@Kirotractor Ma bucur ca ai (re)venit pe meleaguri AM.
Asa este, am promis ca fac un review mai detaliat dar nu gasisem oportunitatea de a o face (mai bine decat aici DT CX30).
Sa revenim:
Consum (ca toata lumea este interesata de acest aspect):
- la ski in UE, masina plina (4 aproape adulti+1 caine+bagaje+sarcofag deasupra,etc.), mers aproape regulamentar pe autostrazile din vecini, 9,5l/100km; daca treceai de 140km/h se apropia de 10...media a fost pentru aproape 3000km;
- de curand (in carantina) am facut drumul Buc-CJ (dus-intors), singur in masina, inca cu cauciucuri de iarna, mers alert ( a se citi ff alert; fiind aproape singur pe drum), ~10l/100km in mai putin de 5 ore, la dus; 5,5 ore la intors (mai relaxat), consumul a coborat la o medie de 9,2....daca diferenta de 45 minute te costa in plus ~ 50 RON, senzatiile traite la dus au fost sublime. De foarte mult timp nu am mai trait o senzatie atat de placuta la volan pe Valea Oltului;
- mers regulamentar 130/140km/h pana la Ploiesti pe A3; circa 7% (tot cauciucuri de iarna pe timp de primavara).
Singura problema este ca trebuie sa alimentezi destul de des; rezervorul prin manuale are 45-48 l; martorul se aprinde devreme si te "strange" un pic cand tot scade autonomia.
Confort
- scaunele sunt mai rigide fata de CX3, pozitia este destul de joasa pentru un SUV-uletz si te ajuta mult posibilitatea de ajustare a sezutului catre extremitatea dinspre volan; sustinere laterala Ok, fara a fi spectaculoasa;
- am stat de cateva ori in spate (spritz/gratar) si este ok (h=180cm; G>110kg)
- foarte util tempomatul adaptiv; desi nu franeaza foarte intuitiv (are totusi posibilitatea reglarii distantei fata de auto din fata);
- nu foarte utila inchiderea/deschiderea electrica a hayonului; daca are vreun obstacol pe drum (vezi bagaje multe) nu se mai inchide...mai aranjezi, mai ncerci, etc.
- vizibilitatea camerei din spate este decenta
- stergatoarele sunt ascunse bine de capota si nu mai "falfaie" ca la CX3 (de ex) - n.b. nici capota.
- priza de bricheta amplasata in cotiera este un +, cu un prelungitor si rezolvi toate conexiunile posibile;
- nu am reusit sa instalez Android auto (in RO nu este valabil) si am o problema cu fixarea telefonului pentru Maps; u te ajuta f mult dispunerea grilelor de introducere aer;
- destul de rapida incalzirea in scaune
Condus
- motorul este dinamic cu conditia sa nu uiti ca este unul aspirat, adica daca esti pe autostrada si ai incetinit pe la 110-120 in spatele cuiva, in viteza 6, la accelerare nu ai suflu, trebuie sa retrogradezi;
- are ceva ruliu pe viraje si inca nu m-am familiarizat cu G-vectoring system; nu mi se pare foarte intuitiv, ai sentimentul ca ceva nu respecta legile fizicii, desi traiectoria este "curata"...mai vedem/mai testam
- head-up display-ul este ok si poate fi reglat in diverse pozitii (sus/jos; stanga-dreapta) cu observatia ca identificarea semnelor de circulatie dispare daca te conectezi via Apple car (cealalta parte a familiei dispune de asa ceva) prin cablu...
- trage liniar dupa ~3000 rot/min pana in zona rosie; singura conditie e sa nu ai activ afisajul consumului instantaneu
PS Am depasit 12000km; am fost in sevice pentru resoftarea aferenta franarii de urgenta (rechemare recenta via Mazda EU); trebuie sa recunosc ca a fost activata de cateva ori fara sa am sentimentul ca era necesar; ultima oara chiar in depasirea unui camion - n.b. nu a fost grav, dar daca eram in traficul uzual de pana acum cu cineva in spatele meu cred ca era probabil un eveniment rutier (in fapt acesta a fost si motivul rechemarii in servcie - riscul unui accident din spate la activarea franarii de urgenta)
Daca aveti intrebari va raspund cu placere in limita timpului disponibil
fara ecran cu "taci scrin" au doar pentru masinile care pot iesi din oras; cand o "arzi" eco la semafor iti trebe aceasta optiune - evident similar cu ce ofera codiacul lu' fan(el).
La modu' serios, plasticul de pa bord este nasol (chiar si in poze), la fel cel de langa butonul de "P", poate doar licoarea bahica din sticlele din naveta sa ne mai stinga amarul - n.b. doar daca va fi inclusa in pret. In caz contrar propun sa o achizitionam, in leasing operational (naveta).
Ultimele comentarii
119 in total