DAN: mie mi se pare simplu. E logic ca infrastructura mai buna ar prinde bine unora dar nu asta e ideea.
Ce e atat de greu de inteles? Sunt in oras, in centru. Fizic nu e loc de 2 benzi sau de locuri de parcare. Ce fac? Fac crize si parchez pe spatiul verde si merg cu 80? Sau ocolesc zona? Ce ai face daca zona ar fi pietonala? Nu ai mai avea de ales si nu te-ai mai plange.
Si la o adica uita-te pe A2. Sunt zeci de urme de franare care duc in boscheti. Zi-mi de ce? A2 nu e o autostrada congestionata. De ce mama naibii tre sa stau lipit de ala din fata si de ce trebuie sa fac slalom ca un cretin printre alti cretini?
Nu va mai plangeti de infrastructura. Nu are absolut nicio legatura.
Totul se datoreaza prostiei si nesimtirii noastre.
Daca drumul trece prin localitate mergi legal sau stai acasa. Stii ca poti omora pe cineva sau lovi un animal si totusi mergi cu 100.
Daca sunt gropi...injura si da primaria in judecata dar mergi legal sau stai acasa.
Daca e aglomerat, daca e linie continue, daca esti in curba, daca nu vezi si asa mai departe pur si simplu stai cuminte.
Daca e rosu nu trece.
Daca e galben nu forta fara sa te asiguri bine sau nu forta deloc.
Daca e verde dar e intersectie dubioasa nu trece ca superman prin nori.
Din toate accidentele pe care le-am avut eu, prietenii si cunoscutii mei niciunul nu a avut legatura cu infrastructura. Toate au fost din neatentie sau bine cunoscuta "neadaptare la conditiile de trafic".
Asa cum Corea de Nord crede ca americanii ii copiaza si le strica toate apele la fel si Mafia crede ca Lexus e victima furturilor intelectuale fara frontiere.
Acel LCD nu e furat de nicaieri. Ce mare branza a facut Lexus cand a pus unul de 12 fata de ala de 10 sau cat naiba o fi existand pe actualul S?
Iar scaune culisante - sa ma contrazica cineva daca ma insel - dar imi vine greu sa cred ca nu existau pe versiunile alungite de la S, 7 sau pe la RR-uri si asta chiar de ani buni.
Si desi am o slabiciune fata de japonezi poate ar trebui sa te uiti bine la modelele cu care au aparut pe piata si cu care au stat in varf pana acum cativa ani. Toate sunt copii - unele evidente - ale diverselor modele Mercedes. Doar gamele recente s-au distantat si au cautat sa aiba un design propriu de marca.
De altfel exista si o logica aici. Ca dovada ca cel putin in America au avut 10 ani suprematia.
XXX:
Conducere defensiva este poate mai putin corect decat conducere preventiva dar este acelasi lucru.
Pe romaneste a conduce defensiv inseamna a-ti apara fundul. Iar asta o faci invatand sa cunosti limitele masinii, ce se intampla cu tractiunea cand accelerezi prea tare, ce se intampla cand franezi prea tare, cum si cat sa tragi de volan si asa mai departe.
Toate acestea ca sa nu omori pe cineva si sa ii ai pe constiinta. Iti aperi practic interesul de unde si termenul defensiv.
:))
Eu unul as citi cu mai multa atentie ce scrie Inexorabil si ce scria Saab (aici am putea face o disertatatie asupra motivelor care ne fac sa credem ca sunt unul si acelasi; ele in speta fiind dragostea pentru marci exotice) daca ar folosi spatii intre idei.
Scoli de pilotaj defensiv sa tot existe dar sa si merite banii. Se poate desigur sa ma insel dar un curs costa azi cam 1000 de lei si tine maxim 2 zile. In 2 zile, din care una e de teorie, nu apuc sa exersez si sa retin prea multe.
Problema la condusul defensiv este mai complexa decat ti se prezinta in manual: e vorba de experienta, de antrenament si mai ales de efortul constant de vointa pe care il reclama anticiparea tuturor pericolelor si mentinerea in frau a dorintei de a simti adrenalina sau pur si simplu pastrarea calmului in fata multelor situatii care ne incearca nervii.
Iar asta se invata de mic pana la batranete.
Ultimele comentarii
464 in total