realiste sunt cererile grevistilor in termeni economici, dar din punct de vedere al echitatii muncii cu siguranta par indreptatite comparandu-le cu veniturile bossilor.
Ultimele comentarii
171 in total