@Spaclu lu Manole - hai spune-ne tu mai exact care sunt acele tari care isi schimba infrastructura ca sa ajunga in ziua de azi. Da-ne tu exemple concrete, si te rog nu ma lua cu "proiecte" care incep prin 2025 s.a.m.d. Nicio tara nu are capacitatea sa schimbe infrastructura din temelii pt a trece la mobilitatea electrica, pt ca nu are nici resursele financiare, nici cele umane si nici cele materiale. Daca tu crezi ca infrastructura se downlodeaza cu un click si totul e transformat automat ca in Cities Skyline te inseli. Da-ne tu un exemplu de vreun cartier cu blocuri, de oriunde din lumea asta, care are cate-o statie de incarcare pt fiecare loc de parcare. Nu ai asa ceva pt ca nu exista. Pana la urma ceea ce vrei tu se numeste "mass adoption".
Tu si cei ca tine refuzati sa acceptati realitatea. Intr-adevar exista o piata careia EVurile se adreseaza, dar aceasta este limitata, sau mai bine spus foarte limitata si nu poate inlocui nici macar intr-o proportie de 25% piata de automobile clasice, oricat s-ar stradui politicienii sa dea legi si decrete. Faceti-va un reality check din cand in cand, pt ca aveti nevoie.
Multi e-xtremisti trebuie sa inteleaga (verbul "a intelege" nu se afla in vocabularul extremistilor din pacate) ca realitatea nu are de a face cu ideologia, iar realitatea spune asa: masinile electrice sunt foarte scumpe si lipsa autonomiei si duratei lungi de incarcare nu le pot face o alternativa la ICE. In momentul in care producatorii anunta ca sunt complet neprofitabili, ca intampina probleme uriase cu vanzarile si trebuie sa concedieze mii si mii de oameni, pot sa vina toti e-xtremistii de la Last Generation, Letzte Generation - Klimakleber, Just Stop Oil, Greta (care mai nou se pricepe si la geopolitica) si sa urle pana nu mai pot, ca pana la urma totul este un wishful thinking.
Piata electricelor este oarecum saturata, pana acum cei mai multi clienti fiind cei care mai au in garaj si o masina cu combustie interna. O alta mare problema, care nu se va corecta prea curand, este lipsa unei piete second-hand pt modelele electrice. Apoi, lipsa acuta a mecanicilor specializati pe modele electrice - cred ca a fost recent un articol pe aceasta tema. Sa mai insiram?
Dar e-xtremistii tot nu vor intelege, pt ca ei o tin langa cu ideologia lor.
Normal ca vanzarile au fost sub asteptari. Pretul unui model Mirai era de 70K €, ceea ce sa ne fie cu pardon este foarte mult pentru o Toyota. Apoi, reteaua de alimentare, aproape inexistenta, cu cateva zeci de statii in toata UE nu atrag prea multi clienti.
Raman la parerea ca hidrogenul va fi sursa de energie pe termen lung a viitorului, dar mai sunt multi pasi de facut in aceasta directie.
@Skynet - bravo! foarte bine ai enuntat cam cum ar trebui sa se implementeze condusul autonom.
"Condusul" autonom tine de viata reala, nu de "whishful thinking" frumos ambalat sa sune bine pentru finantatori cand se uita in ppt. Este nevoie de foarte foarte multa evaluare, analiza, supraveghere. Nu poti implementa tot felul de sisteme avansate care pot cauza evenimente tragice fara o testare / calibrare / setare / evaluare amanuntita, luand in calcul tot felul de parametri din trafic si conditii climatice diferite. Sa ne aducem aminte de tragedia cu masina autonoma de la Uber care chiar cu sofer "supraveghetor" a omorat un om. "Supraveghetor" deoarece din cate stiu nu era deloc atent la drum. Sunt atatea scenarii in care personal nu vad cum un sistem autonom va reusi sa performeze fara interventie umana...
Ultimele comentarii
162 in total