Nu contest ceea ce spune Mosley insa federatia a luat cea mai proasta si partasa decizie legata de difuzor anul trecut. Pentru ca:
acum 2 ani au facut sondaje in randul fanilor si a reiesit ca toti vor mai multe depasiri. In momentul respectiv depasirile erau ingreunate de aerodinamica masiniilor care creau turbulente foarte mari si faceau practic imposibila urmarirea de aproape daca nu era o diferenta de 1.2-1.5 sec pe tur intre masini. Sub aceste diferente de valori era aproape imposibila o depasire.
Bun - au luat decizia ca in 2009 sa se simplifice foarte mult aerodinamica si sa se treaca la anvelope slick in ideea ca masina din spate nu mai pierde aderenta din pricina turbioanelor si astfel la o diferenta de 0.5-0.8 pe tur s-ar putea efectua depasirea. Asta a fost ideea pentru toata schimbarea majora a regulamentului din 2009. si pe urma ce face Federatia?: aproba difuzorul care "strica" din nou aerul din spatele masinii astfel incat efectul dorit este anulat prin acceptarea acestui difuzor pentru care in perioada de criza majoritatea echipelor au trebuit sa cheltuiasca zeci, poate sute, de milioane de EURO. Asta cand se dorea scaderea costurilor.
Acum ce se decide? ca din 2011 se renunta la difuzor. Practic o recunoasterea a greselii Federatiei din 2009. Asa ca Mr. Mosley - BIG FAIL.
Noroc cu greselile lui Alonso ca mai avem parte de spectacol in lipsa ploii.
A putut el de pe linia boxelor sa termine in Monaco pe 6 - cred ca va putea si azi sa urce in puncte.
Vettel avea pe primele 2 sectoare -0.4 sec fata de Webber pana in ultimele viraje cand rupandu-i-se antirollbar-ul nu i-au mai virat ambele roti in aceaiasi directie.
Fara acest incident Vettel ar fi fost cu cateva sute de sutimi mai rapid decat Webber si probabil la 0.5 sec de Hamilton.
Nu e vorba de roll-bar ci de antirollbar care este o piesa intre rotiile din stange si dreapta.
Exista antirollbar pe fata si pe spate.
Cel de pe fata determina unghiul la care roata din interiorul virajului cabreaza, de obicei mai mult pentru a ajuta masina sa vireze si a mai prelua o parte din masa care este distribuita pe roata din exterior. Rotiile masinilor de F1 nu sunt paralele in viraje si in cea mai mare parte nici in linie dreapta. Este si o masura de a echilibra temperaturiile anvelopelor.
"Dacă cursa se încheie în timp ce Safety Car-ul este pe circuit, atunci maşina de siguranţă va intra în pitlane la finalul ultimului tur, iar monoposturile vor trece linia de sosire în mod normal fără depăşiri".
Aveti vreo problema in a citi o fraza si a o intelege?
Regulamentul SC are mai multe articole si nu poti sa te rezumi doar la cele care iti convin.
Pe parcusul cursei se aplica partea cu s-a trecut linia SC poti sa depasesti insa daca este ultimul tur se aplica alt articol.
Articolul asta e de la inceputul sezonului in vigoare nu l-a inventat Damon Hill care nu nu e fan Schumacher dar nici Ferrari nu a fost vreodata.
Ultimele comentarii
115 in total