@ mda… de acord, este o problema pe care am văzut-o și în Helsinki clar la o scara mai redusa, dar făcea o notă discordantă cu restul “peisajului”. Cred ca este nevoie ca aceste trotinete să aibă lucuri clar definite unde se pot parca. Ai parcat-o, faci o poză direct în aplicație și gata. Altfel spus dacă nu o lași la o asemenea locație special amenajată să fi taxat cu 200 de euro (un exemplu). Nu ne putem baza pe bun simț atunci când se pot produce consecințe nasoale. Pentru asta legea ar trebuie să permită operatorilor să pună în aplicare penalități în caz ca nu se respectă scopul și destinația acestor trotinete.
Chiar sunt utile în multe situații, dar sunt și aspecte negative care trebuie anticipate și pe cât posibil eliminate.
Nu este o soluție pe care oricine o poate utiliza și nici nu trebuie încercat acest lucru.
Ce să mai inovezi? Roata a fost de mult inventată. Lumea vrea mașini ieftine ori tendința este inversă. La Sandero sau Duster designul este în plan secund. Cel mai important lucru este ce poți face cu ele la banii care costă.
Să-și dezvolte naibii componente comune între modele (inclusiv între companii), să fim serios ca multe “mațe” nu interesează pe nimeni. Dar având componente comune, diversitate mult mai mică se pot face economii imense atât în producție, logistică, cât și în service (foarte important). Multe customizări sunt inutile și irelevante în zona de volum, trebuie ieftin, bun și ușor de întreținut.
Și să cumperi o anvelopă a devenit o bătaie de cap… dă-o’ncolo!!!
Da de ce? Unde? Pentru ce? Viața bogaților care își iau așa ceva este muuuult prea importantă (pentru ei înșiși), “condusul” cu 500 km/h făcând notă discordantă. Matematic 500 este dublul lui 250, o limită de viteză prezentă la mai multe super car-uri, dar în acest ca cei 500 sunt mult mai mult decât dublu, nebunie curată!!! Experimente, teste etc… da am înțeles, dar să pui așa ceva pe stradă, nu văd sensul.
PS asta nu înseamnă ca Bugatti nu rămâne The Ultimate Machine!!!
Vai Iulian cum să întrebi așa ceva? Posibil să fi produs un țunami printre foci… altfel trebuia să curgă deja cu link-uri de BMW rupte în două, făcute din bucăți, diesel gate etc. chiar dacă nu sunt avantajele unei electrice, nu contează și să nu uit perfecțiunea VOLVO, Tesla… deșii BYD cam șterge pe jos cu toți.
Dacă stai la casă ai garaj deci poți să montezi încărcător și colac peste pupăză ai și panouri solare și nu în ultimul rând folosești mașina pentru deplasări zilnice scurte… de ce nu? acuma, ține de tine să te documentezi din surse obiective (pe aici din păcate este varză) ce marcă și model ți se potrivește. Personal aș alege ceva care are o rețea de service bine dezvoltată. Sunt multe aspecte care trebuie luate în calcul (chiar și pentru un utilizator obișnuit care nu-și ia mașina ca și hobby), tipul bateriei, capacitatea fiind cam cele mai importante. A fost o dată la un interviu la Buhnici un “tip” care părea că știe multe despre plusuri și minusuri, iar la final (dacă bine rețin) a cam înclinat înspre Toyota și mai precis spre hibride. Este puzderie de opțiuni care mai de care cu valori de încărcare de sute de volți… dar acasă nu avem așa ceva, respectivele sisteme sunt utile doar la încărcătoarele super charge unde nu prea aș vrea să ajung sau să stau dacă am electrică.
O electrică pentru mine ar fi mașina de oraș care duce 200 km in orice condiții și pe care s-o pot încărca acasă peste noapte.
Deci, electricele au mult mai multe variabile de luat în calcul față de de variantele ICE. Dacă alegi varianta care ți se potrivește, cel mai probabil o să te bucuri de o electrică. Sunt fâșnețe, de obicei cu mai multă tehnologie (dacă ești în căutare de așa ceva)… tehnologia evoluează rapid și este posibil să pierzi mult din valoarea unei electrice în eventualitatea revânzării.
Poți să verifici cam ce modele se descurcă mai bine la acest aspect. Eu nu aș “ține” o electrică mai mult de 5 ani… pararea mea!
Încet, s-au mai repede se diluează acest aspect. Cu o așa varietate rămâne de interes doar pentru foarte puțini și bănuiesc cu și mai puține implicații în vânzări. Sper ca până de Crăciun să facă nominalizarea și pentru 2026 să ne luăm de o grijă și să avem “sărbători liniștite” ;)
Părerea mea că străzile arată mai bine cu Cupra…
Ultimele comentarii
3108 in total