Nu poti sa proiectezi un sasiu de 2 ani, pe urma sa pui motorul (unul total nou) si sa se pupe totul astfel incat sa-i rupi pe toti ceilalti.
E de inteles de ce aleg tactica asta - au nevoie de sponsori sau e grav.
Daca nu l-as fi vazut pe Nakajima pe 2 as fi spus ca toti merg bine doar Mclaren si Renault nu.
Nu toate echipele efectueaza acelasi tip de teste in aceiasi zi - uni merg tot timpul cu masina grea, alti testeaza balansul masinii care de asemenea se folosesc masina grea, cu Kers/ fara Kers, unele componente se pot compara doar printrun pace constant, putin mai lent si nu prin hotlaps.
Anul trecut, daca nu gresesc, Honda aparea mai tot timpul in top in aceste teste presezon.... si nu a insemnat nimic.
Tinand cont ca Brown are nevoie de sponsori pentru ei este necesar sa fie tot timpul in vizorul presei in aceasta perioada si cred ca trag mai mult de masina decat altii pentru moment.
Nu conteaza cine este coechipierul lui Hamilton la Mclaren atat timp cat conducerea are un favorit deja.
Hova este un pilot mai bun decat s-a putut vedea anul trecut insa i s-au trasat numai strategii de kamikaze si daca nu ai "spate" in F1 accepti si pozitia a 2-a la o echipa de top in speranta ca, printre picaturi, poti arata ce poti.
Am citit un interviu intro revista britanica luat lui Jackie Stewart - acesta spunea ca s-a speriat cand dupa jumatatea sezonului 2007 vedea ca Alonso devenise cel mai apatic pilot in cockpit in timpul curselor: "puteai vedea, din camera care pusa deasupra pilotului, ca Alonso nu mai facea nici un efort de-a da tot ce poate; conducea prea linistit". Jackie a mai precizat ca a mai vazut piloti buni, dar nesustinuti de echipa, si care au cazut psihic pana la a deveni un oarecare din pluton si ca revenirea la Renault l-a revitalizat.
Daca cei de la Mclaren i-au facut asta unui dublu campion ce sperante poti avea pentru Hova.
Nu putem compara 2 piloti pe ploaie care au masini diferite. Ferrari cu cel mai lung ampatament si Mclaren si aproape cel mai scurt se vor comporta foarte diferit pe ploaie. E o mica loterie cand se alege ce tip de sasiu sa se dezvolte pentru anul urmator pentru ca se ia in calcul un procent de curse pe ploaie, iar daca acest procent este mult diferit de cel prevazut te trezesti ca ai nimerit-o sau nu.
Cert e ca Massa nu e vreun as al ploii insa per total e un pilot bun care s-a aflat la un singur tur distanta de a deveni campion.
Ultimele comentarii
115 in total