@Kyro: Ah sunt filmulete si mai detaliate, oricat de blamate ar fi aceste "ERE-uri" sunt niste dovezi ca tehnologia motoarelor este foarte interesanta in acest moment. Pachetul folosit de cei de la Mercedes este foarte bun, nu trebuie sa fiu le fiu fan ca sa recunosc asta, si ma bucur ca alte echipe incearca sa-i bata, pana la urma nici cei de la Ferrari, McLaren sau Renault nu stau degeaba.
Sa stii ca nu am facut misto cand am spus ca aceste "ERE-uri" au mai multe subasamble si in mod obisnuit fanii din F1 nu prea sunt interesati de aceste aspecte pentru ca deh sunt si greu de inteles, daca nu ai studiat domeniul. Degeaba sunt articole din reviste serioase care explica aceste "ERE-uri" si ce face exact fiecare parte, daca nu are cine sa le citeasca. Nu o lua ca pe un repros, dar la baza nu conteaza doar cat de bun este motorul cu combustie, in acest moment conteaza si tehnologia din spatele bateriilor, plus cat de bine recuperezi energia pierduta prin franare. Ai vazut ca franele recuperea destul de multa energie, si pe viitor probabil vor face salturi ceva mai mari daca vor recupera si lumina care scalda monopostul. Inchipuie-ti un monopost de F1, al carui vopsea converteste 5% din lumina care scalda monopostul, in energie electrica pe care s-o foloseasca la un boost (sa zicem 5" si tot este ceva imens in F1).
Despre Force India, inteleg ce vrei sa spui. Din cate am inteles, Force India nu are bani de dezvoltare, practic monopostul lor este sub nivelul celui de anul trecut, iar fara investitii masive, nu au cum sa produca rezultate. Uita-te la Sauber, exact aceeasi situatie. Nu sunt bani de dezvoltare, nu au bani nici macar sa foloseasca tunelor lor de vant alea 60 de ore pe saptamana (si au un tunel foarte smecher, vorbesc serios).
Pentru moment, iti spun foarte sincer, ca "ERE-ul" Mercedes este in fata celui produs de Ferrari, cu putin dar putinul ala conteaza. Si nu cred ca se mai poate face ceva in acest sezon, sa vedem sezonul viitor.
P.S. Sper sa nu ma intelegi gresit dar cei de la Renault trebuiau sa fie cei mai avantajati de aceste noi "ERE-uri" pentru ca ei chiar dezvolta masini electrice, plus sunt experti in motoare turbo. Si cand colo... castigatorul a fost Mercedes lol, iar acuma Ferrari incearca sa-i bata, si Renault.... liniste pe toate fronturile.
@Kyro: Povestea asta cu motorul superior o sa tina pana la finalul sezonului si poate si sezonul viitor, daca cei de la Ferrari nu recupereaza diferenta de vreo 15-25 BHP care exista intre "e-pack-urile" Mercedes si Ferrari. Sunt cateva filmulete pe net, care explica cum se face recuperarea energiei, cum se stocheaza energia recuperata in baterii, cum se folosesc bateriile si mai ales cum merge "e-pack-ul" asta.
Sa presupunem la absurd ca toate "e-pack-urile", fuck le numesc "Energy Recovery Engine" "ERE" de acuma. Sa presupunem ca toate "ERE-urile" sunt indentice, pe partea hardware. Asta nu inseamna ca si maparea, setarile, setarile cutiei de viteze (treptele adica) sunt toate identice pentru toate echipele motorizate de Mercedes. Pentru ca am presupus ceva gresit de la inceput, solutia corecta este ca aceste "ERE-uri" sunt asemanatoare, dar fiecare masina are un alt pachet de racire, baterii si setari software (adica ce am spus mai sus). Plus combustibilul si uleiul folosit.
Ca sa inchei, shit happens, diferentele sunt mari intre aceste "ERE-uri", iar cei de la Mercedes stiu asta foarte bine, pentru ca nu isi doresc ca cei de la Williams sau Lotus sa-i deranjeze.
Ca dovada singura echipa care tot "bazaie" pe langa masinile Mercedes, este buburuza rosie, SF-15T.
Sa vedem FP acuma, pentru ca calificarile si cursa s-ar putea desfasura pe o vreme ploioasa. Sa vedem cum stam cu revenirea sau nu a realimentarii in F1 pentru ca echipele vor avea o discutie, sper serioasa, despre acest subiect. Totusi ca fan, nu imi doresc sa revina realimentarea, o parere impartasita si de foarte multi alti fani.
P.S. Consumul estimat pentru aceasta cursa este de 98kg de combustibil, aici vom vedea care dintre motoristi a facut un pas inainte cu adevarat.
@Kyro: Imi pare rau sa te dezamagesc dar un citat valabil in 2009, nu are nici un sens in 2015. Faptul ca poate anumite echipe au testat pe acolo prin 2008... de fapt nici nu am gasit despre cine este vorba. Este posibil ca multe echipe de F1 sa fi testat in acel tunel, dar tot la scara 50% au testat pentru ca asa era regulamentul atunci.
Sa revenim la 2015, la inceputul sezonului fiecare echipa a trebuit sa aleaga un tunel unde doreste sa testeze si cei de la Haas au ales tunelul Ferrari. Cat de buna a fost idea, numai ei stiu. Tunelul de vant Ferrari a avut in anii trecuti cateva probleme tehnice, astfel incat datele produse in acest tunel nu se "pupau" cu datele produse de CFD. Ferrari ca si alte echipe a folosit tunelul Toyota din Germania. Mi se pare ca anul acesta acest tunel este folosit de Force India si McLare, dar nu sunt sigur.
De ce am spus ca regulamentul s-a schimbat in urma cu cateva sezoane? Simplu pentru ca in trecut testatu pe modele la scara de 50%, acuma pot testa pe modele la scara de 60%.
Iar pentru Haas, chiar daca au un tunel in care pot testa la modelul la scara 100%, nu-i ajuta la nimic atata timp cat de anul viitor daca vor intra in F1, vor testa numai la scara 60%. Si plus Haas nu cred ca doreste sa fie la fel de slaba pe cat au fost Caterham, Virgin si HRT, de aia cred ca lucreaza destul de serios alaturi de cei de la Ferrari.
Articolul de fata la fel ca in multe alte randuri, nu este corect pentru ca cel care l-a scris nu stie regulamentul din F1. Haas nu are masina inscrisa oficial dar cand au depus cererea de a folosi tunelul de vant Ferrari, au primit dreptul de o face comform regulamentului actual, adica aceleasi ore ca cei de la Ferrari + acelasi model la scara de 60%. Cel putin asa spun cei de la FIA, si
aici: http://www.motorsportmagazine.com/f1/ferrari-and-haas-find-a-loophole/.
Evident, daca cumva cei de la Ferrari invata testand pe modelul Haas, treaba lor, pana la urma de aia se numeste parteneriat tehnic. Iar daca ei zic ca este totul ok, inseamna ca asa este.
Ultimele comentarii
116 in total