Ciudata strategie, la fel si la Ferrari. Campionatul la constructori s-a terminat, la piloti la fel. Mai sunt cateva curse in care cei de la Ferrari, Renault si Honda pot sparge cate unitati de propulsie vor si sa testeze serios pentru 2016... ciudat nici unul nu face asa ceva. Ferrari au 130 de puncte inaintea celor de la Williams... de ce nu testeze la greu, sa se pregateasca pentru 2016? Gen FP1, testeaza ceva, pleaca cu rezervorul plin si merg pana se termina benzina, cu ambele masini, pot invata foarte multe lucruri.. cand colo... nu tata luptam pentru 2015, nu ne predam. Bai... s-au terminat ambele campionate!!! WAKE UP!...
Ce comice declaratii are Bernie in ultima vreme, ba bi-turbo, ba V8, haide V10 daca tot discutam. Adevarul este ca greseala este a lui Todt care putea sa introduca aceste noi unitati de propulsie in trepte, nu tot pachetul din prima. Kers-ul mergea bine, in doi ani introducea ERS-ul, si asa mai departe. Asa nu mai erau probleme, aveau timp sa testeze, Honda avea sanse, decente macar, plus nu mai erau problemele cu Renault si toata lumea era multumita dar... de vina sunt si sefii echipelor care s-au crezut mai destepti decat restul si au iesit... invers in realitate.
De cand cu scandalul VW, celebrul "DieselGate", cei de la Renault vor sa nu mai cheltuie pe dezvoltarea motoarelor, cel putin in F1, pana rezolva cu motoarele diesel, cele produse in masa. Cei de la Renault Sport nu au bani pentru dezvoltarea motorului, nu au bani sa cumpere Lotus... asa ca Lotus cu sau fara Renault singura chestie pe care o castiga este un motor gratis. Pentru ca daca ii cumpara, chiar si in 10 rate (cu o rata pe an), singurul lucru cu care ii pot ajuta, cel putin pentru moment.. este doar motorul. Asa ca nu stiu daca cei de la Lotus o sa fie mai bine cu Renault sau fara... vedem anul viitor.
Mie personal, aceste unitati a propulsie mi se par foarte interesante. Sunt mai compacte, recupereaza energie, consuma mai putin, plus pe viitor pot recupera si mai multa energie, as spune ca sunt foarte interesante. Sunetul nu-i rau, in realitate se aud mai bine ca la televizor, dar fanii au ramas in urma cu "cunostintele". Daca te duci in tribune si intrebi fanii, aleator, cate trepte are o cutie de viteze din F1, poate nimeresti doi fani din 100 care sa stie acest lucru. Acum ceva ani cand am fost la prima mea cursa de F1, credeam ca fanii F1 sunt mai inteligenti, studieaza regulamentul, inteleg tehnica din spatele monoposturilor dar cu timpul mi-am dat seama ca fanii F1 sunt la acelasi nivel intelectual cu fanii forbalului, doar ca nu se bat.
Este un mare haos la baietii astia de la FIA. De ce sa mai pui o regula daca stii ca este foarte posibil sa nu fie nevoie sau sa fie modificata? Cei de la Mercedes au de "echipat" cu unitati de propulsie trei (3) echipe diferite, dar anul acesta nu le-au dat si ultima varianta de motor pentru ca... shit happens. Cei de la Ferrari vor "echipa" trei (3) echipe anul viitor, si... Renault si Honda cateva una pentru ca... sunt pe langa. Cei de la Red Bull nu au ce "echipa" pentru ca sunt prea smecheri dar nu-i bai vine "tatuca" Dieter si scoate din "puxx" un motor nou nout, pana la finalul lunii Octombrie.
Eu sunt curios... cei de la Red Bull aveau vreun plan alternativ daca nu primeau motor de la Mercedes sau... nici nu le-a trecut prin cap ca raspunsul o sa fie "Nu"? Pentru ca cei de la Ferrari nu au 800 de angajati care sa lucreze doar la sasiu si inca vreo 600 care sa lucreze la motor cu au cei de la Mercedes, ci au vreo 700 in total. Sau poate cei de la Red Bul cred ca "unitatile" astea de propulsie... cresc in copacii din curtea celor de la Ferrari? Sincer sa fiu credeam ca-s multi oameni inteligenti si destepti care lucreaza in F1, dar parca... sunt si multi prosti pe acolo.
Ultimele comentarii
116 in total