cei care dupa 1-2, 7 ani isi aduc aminte genul asta de evenimente.
Este exact ca si in cazul lui MJ cand apareau copii si parinti care spuneau ca acum 7 ani m-a pipait, etc.... Frate!!! de ce n-ai spus atunci??? Pique de ce nu s-a plans atunci de asta? sau de ce a ascultat?
Bine ca nu i s-a sugerat sa sara in fata SC-ului....
Spa e un circuit abraziv care mananca repede gumele.
Sunt multe viraje unde masina ramane pe 3 roti >> consum si mai mare.
Varianta soft nu cred ca rezista mai mult de 5 ture in bune conditii.
ce cauta toti inginerii din F1.
Deci daca forta aerodinamica se datoreaza doar unghiului aripilor ce si-or mai pierde toate echipele timpul in tunelele de vant.
Mai invart putin la surubelnita, ridica aripa si gata... avem apasare.
De ani de zile apasarea aerodinamica face 90% din diferentele dintre masini. Motoarele, franele, cutiile de viteze, electronica influenteaza sub 0.5 sec pe tur (si am exagerat). Force India are motor si probabil si cutie de viteze Mercedes, unde e diferenta intre ei si Mclaren? in psihicul de invingator al pilotului?
Pentru cei care nu stiu Bridgestone si FIA au decis initial sa aduca pneuri diferentiate prin 2 clase de duritate (gen supersoft & medium sau soft&hard).
Noroc ca nevoia i-a impins catre diferente de o clasa.
De ce e o regula impotriva bunului simt? Duritatea unui pneu determina mult mai multe setari decat presiunea si unghiul aripii fata, setari care pot fi modificate/controlate in cursa. Sunt setari de duritate si timpi de raspuns ai suspensiei, inaltimea podelei masinii, diferite unghiuri ale pneurilor pe mai multe axe, etc...
Practic echipele s-au plans foarte mult si indreptatit de aceasta regula. Masini care prin constructia lor impreuna cu anumite setari ar fi mers bine cu pneuri moi erau obligate sa alerge si cu pneuri dure lucru care nu convine si determina o alegere "neutra" pentru cursa astfel nescotand tot ce poate masina in niciunul din cazuri. Orice modificare de +- 2, 3 C putand distruge strategia de cursa initiala.
Aceasta regula este una din cauzele principale ale rezultatelor fluctuante pentru mai toate echipele.
Mclaren si Ferrari nu se departajeaza pe circuite lente sau rapide ci pe circuite cu viraje lungi si rapide sau cu viraje de viteza mica.
Ca sa intelegi mai bine o sa-ti dau exemple: Valencia este un circuit rapid insa nu are multe viraje lungi de viteza mare; le are doar in sectorul 2 acolo unde mclaren erau mai lenti decat competitorii cu 0.2 insa castigau pe primul si ultimul sector care era doar de genul stop & go cu viraje lente si scurte.
Barcelona, Suzuka, Spa au multe viraje lungi si de viteza si aici o sa aiba acei 0.2sec handicap in mai multe sectoare sau chiar o sa fie mai mare.
Ferrari sufera la capitolul apasare aerodinamica, dar mai putin decat Mclaren insa nu are nici extrema aderentei mecanice a primilor. Ferrari poate fi privita ca o masina fara bube dar fara nimic de exceptie. Tocmai de aici si evolutiile mediocre spre bune mai pe orice fel de circuit.
Brawn sta bine la toate capitolele cu exceptia circuitelor reci unde au probleme cu mentinerea temperarturii optime a pneurilor.
Ultimele comentarii
115 in total