am spus ca e greu de dat un verdict in ce priveste F12010 pentru ca nu l-am testat direct. Totusi in legatura cu geometria circuitului -lucru esential- iti poti face o idee destul de clara.
Sunt oarecum nelamurit ce inseamna la tine vasta experienta. Eu as defini experienta ca totalul de informatie utila cu care te alegi in final si nu neaparat timpul total de atentie acordat unui domeniu desi nimic nu se face peste noapte.
Deci, poti sa-ti pierzi vremea cat vrei pe simulatoare multi fac asta. Mr. Anthony Devidson este doar o buna reclama a jocului si nimic mai mult. Tu chiar crezi ca mergea asa de prost (bine daca macar este el cel care a pilotat in filmuletul de mai sus) daca ar fi fost el cel cu care s-a dezvoltat softul ?
Revenind la experienta ta as fi foarte interesat sa detaliem stilurile proprii de pilotaj (in masura in care exista), deci ce ar fi sa revii cu mai multe informatii despre felul in care vezi fenomenul ?
Te-ai suit intr-un Kart.... Daca erai atent nu m-am referit doar la urcarea in Kart. Tu ai simplificat asa. Trebuia sa te sui si sa pilotezi nu sa conduci. As presupune ca ai facut asa insa tu nu intelegi importanta fidelitatii geometriei circuitului. Acesta iti asigura o coarda realista si de aici abia atunci poti simula un pilotaj. In RFactor pe multe circuite coarda este aproape fixa. Ti-am dat si exemple. La Silverstone e o treaba facuta in scarba.
Cateva filmulete pe net (mare parte reclame - de interese financiare) nu o sa-mi schimbe idei construite pe o mult mai buna si realista abordare.
Subliniez inca o data pentru ca este foarte important: ca sa faci o apreciere corecta trebuie sa stii tehnica de pilotaj din punct de vedere teoretic si practic. Nu trebuie sa fii campion. Daca abordezi problema asa cum trebuie si scoti niste timpi relativ buni e in regula. Nu e deloc ceva complicat, deci nu ma acuza ca ma dau ... este doar ceva tabu.
pe ce te bazezi ?
sunt doua componente principale ce definesc un simulator. Am mai spus asta in cateva randuri. Anume: geometria circuitului, si comportamentul monopostului. Sa le luam pe rand:
1) geometria circuitului este in Gp4 cel mai aproape de circuitul real fata de toate concurentele de pe piata. Iti trebuie ochi si oarece experienta sa-ti dai seama de asta. Ai pe youtube multe filmulete onboard cu F1 real. Asa ca studiu intens si mai vorbim dupa.
Este foarte important pentru ca studiul amintit sa aiba rezultatul corect ca tu sa stapanesti foarte bine alegerea trasei optime si sa aplici intocmai tehnica de pilotaj. Adica sa faci ceea ce fac pilotii de teste pe simulator. Daca faci asta o sa observi o anumita flexibilitate sau din contra o lipsa de flexibilitate a coardei. La gp4 este cea mai reala. Si la rFactor este destul de buna la cateva circuite. Insa la rFactor sunt anumite circuite de-a dreptul jenant de proaste: Silverstone, Nurburgring. La polul opus sunt Suzuka, Sepang si Interlagos unde le-a iesit mai bine. In plus am convingerea ca la rFactor nu s-au facut masuratori prin GPS asa ca la GP4 sau le-au tratat cu multa superficialitate. La GP4 Geof Crawmond a pus foarte mult accentul pe redarea cat mai corecta a circuitului. Este inca cel mai bun produs din acest punct de vedere. Pacat ca s-a destramat acea echipa extraordinara.
2) comportamentul monopostului. Aici nici nu are sens sa discutam fara a avea un volan cu force feedback bun. Am folosit mai multe insa cele din marca Logitech mi se par cele mai bune. Deci daca ai pilotat asa cum am spus mai sus pe simulatoare apoi te sui intr-un cart si faci acelasi lucru ... o sa gasesi cea mai buna (de departe cea mai buna) asemanare cu GP4 in special pe ploaie. Si in GP4 si cu kartul exista acea senzatie ca stai pe o suprafata, modul in care pare sa alunece pneul (repet mai ales pe ploaie) si felul in care reactioneaza volanul.
Bine, o sa spui acum ce are a face kartul, noi vorbim de F1. In primul rand nu m-am urcat intr-un monopost, nu neaparat F1, si foarte probabil nici nu o sa o fac. Dar in karturi vei gasi cea mai buna asemanare cu un monopost de curse dintre toate variantele pe care le ai la dispozitie. Si asta nu pentru ca o spun eu ....
Trebuie sa stii ca m-am referit la GP4 jocul original si nu la prelucrarile ulterioare. Acestea cu toate ca sunt in continuare destul de bune au pierdut (depinzand de varianta) din fidelitatea redarii intocmai a circuitului pe care Geof a pus mare pret.
ps: exista o interfata grafica de construire a circuitelor de Gp4 dupa propria imaginatie. Daca te intereseaza spune-mi. Bineinteles ca nu vei reda circuite reale prin combinatia cu Google Earth asa cum se vehiculeaza. Iti lipsesc masuratorile cu Gps, importante mai ales la diferentele de nivel.
greu de spus pentru ca nu l-am testat direct. Si tipul iese mereu de pe trasa optima. Oricum imi pare sub batranul Gp4 insa peste toate celelalte ramase: R-Factor, F1 Challenge etc.
Alonso habar nu are dar tocmai lucreaza la decaderea personala. Poate ca va fi respectat in viitor cand se vor orienta oamenii doar dupa statistici, fara a studia problema mai in profunzime. Respectat de putinii oameni pe care ii mai intereseaza trecutul F1. Atunci vor fi alti piloti in prim plan.
Hamilton vorbeste ca un tip ce are siguranta ca poate fara sa triseze. Care atacant din fotbal ar face o simulare pt. 11m, cand un gol spectaculos din actiune i-ar creste cota mult mai mult ?
Ultimele comentarii
133 in total