Singurul lucru adevarat relativ la comparatia cu Tiguan este ca modelul lor consuma intradevar mai putin.
In rest - ca de obicei - va grabiti cand comparati preturi si dati notele in consecinta: eronat.
Un Tiguan de 140 cai configurat cu aceleasi dotari va avea cam acelasi pret. Anumite dotari nu exista pe Tiguan si invers.
(si nu mai imi amintiti de oferta Atitude pentru ca ea nu exista cand modelul era nou).
IPN vorbesti ca sa te afli in treaba.
Eu iti spun din ce se vede pe strazi. DUpa logica ta ar fi Canada plina de saraci. Probabil de saraci ce sunt au cate 2-3 masini.
Pe de alta parte pentru cultura ta generala ar fi bine sa afli ca VW nu are in SUA aceleasi platforme ca aici. Sunt mai simple, mai slabe.
Sau invers: ia arunca un ochi si vezi ce motoare sunt pe Toyote in SUA.
In plus nu trebuie sa ma crezi pe mine cand iti spun. Cauta pe forumuri, vezi clasamente de fiabilitate, de incredere sau de vanzari in SUA si Canada.
Asta era valabil acum 30 de ani.
Acum nu sunt incredibil de ieftine. Sunt multe marci americane inaintea multor marci asiatice de volum cum ar fi Nissan sau Toyota.
Nici Hyundai nu mai sta atat de rau.
Iar daca am face comparatia de care vorbeste VEN nu cred ca ar iesi cum crede el. Valoarea de revanzare nu este un criteriu obiectiv si oricum este valabil in Europa nu la nivel global. Eu pot recunoaste lipsurile Toyota si atuurile VW.
Este aberant sa pretinzi ca o anumita marca este cea mai cea la toate capitolele. Nu suntem copii de 10 ani.
In Canada de exemplu VW este vazuta ca o marca de saraci cu pretentii. In afara de Golf si poate Jetta nu sunt cine stie ce apreciate. Si la fel stau lucrurile si in SUA.
Daca nu credem in clasamentele pentru vanzari putem sta oricand pe marginea unui drum si numara cate masini sunt asiatice si cate non-asiatice.
Apoi mai exista si Africa. Si nu doar Africa de Sud unde Toyota se bate fix cu VW pentru locul 1 ci intreg continentul.
CGC da-mi voie sa afirm ca nu pare prea corect ce spui tu.
Daca piata europeana era atat de sofisticata in raport cu cea americana insemna ca Renault nu trebuia decat sa puna motoare de la 2,5 litri in sus si vindea de rupea in SUA.
Pe de alta parte daca stai sa analizezi financiar degeaba suntem noi sofisticati. Americanii sunt de 10 ori mai multi si mai bogati astfel ca cine vinde bine la ei poate fi usor numarul 1 mondial.
Si la o adica chiar suntem noi atat de speciali? Sau in principiu suntem doar nationalisti si fitosi? Intreb asta din 2 motive:
1. in Franta de exemplu marcile franceze fac legea per ansamblu. In Italia fiat e rege iar in Anglia Honda care are fabrica acolo + varialta lor de Opel vand mult mai bine decat in restul Europei
si
2. Oare cand aleg Insignia in loc de Avensis aleg pentru ca este mai bine finisata si are materiale mai bune in standard? Sau cumva pentru ca are motoare mai eficiente? Nici pomeneala. Cunosc cateva modele de la ei foarte bine ca sa pot argumenta.
- aleg Insignia pur si simplu pentru ca asiaticii sunt nebuni si ne baga pe gat niste pachete standard. Nu poti alege alte optionale iar in unele cazuri pur si simplu nu exista nici in pachetele cele mai scumpe (vezi volan incalzit sau scaune ventilate - niste mofturi daca vrei - care nu exista nici pe Landcruiser)
Asadar americanii nu cumpara Toyota pentru ca sunt ca Dacia la noi. Asta e ridicol. Mai sunt multe marci mai ieftine acolo. Unele chiar locale.
Ei cumpara japoneze (probabil stii ca undeva pe la 7 din primele 10 locuri sunt ocupate de asiatici) pentru ca sunt pragmatici, pentru ca prefera un raport calitate,durabilitate-pret mai echilibrat si pentru ca ei folosesc masinile pentru treburile la care au nevoie de ele.
Nu degeaba cel mai vandut model in SUA de ani de zile este un papuc monstruos, supramotorizat, slab dotat si execrabil finisat.
Ceasuri de camion la Toyota e cam exagerat.
Pana la urma e o probema de gust si nu ne putem supara.
Eu personal cred ca la exterior Kia si Hyundai sunt mult mai actuale si mai frumoase dar la interior sunt cam kitsch.
Dau doar un exemplu pe care il cunosc foarte bine:
- interior Corolla cu ceasuri vizbile din orice unghi, materiale moi, imitatie de aluminiu de buna calitate, imbinari foarte bune.
- interior Elantra fantezist, ca si cand ar fi vrut sa se intreaga cu ford la fantezii tip manga, finisari foarte bune, materiale insa ridicole unde conteaza mai mult (si anume la mare buton pentru puterea sunetului care cu mana pe inima va spun ca din afara masinii se vede ca se va coji dupa 2 saptamani. Saracul cel putin asa pare)
Cat despre noul RAV eu zic ca arata mai bine decat vechiul. Dar de aici pana la a concura cu Tiguan este cale lunga. Desi sunt fan si fost proprietar Toyota RAV nu ar fi prima mea alegere.
Ultimele comentarii
464 in total